שתף קטע נבחר

הסוחר בדומיינים

מייסד Jewocity, שי ניבואר, הוא לא בעל ידע מיוחד במחשבים מה שלא הפריע לו להיות סוחר מוצלח בשמות דומיין וליצור אתר גדול לעסקים יהודיים

שי ניבואר, יהודי אורתודוקסי שנולד בחיפה והגיע לארה"ב כשהיה בן חמש, לא רואה את עצמו כחנון מחשבים או בעל ידע מיוחד באינטרנט. את העובדה שהוא מכר דומיין בשם location.com בחצי מליון דולר הוא מייחס לחוש עסקי, כושר מסחר ותזמון. כיום בן 32, שי כבר עם הצלחות בתחום העסקים באינטרנט ולאחר רכישתו האחרונה של האתר jewocity.com נראה שזו רק ההתחלה.

 

המטרה של jewocity.com, מסביר שי, היא ליצור אתר אחד גדול שיהווה מקום מפגש וחיפוש של עסקים ושירותים יהודיים. אתר שישרת את הקהילה היהודית כולה ויאגד את כל האתרים המקומיים. האתר כולל רשימה של עסקים שמספקים שירותים לקהל היהודי. וגם רשימת דרושים, חיפוש עבודה, חדשות שמעניינות את הקהל היהודי ועוד.

 

הדרך לחזון שמאחורי jewocity.com התחילה בעצם דיי במקרה. שי מספר כי כבר הרבה שנים שהוא עוסק ברכישת שמות דומיין: " תמיד עבדתי כעצמאי וכחמש עשרה שנה שאני סוחר בשמות דומיין. בין השאר, זיהיתי אילו שמות אנשים מחפשים באינטרנט כאשר הם מחפשים מידע על אזור או שכונה מסוימת. לדוגמא, הרבה אנשים ישימו את השם הגנרי בחיפוש אחר מידע על שכונה, כמו מישהו שמחפש מידע כלשהו על Crown Heights בניו יורק, הוא ירשום את שם השכונה בגוגל. בגלל זה הדומיין CrownHeights.com יהיה מאוד יקר".

 

מקום מפגש וחיפוש של עסקים ושירותים יהודיים. Jewocity ()
מקום מפגש וחיפוש של עסקים ושירותים יהודיים. Jewocity

 

כשהגיעה לידיו ההצעה לקנות שמות של שכונות יהודיות הוא קפץ על ההזדמנות: "לפני כמה שנים, חבר שלי הציע לי לקנות שמות של שתי שכונות: BrooklynNewYork.com, ו-BoroPark.com קפצתי על ההזדמנות, כי הרגשתי שיש כאן פוטנציאל לעשות משהו מעניין איתם. למרות שלקח לי כמה חודשים להבין מה אני יכול ורוצה לעשות עם האתרים האלה. החלטתי לבנות סביבם את כל רשימת העסקים היהודיים באזור. אבל רציתי לקחת את זה צעד אחד קדימה וליצור אתר שיאחד את כל העסקים היהודיים תחת קורת גג אחת. מצאתי באינטרנט את jewocity.com שכבר התחילה לעשות אז זה, כבר היו שם 50 אלף עסקים. נתתי לבעלים הצעה, ולפני כמה שבועות רכשתי את האתר. משם המשכתי לקנות אתרים נוספים של שכונות יהודיות ולהרחיב את מאגר המידע באתר.

 

השיחה עם שי בהחלט עושה חשק לרוץ ולקנות את שם השכונה שבה אתה גר. רוב הסיכויים שהדומיין כבר תפוס, אבל בהחלט אפשר לבדוק להצטרף אל שוק המסחר בשמות דומיין ולקנות את השם מהבעלים הנוכחיים.

 

שי מסביר: "200 מליון שמות כבר בבעלות אנשים שונים, והערך שלהם עולה ככל שיותר אנשים מחפשים את השם המסוים, שיש לו מילות מפתח טובות. זהו שוק שלם שמגלגל הרבה מאוד כסף ומתקיים בו מסחר על בסיס יומיומי. אנשים קונים את שמות הדומיין בתור השקעה, בשביל למכור אותם בעתיד או כדי להפוך אותם לאתר של ממש. עוד אפשרות היא "להחנות" אותם באינטרנט, כלומר לבנות להם עמוד אחד באינטרנט, ולקבל כסף מכל אחד שמגיע לאתר שלך ומגיע ממנו לאתרים שחיברת לעמוד שלך".

