שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עוד כרוניקה של מוות ידוע מראש
    סדרת האימה "יעד סופי" חוזרת בסרט רביעי - כשהפעם, את התאונות הביזאריות והקטלניות תוכלו לראות בתלת-מימד. יניר דקל שוחח עם הכוכבים והיוצרים, וחזר עם תובנות חדשות על המוות וחיקוי לא רע של בריטני ספירס

    הסרט הרביעי בסדרת "יעד סופי", שיגיע לבתי הקולנוע בישראל ביום חמישי הקרוב, הכניס בסוף השבוע הראשון ליציאתו בארצות הברית כמעט 30 מליון דולר, מה שהביא אותו לראש טבלת שוברי הקופות. למי שלא מעודכן, סדרת הסרטים ידועה בנוסחתה של סצנת פתיחה מרשימה ומסובכת שבמרכזה אסון שגורם למותם של מאות אנשים, אבל כוכבי הסרט מצליחים לחמוק ממנו בזכות חזיון שנגלה לאחד מהם.

     

    כוכבי "יעד סופי 4" חולקים חוויות מההפקה (עריכה: יניר דקל ורונה פפר)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    הפעם, ניק או'באנון וחבריו מגיעים לאצטדיון מרוץ מכוניות, כשלפתע הוא חוזה כי המקום הולך להתמוטט והוא מצליח להוציא את חבריו משם, רגע לפני שזה קורה. אלא שהמוות, כך מתברר, לא ממש להוט לוותר להם.

     

    בכל רגע נתון מישהו עלול למות, באופן שנע על הגבול בין מזעזע ומבחיל לפתאומי ולעיתים אפילו מצחיק, והכל בתלת מימד. הצופה עד לקרש שמשפד את ניק בחזיון שלו, קיר שמתמוטט ומבתר בני אדם ושלל חפצים ונוזלים שתוקפים את הצלמה, ואת הקהל.

     

    "דיברנו על זה במהלך הכתיבה, שהאסטרטגיה של הסרט תהיה שלמעשה יהיה אפקט תלת מימד כל עשר דקות, כדי לא להעמיס יותר מידי על הצופה", מסביר התסריטאי אריק ברס. "זה גם משהו שהבמאי רצה, בעיקר כיוון שמדובר בסרט אימה וחלק מהאימה זה שהצופה חווה את הכל כאילו הוא עצמו נמצא במקום".

     

    לתלת מימד יש השפעה על כתיבת התסריט?

     

    "ידענו מראש שהסרט יהיה בתלת מימד, זה היה חלק מהקונספט של הסרט מהרגע הראשון. לכן כשניגשנו לכתיבה, היינו צריכים להתחשב בזה".

     

    "היה בכלל דיבור לעשות את החלק השלישי בתלת מימד", מוסיף קרייג פרי, שהפיק את כל ארבעת הסרטים בסדרה. "הרעיון התגלגל במשך כמה שנים, אבל לא רק שלא היה מספיק כסף להפיק את זה אלא גם לא היו מספיק מסכים שיכלו להכיל את הטכניקות האלה בבתי קולנוע".

     

    היו סצנות שלא התאפשרו מבחינה טכנולוגית?

     

    אריק: "היה שוט שחשבנו עליו, שבו שלט חוצות נופל על מישהו וחוצה את הראש שלו לשניים. ואז התחלנו לחשוב איך יראו את זה בתלת מימד, אילו חלקים נופלים לאיזה צד, אבל כשניגשנו לעשות את זה הבנו שהטכנולוגיה עדיין לא מספיקה בשביל לבצע את מה שרצינו. וגם לא רצינו שאנשים יקיאו באולם".

     

    יש סצנות בסרט שנכתבו על בסיס ניסיון אישי?

     

    "יום אחד נכנסתי לשטיפת רכב, וכשישבתי בתוך האוטו התחלתי להסתכל סביב ולדמיין מה יכול היה להיות לא בסדר, ולא תאמין אבל באותו רגע הרכב שלי החל לקרטע ופשוט יצא מהמסלול. מה שלא יכולתי לראות באותו רגע זה שהמברשות נכנסו באיזה חריץ בחלק התחתון של הרכב ופשוט התחילו להרים אותו. באותו רגע לא היה לאן ללכת. זה לא שחרדתי למוות שלי, אבל חוץ מלצפור לא יכולתי לעשות כלום, כי הדלתות לא נפתחו. לקח כמה דקות עד שמישהו הגיע, כיבה את המכונה וחילץ אותי".

     

    במקום להתקשר לחילוץ הוא קודם כל התקשר לקרייג. "קיבלתי שיחת טלפון ממנו", נזכר קרייג. "הוא צעק לי לתוך השפורפרת 'זה קורה לי על אמת, זה קורה ממש עכשיו'".

     

    כשסרט הופך לסלנג

    הסרט הראשון בסדרת "יעד סופי" יצא לאקרנים לפני תשע שנים, זכה לביקורות לא נלהבות במיוחד אבל הכניס יותר מ-100 מיליון דולר, מה שדחף את חברת וורנר להפיק עוד ועוד סרטים בסדרה. הסרט השלישי נחשב עד היום למצליח ביותר, עם הכנסות של כ-113 מיליון דולר.


    "יעד סופי 4". לתת צ'אנס לצעירים

     

    "אני חושב שהסדרה כל כך השפיעה על הקהל, כי שם הסרט הפך ממש למטבע לשון באמריקה", מסביר קרייג. "אנשים אומרים על מצבים שהם נקלעו אליהם 'It was a Final Destination moment', כשהם מתייחסים למצבים שהם חוו פחד מוות".

     

    סדרת סרטי "יעד סופי" מאופיינת בליהוק שחקנים מתחילים, וייאמר לזכותכם שאתם גיליתם בין היתר את קר סמית' ("CSI") ואלי לארטר ("גיבורים"), אבל למה בעצם להמר כשאפשר לקחת שחקנים מצליחים?

     

    "יכול להיות שזה ישמע יהיר, אבל העובדה שאנחנו בוחרים בשחקנים מתחילים היא בעיקר כדי לתת להם את ההזדמנות הגדולה הזאת. הסרט הפך מהר מאוד לסוג של מותג, וההשקעה בהפקה של הסרט כל כך גדולה שאנחנו לא מרגישים שאנחנו צריכים ללהק שחקנים מוכרים, וזה די מרענן. הסיכוי ששחקנים מתחילים יזכו לתפקידים ראשיים בסדר גודל כזה של הפקות הוא קלוש מאוד ולכן אני שמח שאנחנו יכולים לתת להם הזדמנות".

     

    איך מצאתם את בובי קמפו ושאנטל ונסנטן?

     

    "נפגשנו עם מספר רב של שחקנים צעירים. לאחר מיונים נשארנו עם קבוצות מצומצמות של בנים ובנות, ואז הכנסנו אותם לחדר אחד ועשינו התאמות ביניהם. זה היה סוג של ספיד דייטינג: הם דיברו אחד עם השני, ומה שאנחנו חיפשנו זה שהם ייראו טבעי זה עם זו, שירגישו נוח ושתהיה כימיה. עם בובי ושאנטל, שהיתה הרגשה שהם מכירים כבר הרבה זמן בניגוד לזוגות האחרים, וזה היה חשוב לנו כי בסרט מקבלים המון אינפורמציה בזמן מאוד קצר, והצופה צריך להרגיש את הקשר ביניהם מבלי שהם יצטרכו לדבר על זה".

     

    מעולם לא הסברתם בסרטים האלה מדוע או איך מקבלים את החזיונות האלה.

     

    אריק: "זאת שאלה טובה, והתשובה מאד פשוטה: אם נסביר את זה, לאף אחד לא יהיה את זה יותר. כרגע אפילו לך, הצופה, יכול להיות רגע כזה. זה כמו שהסבירו ב'מלחמת הכוכבים' שצריך שיהיה לך איזה חומר כלשהו בדם כדי שתהיה ג'די, ובאותו רגע אני כילד אמרתי לעצמי 'זהו, אני לא יהיה ג'די, כי זה ב- DNA ולי אין את זה'. אנחנו רוצים לעשות בדיוק את ההיפך, ולגרום לכך שכל מי שיוצא מהאולם ירגיש שעוד רגע גם לו יהיה רגע אדיר של דז'ה-וו שבו הוא חווה את המוות של עצמו".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "עוד כרוניקה של מוות ידוע מראש"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    7 לילות
    מומלצים