שתף קטע נבחר

מרצדס לא לבד: גם אודי רוצה מכונית-על חשמלית

בדרך לייצור: אודי מתכננת R8 חשמלית שתאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מחמש שניות, ולא תצרוך אפילו טיפה אחת של בנזין

מרצדס הודיעה שתשווק מכונית-על חשמלית ? אודי לא מתכוונת להישאר מאחור: יצרנית הרכב הגרמנית חשפה בפרנקפורט את האי-טרון (e-tron), מכונית ספורט המזכירה בעיצובה את ה-R8, אך מצוידת בהנעה חשמלית במקום מנוע בנזין.


אודי אי-טרון. מכונית-על חשמלית עם ביצועים מצוינים - ובלי בנזין (צילומים: רועי צוקרמן)

 

לאי-טרון ארבעה מנועים חשמליים בעלי הספק משולב של 313 כ"ס. תודות למשקל עצמי נמוך יחסית של 1,600 ק"ג, היא מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד. טווח הנסיעה מרשים לא פחות - 248 ק"מ, שבסופם תידרשו להטעין את המצברים במשך שש עד שמונה שעות. טעינה מהירה תתאפשר תוך שעתיים וחצי. באודי מפתחים אגב גם טעינה ללא חיבור פיזי בין רשת החשמל למכונית, כפי שהציגה לאחרונה מיצובישי, וכפי שמפתחים גם ברנו-ניסאן.

 

האי-טרון מצוידת במצברי ליתיום-יון, הממוקמים מאחורי צמד המושבים - במבנה המזכיר מנוע בעירה פנימית מרכזי. המנועים החשמליים מותקנים על הסרנים - שניים בכל סרן, ויוצרים הנעה כפולה עם חלוקת כוח של 70% לסרן האחורי ו-30% לקדמי. חלוקת המשקל טובה - 52% לאחור, 48% מלפנים. אודי טוענת כי יצרה מרכב קל ומאוזן, תודות לשימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחם.


 

בגרסת התצוגה, האי-טרון מציגה אורך של 426 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 123 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ - נתונים מקובלים למכונית-על. למעשה, הם לא שונים במיוחד מה-R8. באודי אף מאשרים - שלא לייחוס - כי הסיכויים לראות את האי-טרון כגרסה חשמלית של ה-R8 תוך מספר שנים, אינם מבוטלים כלל. מעניין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי אי-טרון
צילום: רועי צוקרמן
בדרך לייצור?
צילום: רועי צוקרמן
עיצוב מעניין
צילום: רועי צוקרמן
מנוע חשמלי
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים