שתף קטע נבחר

זירת הקניות

האם הפרסומת הזו מפחידה ילדים?

קמפיין פרסומות של הממשלה הבריטית בנושא התחממות כדור הארץ ספג נזיפה מהארגון המפקח על הפרסום בטענה שהציגה את האיום הנשקף משינוי האקלים באופן חד-צדדי, מוגזם ומעורר בהלה

הגוף המפקח על הפרסומות בבריטניה נזף בממשלה על מסע פרסום שכלל ארבע פרסומות בעיתונות ופרסומת טלוויזיה המדגישים את הסכנות שבשינוי האקלים.

 

דובר איגוד הפיקוח על הפרסום (ASA) אמר כי הארגון קיבל כאלף תלונות על הפרסומות, בטענה שהן מפחידות ילדים צעירים, ומציגות את הנושא באופן מעורר בהלה. הדובר אמר כי חלק מהמתלוננים זעמו על הטענה החד-צדדית המועלית בפרסומות ולפיה התחממות כדור הארץ נגרמת על ידי פעילות בני האדם. הארגון טען כי המחלוקת סביב הסוגיה הזו טרם נפתרה באופן סופי ואין תמימות דעים בקרב הקהיליה המדעית בנושא.

 

 

איגוד הפיקוח על הפרסומת קיבל את התלונות ומצא שהן מוצדקות לגבי שתים מתוך ארבע הפרסומות המודפסות - ואסר לפרסם אותן שוב. פרסומת הטלוויזיה, בה נראה אב מספר לבתו סיפור לפני השינה על עולם ששוקע במים בגלל פליטות גזי החממה ושינוי האקלים, ספגה ביקורת אך נקבע כי היא לא חרגה מהכללים.

 

הארגון קבע שהממשלה, שמימנה את מסע הפרסום, הציגה בצורה מוגזמת את הסכנה הנשקפת לבריטניה כתוצאה משינוי האקלים. עוד קבע האיגוד כי הפרסומות אינן לוקחןת בחשבון ואינן מציגות את הנושא באופן מלא, ומתעלמות מכמה וכמה נושאים שעדיין אפופים באי-ודאות.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים