שתף קטע נבחר

פיז'ו RCZ נחשפת בתמונות רשמיות

מכונית הקופה הקומפקטית, שמבוססת על פיז'ו 308, תשווק החל מאביב 2010 עם שלושה מנועים וארבעה מושבים. העיצוב - כמו מכונית התצוגה

פיז'ו פרסמה תמונות ופרטים על ה-RCZ, מכונית נוסעים ראשונה שלה מזה תקופה ארוכה, שאינה עושה שימוש בשיטת המספרים של החברה. זאת, למרות שהיא מבוססת על ה-308, המשפחתית הקומפקטית של המותג הצרפתי.


 

ה-RCZ היא מכונית קופה עם שני מושבים מלפנים ושני מושבים נוספים, המיועדים בעיקר לילדים. עיצובה מזכיר מאוד את מכונית התצוגה RCZ, שנחשפה בתערוכת פרנקפורט 2007. שנתיים בדיוק לאחר מכן, הדגם הסדרתי יערוך הופעת בכורה באותה תערוכה ממש, באמצע חודש ספטמבר הקרוב.


 

ה-RCZ תיוצר באוסטריה על-ידי מגנה שטייר, מי שצפויה להפוך בקרוב לבעלת הבית של אופל ושייצרה בין היתר גם את הגרנד צ'ירוקי וקומנדר של ג'יפ, קרייזלר 300 וסאאב 9-3 קבריולה. בפיז'ו מסבירים את הבחירה במגנה שטייר בכך שמדובר בדגם נישה, שייוצר במספרים נמוכים יחסית, מה שהופך את ייצורו ללא כדאי במפעלי היצרנית. פיז'ו התלבטה רבות בנוגע לכדאיות הייצור של ה-RCZ, שנועד בתחילה דווקא כהכנה לדגם ה-308CC (קופה-קבריולה).


 

מכונית הקופה מציגה מידות דומות ל-308, עם אורך של 429 ס"מ (1.5+) ובסיס גלגלים של 261 ס"מ (זהה). נתון הרוחב עומד על 184.5 ס"מ (3+), ואילו הגובה התכווץ בלא פחות מ-14 ס"מ, מ-150 ס"מ ב-308 ל-136 ס"מ בלבד ב-RCZ. למכונית הקופה החדשה תא מטען בנפח 384 ליטר, לעומת 350 ליטר בגרסת ההאצ'בק.

 

ה-RCZ תוצע בתחילה עם מבחר של שלושה מנועי טורבו. הבסיסי יהיה בנפח 1.6 ליטר עם 156 כ"ס, וישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית. החזק ביותר יציע 200 כ"ס מאותו נפח, ויוצע רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית. גרסה שלישית תהיה עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר ו-163 כ"ס. גרסת הבנזין החזקה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות, ופיז'ו מבטיחה תצרוכת דלק ממוצעת של 14 ק"מ לליטר. הדגם הבסיסי יוכל ל-14.5 ק"מ לליטר, ואילו גרסת הדיזל תרשום 18.5 ק"מ לליטר בממוצע - לפי נתוני פיז'ו לפחות. הצרפתים לא מפרסמים נתוני ביצועים מלאים של שלושת המנועים.


 

יש גם כלאיים

מלבד ה-RCZ, פיז'ו תציג בפרנקפורט צמד מכוניות כלאיים המיועדות בינתיים לתצוגה. החשובה שבהן היא ה-3008 הייבריד4, גרסת טרום-ייצור של דגם הכלאיים המבוסס על ה-3008. לדגם זה מנוע טורבו-דיזל עם 163 כ"ס המניע את הגלגלים הקדמיים, ומנוע חשמלי עם 37 כ"ס שמניע את האחוריים. הוא צפוי להגיע לייצור בשנת 2011, ומבטיח פליטת CO2 נמוכה של 99 גרם לק"מ בממוצע. ה-RCZ הייבריד4, שתוצג אף היא בתערוכה, משתמשת באותה מערכת הנעה בדיוק ופולטת 95 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. בשלב זה לא ידוע מתי היא תגיע לייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
RCZ הייבריד4. גרסת כלאיים לתצוגה
3008 הייבריד4
RCZ
תא המטען של ה-RCZ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים