שתף קטע נבחר

באים מאהבה: איך נוצרים בשמים?

איזה ריחות אהובים על נשים ואילו על גברים? מאילו חומרים יוצרים בשמים ואיך הם משפיעים עלינו? שבעה אפּים (ובעברית יפה: בַּשָּׂמים) בינלאומיים ומובילים, מספרים בראיון מרתק על תהליך הפקת בשמים. להריח ולשמור

בשמים הם אחד המוצרים היותר מסתוריים שיש. הם מורכבים מתמציות נדירות ומחומרי-גלם יקרי ערך ומלאים בקסם אקזוטי. מתרסיסי ריח בחנויות ועד למוצרים היוקרתיים של מדפי הפרפומריות, יצאנו לבדוק עם שבעה אפים מובילים כיצד נוצר הבושם, מהם השינויים שחלו בתחום בשנים האחרונות והכי מעניין - איזה מסע הוא עובר מהרגע שמחליטים על ייצורו ועד שהוא מגיע לאפינו.

 

בואו להיות חברים שלנו גם בעמוד הפייסבוק של אתר לאשה


גם היא בעסקי הבישום (לפחות בפרסום) ג'ניפר אניסטון וחבר ריחני (צילום: רויטרס)

 

איך נוצר בושם?

לוק דונג (האף שעומד בין השאר מאחורי אקווה די ג'ויה של ג'ורג'יו ארמאני ואופוריה של קלווין קליין): "היצירה היא מעין מסע של תגליות אל הבלתי נודע. בהתחלה אני מקבל את מקורות ההשראה שהוחלט עליהם על ידי המותג, כדי לדעת איפה בדיוק אנחנו רוצים לחקור. אני בדרך כלל מתחיל מרעיון חזק ופשוט ואז אני עובד ונכנס לרזולוציות נמוכות, עד שהלב שלי אומר לי שעכשיו הכול שלם".

 

אן פליפו (בלו וביג פוני של ראלף לורן, מיי קווין של אלכסנדר מקווין ול'הום של איב סאן לורן): "עבורי נקודת ההתחלה ליצירת בושם היא בדרך כלל האינטואיציה, שנובעת מרעיון ברור, שילוב, רצון עז לחקור משהו חדש".

 

דומיניק רופיון (מיס בושרון לבושרון, ד'ה ביט וברברי לונדון לברברי ופיור פויזן לדיור): "יוצר בשמים חייב להיות אמן, מישהו שאוהב את המפגשים התמידיים עם הרבה מאד מרכיבים שונים. אני בדרך כלל עובד עם מוטיב מרכזי שבנוי סביב חומר גלם אחד. אחר כך, אני עובד על קווי המתאר שלו, על הנפח והניגודים שלו. אני אוהב את הרעיון של לעבוד עם בושם כאילו הוא בבואה של חוש הריח, כמו פסל או ארכיטקט". 


נמרצים וספורטיביים. הגברים של "ראלף לורן ביג פוני" (צילום: יחסי ציבור)

 

גברים צעירים אוהבים בשמים

איב קאסר (איטרנטי סאמר של קלווין קליין, נואר של כריסטיאן לקרואה, אינטואישן של אסתי לאודר): "מה השתנה בשוק הבשמים ב-30 השנים האחרונות? במשך השנים שוק הבשמים נהיה רווי מאחר ומותגים הגדילו את מספר ההשקות החדשות בכל שנה. כיום, המפתח להצלחה הוא יצירת בושם שמתחבר רגשית ללקוח שלך ושיש לו מעמד ברור".

 

אנטואן לי (בריט גולד של ברברי, אדוונצ'ר של דווידוף): "כיום, לא רק שיש הרבה מותגים חדשים, אלא שבחורים צעירים גם פונים למוצרי בישום חדשים כמו ספריי גוף ומשתמשים בו כבושם. אני חושב שהמוצרים הריחניים החדשים והביקוש ממנו הם נהנים מעידים על הרצון והעניין שלהם להשתמש בבשמים חדשים, בשונה מבעבר".

 

ז'אן מארק שאיילן (שיק לקרולינה הררה, קשמיר מיסט של דונה קארן וליז וריאליטיס של ליז קלייבורן) מסכים עם הקביעה של לי: "בשנים האחרונות אכן נראה שחלה ירידה בשימוש בבשמים יוקרתיים בקרב גברים צעירים. הם עוברים לתחליפים בצורת תרסיסי גוף ודאודורנטים רב-תכליתיים ומתוחכמים עם ריחות בהשראת שוק השמים היוקרתיים".

 

אונורין בלאן (סקארלט לקשארל וספלאש למארק ג'ייקובס) מוסיפה: "ריחות הבשמים נקיים יותר, ויש דגש על טוהר, ניחוחות רעננים עם אנרגיה גבוהה. יחד עם זאת, הדרישות נועזות יותר ויש פתיחות ליותר ניחוחות. כיום גם מתחילים להשתמש בבשמים בגיל צעיר יותר מאשר בדורות הקודמים".

 

- איזה בשמים אוהבים, למשל, גברים צעירים?

קאסר: "באופן כללי גברים צעירים אוהבים ניחוחות מאד נקיים ורעננים, בשמים פשוטים להבנה ונוחים לשימוש. בנוסף, יש גם משיכה לטריטוריות מתוחכמות  ונועזות יותר כמו ריחות של עצים, טבק, וויסקי ושוקולד".

 

לי: "גברים צעירים מנסים וחשופים למגמות רבות בתחום הבישום. מצד אחד הם מעריכים ניחוחות רעננים המעניקים התרגשות ואנרגיה לרושם הראשוני של הבושם, ומצד שני הם רוצים את הניחוח החושני שגורם לרצות להתקרב".  


מאושרת ואלגנטית. הפרזנטורית של אקווה די ג'ויה.

 

- ומאידך, מה אומר הבושם על האישה שמשתמשת בו?

פליפו: "הוא מתאר לנו את הצבע של האישה הזו, את מצב הרוח שלה, את המסר שהיא רוצה להעביר לאנשים אחרים".

רופיון: "הוא חושף היבטים של האישיות שלה ואת התשוקות שלה".

 

- באילו מרכיבים אתם אוהבים להשתמש כשאתם יוצרים בושם?

לונג: "אני מאוהב בכל מה שיש לו קשר לטבע, במיוחד בפרחים טבעיים ובתמציות של עצים".

פליפו: "התווים הירוקים וכן פרחי הסיגלית. אני גם אוהבת לעבוד עם עצים".

רופיון: "ניחוחות קלאסיים של פרחים: יסמין וורד. אני אוהב גם פירות הדר איכותיים, שנהנים מפופולריות בשנים האחרונות".

קאסר: "ליים ואשכוליות, מרכיבים ממריצים שנותנים לבושם אופי מרומם באמצעות ניחוחם הרענן, הנקי והנועז".

לי: "מושק ושוקולד מריר, תווים סקסיים ומפתים שידועים כמעוררים ומגבירי תשוקה מינית".

שאיילן: "נענע וג'ינג'ר. הנענע נותנת פרץ רעננות פריכה והג'ינג'ר מוסיף עזות לבושם".

בלאן: "מנדרינה ועץ קיארה. המנדרינה אנרגטית ומרעננת מבלי להיות מתוקה ועץ הקיארה (ששווה יותר ממשקלו בזהב ונמצא רק על הגבעות הנמוכות ביפן וביערות בדרום מזרח אסיה - ש.ס.ח) הוא חזק מבלי להיות כבד".


האפים שלנו ממליצים דווקא מאחורי האוזניים. מתרססים בבשמים (צילום: שאטרסטוק)

 

טיפ מתוק או חמוץ לסיום

איפה הכי כדאי להזליף את הבושם?

דונג: "במקום שהכי נוח לכם. כל תרבות היא שונה בהקשר הזה. באסיה לדוגמה הנשים מזליפות את הבושם קודם כל על שיערן כדי שהבושם יתפזר בכל פעם שהן זזות".

פליפו: "אני הייתי מזליפה מעט בושם מאחורי האוזניים שלי ועד קו הצווארון ואז על הזרועות או בצידי העורף. מקום חושני נוסף להזליף עליו הוא העור העדין מאחורי הברכיים". 

רופיון: "הצוואר הוא נקודת התחלה טובה, ואז הכתפיים". רשמנו לפנינו.

 

עוד כתבות בערוץ האופנה של לאשה:

אוהבים את פאקו ראבן ושונאים את טד לפידוס. בשמי רטרו הם שוס חדש-ישן

מגדלים זקן (כמו למשל יהודה לוי) ושונאים את המקלחת (הוא דווקא אוהב להתקלח, נראה לנו). הרטרוסקסואל, קווים לדמותו

חולצות פוליטיות של תנועת לא נסתום

 

 


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איפה כדאי למרוח בושם ? קראו ותדעו
צילום: index open
צילום: שאטרסטוק
ללכת שבי אחריו. בושם
צילום: שאטרסטוק
קונים תרסיסי גוף בזול. גברים
צילום: shutterstock
אבל בינינו, אין על בשמי רטרו. או סובאז' של דיור
נשי ומתוק. נינה של נינה ריצ'י
ראש כחול. דולצ'ה וגבאנה בלו
לאשה בפייסבוק
מומלצים