 

ישנם אתרים מיוחדים לסחר בשמות דומיין, בינהם sedo.com או בפורומים און ליין כמו: dnforum.com שזהו האתר הגדול ביותר למסחר בשמות דומיין, לדברי שי. "גם באי ביי אפשר לסחור בשמות. קניתי באי ביי את momma.com בעשרת אלפים דולר, וכמה שנים לאחר מכן מכרתי את זה ב-100 אלף דולר למשקיע”. אחת ההשקעות המוצלחות של שי בשוק שמות הדומיין, הייתה רכישת השם location.com "לפני 8 שנים קניתי את הדומיין location.com ב-100 אלף דולר וזו הייתה הצלחה אדירה כי מכרתי את הדומיין הזה לחברה condo.com בחצי מליון דולר בשנה שעברה. זו חברה גדולה במיאמי, שמאגדת תחת האתר שלה את השוק הגדול ביותר באינטרנט של מכירת דירות. בנוסף, שמרתי 10% בחברה החדשה שהם רוצים להקים תחת location.com. עסקה מוצלחת נוספת הייתה שמכרתי בשנה שעברה את Order.com ב-600 אלף דולר לחברה Delivery.com, כשאני קניתי את הדומיין ב-100 אלף דולר. היום בסך הכל יש בבעלותי כ-1000 שמות דומיין נוספים".

 

כיום האתר jewocity.com נמצא בתהליך מיזוג עם חברה גדולה יותר, מסביר שי: "יש לאתר נטוורק של 100 אתרים מקומיים, אתרים של שכונות שיש להן אוכלוסייה יהודית גדולה כגון: Brooklyn ,Crown Heights, Boro Park בניו יורק ו- Fairlawn, Morristown , ו- Teaneck בניו ג'רזי. אבל הרשימה לא מוגבלת לאזור הטריי-סטייט בלבד. האתרים היהודיים שתחת המטרייה של jewocity.com, מגיעים גם לפלורידה כמו Boca Raton ואפילו ללוס אנג'לס בחוף המערבי. קהל היעד שלנו הוא ארה"ב ולמרות שהיום רוב העסקים שיש לנו כיום זה באזור ניו יורק, אנחנו פרוסים בכל ארה"ב והמטרה היא להמשיך ולהתרחב".

 

אתה עושה דברים נוספים היום חוץ מעסקי האינטרנט, או שבעצם זה העסק העיקרי שלך?

"אם משהו עובד, אני ממשיך איתו, ולכן כרגע אני משקיע את הזמן בלקדם את האתר jewocity.com". עם אלף כניסות "ייחודיות" ביום, נראה שהאתר jewocity.com אכן נמצא בדרך הנכונה "אני עוקב אחר מספר הכניסות של אנשים ייחודיים כל יום, כלומר הכניסות של אנשים שונים באותו היום. אם מישהו נכנס מאה פעמים לאתר באותו היום, זה נחשב בעצם נחשב רק כפעם אחת. המטרה להגיע לחמשת אלפים ולעשרת אלפים משתמשים ייחודיים ביום. יחסית לשוק היהודי, מדובר במספר רב של משתמשים. המודל העסקי הוא לעשות את הרווחים מפרסום באתר. כל עסק שנמצא ברשימת העסקים שלנו, יכול לקבל חשיפה רחבה יותר על ידי הוספת וידאו, קישור לאתר העסק, פרסום באתר פייסבוק שלנו ועוד. אני כרגע גם בתהליך מיזוג של החברה עם חברה גדולה יותר שגם כן משרתת את הקהילה היהודית באזור הטריי-סטייט ובכל רחבי ארה"ב".

 

תמיד הייתה לך גישה טובה למחשבים? בתור ילד התעסקת הרבה במחשבים?

אני ממש לא בעל ידע מיוחד במחשבים, אלא פשוט איש עסקים. איפה שיש פוטנציאל, שם אני נמצא. התחלתי בכלל בעסקי קמעונאות באינטרנט, זה פשוט היה נראה לי הכי הגיוני. למה שאני אגביל את הקהל שלי רק למי שיכול להגיע לחנות מקומית, אם באינטרנט השמיים הם הגבול ואני יכול להגיע לכל אחד בעולם. וזה גם המון עניין של תזמון. התחלתי בסוף שנות ה-90 באי ביי. ארבע שנים עסקתי בזה. שלוש השנים הראשונות היו מדהימות. מכרתי אלקטרוניקה ולא הייתה הרבה תחרות בתקופה ההיא. אחר כך התחרות התגברה ויצאתי מהעסק הזה. אני גם לא אהבתי את העובדה שבאי ביי אתה לא יוצר מותג משלך. אתה מוכר מוצרים של מישהו אחר, ולא יוצר לעצמך שם. הרצון שלי לבנות מותג ושם משלי, היה זה שהוביל אותי לסחור בשמות דומיין".

 

 

לפרטים נוספים:

www.jewocity.com

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שי ניבואר. סוחר בשמות דומיין
jewocity. התחיל דיי במקרה
מומלצים