שתף קטע נבחר

אופנה עולמית: לא מסכמים, שועטים קדימה

רויטל מדר סוקרת את המתרחש במגזינים הגדולים, אלה שיוצרים את עולם האופנה לא פחות משהם מסקרים אותו. והפעם: בווג הבריטי ובהרפרס בזאר סוגרים עשור, אבל לא מסכמים אותו

סוף השנה הנוכחי מהווה גם את סופו של עשור. שניהם מזמינים סיכומים שמביטים אחורה, והרהורים שעניינם העתיד שעומד לבוא. זה נכון כנראה לכל תחום מלבד אופנה. האופנה לא אוהבת סיכומים, כיוון שכדי להמשיך להיות מנוע כלכלי איתן היא חייבת להימנע מפרידות מוחלטות (אי אפשר "לקבור" טרנדים) ותמיד תמיד לזוז קדימה.

 

לאלכסנדרה שולמן, עורכת ווג האנגלי, העניין הזה ברור למדי. כבר בעמודים הראשונים של המגזין היא מהרהרת על הרלוונטיות של עונות כשכל המעילים

 נעלמים מהקולבים כבר בקיץ. כבר באמירה זו של שולמן ניכר שהמיתון, מבחינתה, מאחורינו, וכי העניינים חזרו למסלולם הטבעי בשוק הסחורות העולמי. מחזקת אותה עורכת הרפרס בזאר גלנדה ביילי, שהתייחסה במכתב המערכת לכך שהקולקציות של שבוע האופנה האחרון היו חלומו של כל עורך וסיוטו של כל קמעונאי. המשוואה הזו, מסתבר, היא שמעידה על יציאה מהמשבר, בין אם הלכה למעשה, ובין אם מבחינת התחושה שליוותה את המעצבים בעודם עובדים על הקולקציה.

 

השאלה המתעוררת בעיניי היא מה אומרות שתי נקודות המבט הללו על אופן ההתייחסות של כל אחד מהמגזינים לסוף העשור הקרב ובא? והאם קל יותר לתת לו ביטוי כשמשבר הוא כבר חלק מהעבר, והתזזיתיות של תעשיית האופנה, היא זו שחוזרת למרכז הבמה?

 

הפיתרון של עורכת ווג מעניין וניכר שהוא נובע באופן ישיר מהביקורת שלה על ההסתערות קדימה המאפיינת את עולם האופנה בקצב חסר היגיון. בתגובה נצמדה שולמן נצמדה לקלאסיקות שמסרבות להיות חלק ממערבולת הזמן של שבועות האופנה שמתחילים ונגמרים בנשימה אחת. כך הוקדש השער ללארה סטון, שמוקמה בחדר קלאסי כשלגופה שמלת נשף עמוסת בד. השילוב בין פניה הקשוחים של סטון לבין השיפון והמלמלה הקיטשיים של השמלה מענייו ומקסים, והלא היכולת להקנות חיים חדשים לקיטש היא תמצית הקלאסיקה.


חיים חדשים לקיטש. לארה סטון בטול (מתוך מגזין ווג)

 

גיליון דצמבר של הרפרס בזאר, לעומת זאת, מאופיין בתוכן שעשוי להתאים לכל חודש בשנה. מצער גם הפספוס שבהפקת השער, עם רוברט פטינסון וקריסטין סטוארט, שמנסים לשדר קשיחות אבל מצליחים לייצר בעיקר אנמיה א-מינית. אל מול אלה בולטת הפקה שעוקבת בהומור אחרי יום בחייו של ג'ורג' המילטון יחד עם דוגמנית צעירה בלוק קפריזי. מקסימה אף יותר היא ההפקה של אופנת הפנטזיה, שנשענת על עולמות רחוקים, על קרקסים וליצנים ועל חדרי אמנים.

 

הפנטזיה הזו, על כל הרומנטיקה שבה, מצליחה להעביר את התחושה שהסוף נכון אך ורק לערב הזה, שמחר הכל ישוב למקומו. כי בתעשיית האופנה הסוף הוא תמיד עניין זמני, ועצירה של ממש אינה באה בחשבון. ועכשיו – לצידם של חיבוטי הנפש המוכרים של כל שנה חדשה – עלינו להחליט האם הסוף האינסופי הזה טוב לנו.


יום בחייו של ג'ורג' המילטון. הפקה הומוריסטית ומוצלחת (מתוך מגזין הרפרס בזאר) 


הפקת הפנטזיה של הרפרס בזאר. מקסימה אפילו יותר

 

המגזינים התקבלו באדיבות עולם הירחונים, דיזנגוף סנטר תל אביב, 03-6201399, 03-6291506


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פטינסון וסטוארט על שער הרפרס בזאר. א-מיניים?
מתוך מגזין הרפרס בזאר
לארה סטון על שער ווג הבריטי. קלאסיקה
מתוך מגזין ווג
לאשה בפייסבוק
מומלצים