שתף קטע נבחר

יותר שימושית, לא לישראל: סקודה סופרב קומבי

סקודה הציגה בפרנקפורט את גרסת הסטיישן השימושית של הסופרב, עם תא מטען בנפח 633 ליטר ודלת אחורית חשמלית. בישראל היא לא תשווק

מכונית סטיישן - סיפור הצלחה באירופה, לא כל-כך בישראל. וכך סקודה סופרב קומבי (Combi) החדשה, גרסת הסטיישן למשפחתית הגדולה, לא תגיע לשוק המקומי. הביקוש למכוניות סטיישן בקטגוריה זו קיים בעיקר בשוק המוניות, אליו צ'מפיון מוטורס לא פונה עם הסופרב החדשה. בשוק הפרטי, הלקוחות אצלנו מעדיפים את מרכב הסדאן (ובמקרה של הסופרב - ליפטבק עם חמש דלתות).


סקודה סופרב קומבי (צילומים: רועי צוקרמן)

 

הסופרב קומבי מבוססת על הליפטבק, עם מידות כמעט זהות: אורך של 484 ס"מ, רוחב של 182 ס"מ וגובה של 148 ס"מ (לעומת 146). בסיס הגלגלים נותר 276 ס"מ. מבנה המרכב מאחור מאפשר נפח הטענה מרשים של 633 ליטר, לעומת 565 ליטר בליפטבק. נפח ההטענה עומד על 1,865 ליטר כשהספסל האחורי מקופל, תוספת של 195 ליטר לעומת 1,670 ליטר בדגם הליפטבק.

 

סקודה תציע את הקומבי עם שורה של אבזרי נוחות, בהם כניסה ללא מפתח, דלת אחורית חשמלית, כיסוי מטען שזז אוטומטית עם פתיחת הדלת ומחזיק לאופניים בתא המטען. יש גם תאורה שמאירה לא רק את תא המטען אלא גם את האזור שמאחוריו, ופנס נשלף ונטען שניתן להצמיד למרכב עם מגנט, למקרה שנתקעתם בצד הדרך עם גלגל ללא אוויר.


 

כמו דגם הליפטבק, הקומבי תוצע עם מבחר של חמישה מנועים, בהם 1.4 ליטר-טורבו עם 125 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, 1.8 ליטר-טורבו עם 160 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (DSG), ו-V6 בנפח 3.6 ליטר, 260 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. בנוסף יוצעו שני מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם 140 או 170 כ"ס. לשניהם תיבת DSG עם שישה הילוכים. הקומבי תוצע בחלק מהגרסאות עם הנעה כפולה, שמיועדת בעיקר לשווקי צפון אירופה. לדגם הסטיישן כיול מתלים שונה במקצת מדגם הליפטבק, מתוך הערכה כי הלקוחות יעמיסו יותר משקל בחלקה האחורי של המכונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סקודה סופרב קומבי
צילום: רועי צוקרמן
יותר שימושית
צילום: רועי צוקרמן
פחות לישראל
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים