שתף קטע נבחר

חדש ויקר יותר: נוזל רצפות סוד בריח מרכך כביסה

הנקל סוד ביטלה את נוזל הרצפות הוותיק שלה ומשיקה במקומו נוזל לניקוי רצפות בריח מרכך כביסה היקר ב-70%-80%מהמוצר הקודם. החברה משדרגת מוצרים נוספים, בין היתר: מוצרי כביסה עם טכנולוגיה השומרת על ריחם של כבסים שנשכחו במכונה. המטרה: "להגדיל את נתח השוק בכ-10%"

תגידו שלום ולא להתראות לנוזל הרצפות "סוד" הוותיק: הנקל סוד החלה לשווק נוזל חדש לניקוי רצפות תחת אותו השם, בריחות של מרככי כביסה, היקר ב-70%-80% מהמוצר הישן, זאת בעקבות הנוהג הישראלי להוסיף מרכך לניקיון הרצפה.

 

  • קריאה לרשתות: אל תתנו ליצרנים לייקר מוצרים

 

המוצר החדש, שיימכר במספר ריחות, שאכן זהים לחלוטין לריח של מרכך כביסה, יתומחר לצרכן ב-18-17 שקל במקום 10 שקלים. לפי הנקל סוד, מסקרים עולה ש-37% מהישראלים מוסיפים פקק של מרכך כביסה לדלי.

 

המהלך הזה הוא חלק ממיתוג מחדש של כל המוצרים הנמכרים תחת המותג "סוד", בהשקעה של 3 מיליון שקל. החברה משיקה עשרות מוצרים משודרגים בארבע קטגוריות מוצרים: כביסה, מרככי כביסה, שטיפת רצפות וניקוי כלים. בין היתר: מוצר ששומר מפני ריחות לא נעימים בכבסים שנשכחו במכונה, עד 12 שעות. 

 

למעט נוזל ניקוי הרצפות החדש, כל המוצרים ישמרו על המחיר הישן, למרות שימוש בטכנולוגיות חדשות. המוצרים כבר החלו להימכר בשופרסל והשיגו חדירה של 8%. חברת הנקל סוד היא בבעלות מלאה של הנקל הגרמנית, שרכשה את חטיבת סוד מחברת שמן, הפועלת מ- 1924.

 

עולה כמו ריצפז, יותר זול מפוליוויקס, יותר יקר מסיף

בחברה מסבירים על עליית המחירים בנוזל ניקוי הרצפות בניסיון לחדור לקטגוריית הביניים ולהתחרות ב"ריצפז", במקום ב"סיף" ובמוצרי המותג הפרטי. "סוד עדיין יותר זול מפוליוויקס", אמר סמנכ"ל השיווק שרון ישראלי במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ג').

 

"במטרה להגדיל את נתח השוק של המותג סוד בכ-10%, מיצבנו את המותג בדרגת הביניים מבחינת מחירים, מתחת למותגי הפרימיום ומעל למותגים הזולים.

 

"השוני לעומת המוצר הקודם של סוד, הוא שסדרת נוזלי הרצפהבנוסחה החדשה מכילה פולימר שמסייע לחמש פעולות בשימוש אחד: ניקיון, הברקה, ללא סימני שטיפה, בישום והתאמה לכל סוגי הרצפות"

 

והנוזל הישן לא ניקה, הבריק והריח?

 

"הוא רק ניקה". 

 

לפי נשיא החברה דני שרף, עליית המחיר לא אמורה לשפר את רווחיות החברה, "כי זה מוצר אחר לגמרי", אמר. "אנחנו לא מעלים מחירים כרגע, ההיפך הוא הנכון, למרות כל החדשנות, התוספים, הנוסחאות החדשות. נמכור את המוצרים בתקופה הקרובה במחירי השקה, שנמוכים ב-10% מהמחיר המומלץ.

 

קטגוריית ניקוי הרצפות היא הרביעית בגודלה בתחום ניקיון הבית, בהיקף כספי של למעלה מ-105 מיליון שקל וגדלה ב-1.1% ב-2011

 

הבטחה: עד 12 שעות ריח טוב לכביסה שנשכחה

הטכנולוגיה החדשה ששומרת על ריח כביסה גם עבור כבסים שנשכחו במכונה, עד 12 שעות, נקראית wash around the clock pre-tec והיא כבר מיושמת במוצרים רבים באירופה. סוד תציע מעתה גם ג'ל כביסה המיועד לכביסה ביד.

 

בתחום מרככי הכביסה החברה הוסיפה "פניני בושם" - קפסולות של ריח שמסייעות להפיץ אותו לאורך זמן.

הפנינים הוכנסו גם למרככים המרוכזים וגם ללא מרוכזים. המוצרים (ג'לים, אבקות ומרככים) הותאמו לעור רגיש.

 

בקטגוריית הכלים, נוזלי סוד עברו מיתוג מחדש בהתאמה עם שאר המוצרים, שעוצבו על ידי המעצב פדי מרגי, בעליה של חברת העיצוב talking brands. בקטגורייה, שמגלגלת כ-150 מיליון שקל בשנה, לעומת קרוב ל-152 מיליון שקל ב-2010, המותג פיירי מוביל בנתח השוק הכספי עם 42.1%, פלמוליב אחריו עם 21.1%, ואחרי כן סוד עם 10% וסנו עם 9%.

 

קטגוריית הכביסה היא הגדולה ביותר בתחום הכביסה וטיפוח הבית עם 410 מיליון שקל בשנה. קולון וטייד עוקפים את סוד, עם כ-11% נתח שוק, כשסוד מחזיק ב-8.5% נתח שוק כספי. ג'ל הכביסה צומח באיטיות וגדל מ-16.2% ב-2010, ל-21.2% ב-2011.

 

שרף: לנור יעלם. פרוקטר אנד גמבל: זה לא נכון

בקטגוריית המרככים בדין מחזיק ב-40% מהשוק, סנו ב-26.8% וסוד ב-17.1%, כשהמרככבם המרוכזים בעלייה ונתח השוק שלהם צמח מ-29.9% ל-44.1%. לפי שרף, מותג מרככבי הכביסה המרוכז "לנור" של פרוקטר אנד גמבל, שפועל בארץ שנה וחצי, יעלם מהשוק בקרוב. "המותג לא מצליח להתרומם ואני צופה שפרוקטר אנד גמבל לא יישארו איתו בארץ".

 

מפרוקטר אנד גמבל מסרו בתגובה: "לנור, הינו מרכך הכביסה מספר 1 בעולם ואחד ממותגי התאגיד אשר נמכרים בכל שנה בלמעלה ממליארד דולר. לפיכך, PG מחוייבת למותג לנור בישראל ותמשיך לתמוך בו בכל רשתות השיווק וכן בתקשורת. יתרה מזו, אנו אף צפויים להשיק בישראל מוצרים משופרים נוספים תחת המותג". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אפרת אשל
על נוזל רצפות סוד בריח מרכך כביסה תשלמו יותר
צילום: אפרת אשל
מומלצים