שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לקסוס, אודי ומרצדס - כשלון מדאיג במבחן ריסוק
    דגמים פופולריים של יצרניות היוקרה הנחשבות בעולם כשלו באופן מביך במבחן בטיחות חדש של ה-IIHS - ארגון חברות הביטוח האמריקאי. גם פולקסווגן, הונדה וב.מ.וו כלל לא הרשימו. ומי שמרה על כבוד התעשייה?

    תוצאות מביכות במיוחד לסוללת מכוניות יוקרה מרשימות בארה"ב. ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס, לקסוס IS ואודי A4. אלה הן רק חלק ממכוניות בעלות תדמית מעולה שכשלו - ובאופן מדאיג ומפתיע - במבחן בטיחות חדש שביצע ה-IIHS, ארגון חברות הביטוח האמריקאי, ואחד הגופים היותר-נחשבים בתעשיית הרכב העולמית.

     

    עוד על מבחני ריסוק ב-ynet:

     

    צפו בווידאו: נשיא ה-IIHS מסביר על המבחן החדש

     

     

    ה-IIHS מוכר בעולם בעיקר תודות למבחני הבטיחות הקשוחים שהוא מבצע למכוניות חדשות, מבחנים שמרביתם מקבילים למבחני ה-Euro NCAP האירופי המוכר לנו יותר. במבחן החדש שביצע, נבחנה רמת ההגנה שמעניקות לנוסעים מכוניות הנחשבות ליקרות, חלקן יוקרתיות, בזמן פגיעה חזיתית ברכב אחר או במכשול.

     

    בניגוד למבחנים שבוצעו עד עתה, נבחן עתה מקרה בו רק שטח קטן - 25% מהמכונית - נפגע בתאונה. זאת בהשוואה ל-40% במבחנים הקיימים (כולל ב-Euro NCAP), ולפגיעה ב-100% מחרטום המכונית במבחנים פדרליים הנחשבים למקלים יחסית.

     

    הסיבה למבחן השני, כך אנשי ה-IIHS, היא כי פגיעה כזו מרכזת את עוצמת הפגיעה בקצה המכונית, שם מועטים אמצעי ההגנה. שכן יצרניות הרכב ממקדות את אמצעי ההגנה העיקריים - אזורי קריסה ואמצעים אחרים - מאחורי מרכז הפגוש. זאת, כדי לעמוד בתקני בטיחות פדרליים.

     

    כך למשל טוענים בארגון הבטיחות כי כאשר נפגע הגלגל הקדמי בתאונה כלשהי, הוא מהווה מכשול כמעט-יחיד בדרך לפגיעה מסוכנת בנוסעי הרכב. זאת, בתאונה אופיינית בה נהרגים כ-20% מכלל נפגעי תאונות קטלניות בארה"ב.

     

    לקסוס IS מתפרקת במבחן החדש וזוכה לציון הנמוך ביותר - "עלוב"
    לקסוס IS מתפרקת במבחן החדש וזוכה לציון הנמוך ביותר - "עלוב"

     

    היצרניות לא מוכנות

    מתוך 11 דגמים שנבחנו - רובם מיצרניות יוקרה, כולם עם תג-מחיר גבוה יחסית - רק שתיים צלחו בכבוד את המבחן: וולוו S60 החדשה, ואקורה TL (שאינה משווקת בישראל). השתיים זכו בציון "טוב" מרבי. דירוג ה-IIHS מציע את הציונים "עלוב", "גבולי", "מתקבל על הדעת" ו"טוב". אחרי השתיים המוזכרות סיימה אינפיניטי G, לה הוענק הציון "מתקבל על הדעת".

     

    ארבע מכוניות נוספות זכו לציון "גבולי", שאינו יכול להתפס כחיובי במיוחד - אקורה TSX (הונדה אקורד ה"ישראלית"), ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, לינקולן MKZ ופולקסווגן CC - מחליפת הפאסאט CC. והיו גרועות מהן.

     

    שימו לב לשמות הבאים: מרצדס C קלאס, לקסוס IS, אודי A4, לקסוס ES (לא משווקת בישראל). כולם בעלי תדמית יוקרתית ותג-מחיר בהתאם, וכולם עם הציון המביך "עלוב" מטעם ה-IIHS.

     


    תוצאות מבחן הבטיחות החדש של ה-IIHS

    תוצאות מבחן הבטיחות החדש של ה-IIHS
    הדגם ציון בטיחות לפי ה-IIHS
    אקורה TL טוב
    וולוו S60 טוב
    אינפיניטי G מתקבל על הדעת
    אקורה TSX (הונדה אקורד) גבולי
    ב.מ.וו סדרה 3 גבולי
    לינקולן MKZ גבולי
    פולקסווגן CC גבולי
    אודי A4 עלוב
    לקסוס ES עלוב
    לקסוס IS עלוב
    מרצדס C קלאס עלוב

     

    ב-IIHS מסבירים כי המבחן החדש מציב קשיים חדשים בפני היצרניות. לדברי בכירי הארגון, תכנון אזורי הבטיחות ברכב המודרני אינו מתייחס מספיק לאזורים מסויימים בו, ההופכים לנקודות תורפה קטלניות. החל באזורי קריסה לא יעילים, דרך גלגל בצד הנפגע העלול לחדור לתא הנוסעים ולסכן את רגלי הנהג או הנוסע, ועד כריות אוויר לא יעילות. לדוגמה מזכירים שם כי במבחן הריסוק של לינקולן MKZ גרמה הפגיעה החלקית לתזוזה חדה של ההגה ממקומו. באופן טבעי, מיקום כרית האוויר השתנה בהתאם, ויעילותה נפגעה.

     

    כרית האוויר הקדמית בלינקולן MKZ זזה - ראש הבובה פספס
    כרית האוויר הקדמית בלינקולן MKZ זזה - ראש הבובה פספס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לקסוס, אודי ומרצדס - כשלון מדאיג במבחן ריסוק "
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אינפיניטי G. ציון סביר
    וולוו S60. היא ואקורה TL - היחידות ששמרו על כבוד התעשייה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים