שתף קטע נבחר

בעקבות בחירת הצרכנים: מילקי עם עדשים כחולים

אחרי ששינתה את הוופלים לבפלות, שטראוס ממשיכה לערב את הצרכנים בבחירות העיצוב שלה, ומוציאה את המוצר ההזוי מילקי עדשים כחולים. למה? כי ככה בחרו בפייסבוק. האם אי פעם יתנו לצרכנים לבחור גם את המחיר?

מעורבות צרכנים בפייסבוק זה הטרנד השיווקי של השעה ויש חברות שלוקחות אותו ברצינות גמורה. שטראוס תשווק בשבוע הבא מהדורה חדשה ומוגבלת של מילקי: מילקי טופ עם עדשים כחולים.

 

 

החברה יוצרת לאחרונה באזז סביב מוצריה באמצעות מתן יכולת בחירה לצרכנים. הם מתבקשים להביע דעה בעניין מוצר מסוים ולקבוע את עתידו, גם אם מדובר בעתיד ארעי: שבועיים בלבד במקרה של מילקי כחול העדש.

 

הצבע הכחול נבחר כבר באפריל על-ידי חברי עמוד הפייסבוק של המוצר, אחרי שהתבקשו לבחור צבע עדשים אחד שיחליף למשך שבועיים את מילקי עדשים במקררים. האופציות היו: כתום, ורוד, צהוב, ירוק, כחול ואדום.

 

צרכנים מעורבים יותר - קונים יותר

זו לא הפעם הראשונה שמוצר מסוים של החברה עובר שינוי או מתקמבק בשל מעורבות צרכנית במדיה החברתית. אסם החזירה את ביסלי טאקו אחרי שצרכנים שיוועו לו בפייסבוק. מילקי קצפת יצא שוב למדפים אחרי שצרכנים הקימו דף פייסבוק עבורו וביקשו שישוב.

 

גם בקמפיין ופלים או בפלות של שטראוס עלית, החברה נקטה בדמוקרטיזציה של עיצוב, במקרה הזה של אריזת המוצר. היא קראה לצרכנים לבחור את שם המוצר, שהשתנה בעקבות הבחירה ל"בפלות". גם גאפ העולמית שביקשה לשנות את הלוגו שלה, חזרה בה אחרי שצרכנים ביקשו ממנה בעמוד הפייסבוק שלה, שלא תעשה זאת.

 

מעורבות צרכנית היא לא תופעה שנולדה אתמול, אבל מאז שהאינטרנט ובפרט הפייסבוק הפכו לבית שני עבור רבים, קל יותר להפעיל צרכנים, והצרכן הפך לנושא המסר, או למסר עצמו, כמו במקרה של דנונה והאריזות שעוטרו בדמויות של צרכני היוגורט.

 

מחקרים גילו שעסקים מבוססי אינטרנט שעירבו צרכנים בבחירות העיצוב של המוצרים שלהם, העלו את מעורבות הצרכנים במוצר וגרמו להם לקנות ממנו יותר. המסקנות האלה מתועלות כמובן, לעמודים של חברות ומוצרים בפייסבוק. תיאוריות שיווקיות מדברות על מעורבות צרכנים שמגיעה לשיאה כשהם יכולים להשפיע על החלטות הנוגעות למוצר, במינימום מאמץ. לדוגמא: לעשות Like.

 

כמובן שגם למעורבות הלכאורה דמוקרטית הזאת יש גבול, לא קמה עוד החברה שביקשה מצרכניה לבחור את המחירים של המוצרים. האחרונה שעשתה צעד שמתקרב לזה, היתה טויס אר אס בישראל.

אנשי החברה בארץ גילו באמצעות שאלוני מחקר שהתדמית של הרשת יקרה מדי, והחליטו להוריד מחירים. אבל את גובה ההפחתה - הם קבעו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הצרכנים לא אדישים. מילקי עדשים
צילום: א.ס. און ליין
מומלצים