שתף קטע נבחר

בל"ל: משנה את התדמית ומשיק את לאומי קארד

לאחר 20 שנה בנק לאומי מחליף לוגו ומשנה תדמית ושם: מבל"ל ללאומי; לאומי ויזה מציעה ללקוחות שיצטרפו אליה אפשרות לבצע חיוב פעם בחודשיים

בנק לאומי השיק היום (ד') את חברת כרטיסי האשראי שלו, לאומי קארד, ובמקביל הודיע על זהות מותגית חדשה: הלוגו הוחלף לאחר 20 שנה וכן שונה שמו של הבנק: מעתה אל תאמרו בנק לאומי או בל"ל, אלא לאומי. השמטת המילה בנק תיעשה רק בלוגו ובשילוט בסניפים, והשם הרשמי לא ישתנה.

זהות חדשה בשלושה מיליון דולר

הזהות החדשה של הבנק, שעל יצירתו הופקד מייקל פיטרס העומד בראש חברת IDENTICA, תלווה בקמפיין בעלות שני מיליון דולר שסיסמתו: לאומי פותח לי מחר חדש. במותג עצמו הושקעו מיליון דולר.
גליה מאור, המנכ"ל הראשי של לאומי, אמרה כי מטרת השינוי המותגי היא לחדש את הזהות של הבנק לצעיר וטכנולוגי יותר. לדבריה, אם בעבר רווחי הבנקים נבעו בעיקר מאוכלוסייה מבוגרת ואמידה, הרי שהצפי הוא כי הדבר ישתנה וחלק גדול מהרווח יגיע מפלחי שוק צעירים יותר.
הבנק השקיע בחמש השנים האחרונות 200 מיליון דולר בטכנולוגיה, ובכוונתו להגביר את קצב ההשקעות. לדברי יונה פוגל, ראש מערך השיווק בלאומי, כ-45% מהפעילות בבנק מתבצעת כיום בערוצים הישירים, כאשר 4% מתבצעת באינטנרט והצפי הוא כי השימוש בערוץ זה יילך ויגבר.

לאומי ויזה: רוצים להיות הגדולים ביותר

כרטיס האשראי של לאומי, לאומי ויזה, מושק בדיוק שנה לאחר שלאומי מכר את אחזקותיו בכ.א.ל לדיסקונט ב-80 מיליון דולר, וחודש לאחר שוויזה אלפא, שעל בסיס התשתית התפעולית שלה בנו את לאומי ויזה, גוועה באופן רשמי ולקוחותיה עברו לכ.א.ל. את התשתית של אלפא רכש אגב לאומי ב-30 מיליון דולר, ואת ההפרש- 50 מיליון דולר - משקיעים בלאומי קארד.
לאומי קארד היא חברה בבעלות מלאה של לאומי והיא מעסיקה כבר 550 עובדים. עם זאת, גליה מאור לא פסלה אפשרות להכניס בעתיד שותף אסטרטגי לחברה. לדבריה, אם ייווצרו הזדמנויות כאלו, החברה תבצע אותם.
החל מהשבוע הבא יוזמנו לקוחות הבנק בעלי כרטיס ויזה כ.א.ל להחליף את הכרטיס ללאומי ויזה. דברי אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד, המטרה היא להעביר 40 אלף לקוחות כ.א.ל בחודש ללאומי ויזה, ובסופו של דבר להפוך את לאומי ויזה לכרטיס האשראי הנפוץ ביותר בישראל.
צבי איצקוביץ, ראש החטיבה לחברות בנות בלאומי ועד לפני שנה יו"ר דירקטוריון כ.א.ל, אמר כי מטרת לאומי ויזה היא להפוך לחברת כרטיסי האשראי הגדולה ביותר בארץ, ולהפוך לרב סולק ורב מנפיק גם לכרטיסי מאסטרקארד.
לדבריו, מטרת לאומי קארד היא להגיע לאיזון תפעולי כבר ב-2002. עם זאת, איצקוביץ ציין כי התחרות הקשה בתחום הקטינה מאוד את רווחיות ענף כרטיסי האשראי. לדבריו, אם תימשך המגמה של הרשות להגבלים להוריד עמלות מבתי עסק ולגלגלם לחברות האשראי או למחזיקי הכרטיס, שוק כרטיסי האשראי כולו עלול לקרוס.

תוכניות ייחודיות

על מנת למשוך לקוחות יוצאת לאומי קארד עם תוכניות ייחודיות. הבנק מציע חיוב אחת לחודשיים, והיא מאפשרת למעשה לקבל אשראי של עד 60 יום ללא ריבית. תוכנית זו תקפה רק לשנה.
עוד מציע הבנק מסלול ויזה פיקס, המאפשרת לבעל הכרטיס לשלוט בחיוב החודשי שלו ולקבוע את גובהו. בכל מועד חיוב (2 או 10 בחודש) יחויב הלקוח בסכום שנקבע מראש, ויתרת החיובים תועמד לו כאשראי עד מועד החיוב הבא, בריבית משתנה.
לקוחות כ.א.ל שיעברו ללאומי ויזה יקבלו מתנות, כל המבצעים למעלה משש פעולות בחודש יהיו פטורים מדמי חבר, וההצטרפות למועדוני לקוחות יהיו - לדברי מנהלי החברה - זולים יותר משאר החברות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הלוגו החדש של לאומי. מיליון דולר הושקעו במותג
כרטיסי הוויזה של לאומי. תוכניות ייחודיות
ארכיון ידיעות אחרונות
גליה מאור. "למען הלקוחות"
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים