שתף קטע נבחר

חלום במשקל נוצה: מאזדה MX-5 סופרלייט

במה שמוגדר על-ידי מאזדה כ"הגשמת חלום של מחלקת הפיתוח", מאבדת ה-MX-5 הספורטיבית יותר מ-200 ק"ג ממשקלה. בדרך היא מאבדת גם קצת מהשפיות

מאזדה הציגה בפרנקפורט את ה-MX-5 סופרלייט (Superlight), גרסת תצוגה קלת משקל ל-MX-5, מכונית הרודסטר הפופולרית, המשווקת גם בישראל. הסופרלייט מוותרת על אביזרי מותרות ואפילו על שמשה קדמית, לטובת משקל עצמי נמוך במיוחד - 995 ק"ג. מדובר בנתון דומה לזה של מכוניות מיני קטנות וקלילות, למרות של-MX-5 ממדים דומים לאלו של מכונית סופר-מיני.


מאזדה MX-5 סופרלייט. מי צריך שמשה קדמית? (צילום: רועי צוקרמן) 

 

הסופרלייט הוצגה כדי למשוך קהל לדוכן התצוגה של מאזדה. למעשה, מלבד מכונית התצוגה החדשה, הדוכן של מאזדה חף כמעט לחלוטין מחידושים משמעותיים. יצרנית הרכב הקטנה לא הביאה לתערוכה מכונית תצוגה גרנדיוזית מסדרת הנגארה אותה הציגה בתערוכות האחרונות - וגם דגם חדש לחלוטין אין בנמצא. למעשה, החידוש היחיד מלבד הסופרלייט הוא מתיחת פנים קלילה ל-CX-7, רכב הפנאי הגדול. אלא שגם זו רק בבכורה אירופית, לאחר שמתיחה דומה בוצעה כבר בעבר בדגם זה בארה"ב.

 

מכונית התצוגה סופרלייט - שאין כל כוונה לייצרה - מציגה את אותן המידות כמו הדגם הרגיל, עם אורך של 405 ס"מ ובסיס גלגלים של 233 ס"מ. בהיעדר שמשה קדמית, חלונות צד ואביזרי מותרות כלשהם, קל להבין כיצד עברה הדיאטה בהצלחה. מאזדה השתמשה גם בחומרים קלים עבור חלק מהרכיבים, למשל מושבים העשויים מסיבי פחם.


הדיאטה של הסופרלייט כוללת מושבים העשויים מסיבי פחם

 

לסופרלייט מנוע 1.8 ליטר עם 126 כ"ס - ללא שינוי מהדגם הבסיסי של ה-MX-5, שאינו משווק בישראל. תודות למשקל הנמוך, הסופרלייט מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות, זאת לצד תצרוכת דלק נמוכה יחסית של כ-16 ק"מ לליטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה לא מתכננת לייצר את "החלום של מחלקת הפיתוח"
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים