שתף קטע נבחר

משחקי קונסולות של הדור הבא

הדור הבא של הקונסולות כבר נראה באופק, לכן החלטנו לקבץ עבורכם עשרה משחקים שאנחנו מאחלים לעצמנו לשנה החדשה ולזאת שאחריה

Doom 4

אחרי האכזבה מ-Rage - המשחק המקורי הראשון של אולפן id מאז שנות התשעים. המפתחת שיילדה במו ידיה את ז'אנר הפעולה מגוף ראשון חייבת להוכיח שעדיין יש לה את זה עם ההמשך לאחד השמות הגדולים בעולם המשחקים.

 

אנשי האולפן אומרים ש"למדנו מהטעויות של Rage", ומתכוונים לא להתפשר על האיכות הגרפית שניתן להוציא מהמנוע העדכני שלהם, ה-id Tech 5. לא הרבה ואפילו פחות מזה ידוע על המשחק; תמונות שדלפו מהפיתוח בתחילת השנה הראו עולם מודרני בחורבות, כמו Doom 2. ב-id מיהרו להבהיר שמדובר בתמונות מגרסה ישנה של הפרוייקט, והבטיחו ש"כאשר נחליט לפרסם תמונות, תראו מה זה Awesome".

 


 

 

עוד ב-games.co.il:

משחקי השבוע 16.9-22.9

  

Half-Life 3  

רמיזות דקות ודקות פחות מהשנה האחרונה הבהירו שוואלב לא נטשה את גורדון פרימן והאנושות תחת שליטת הקומביין. משהו מתבשל בחברת המשחקים-טכנולוגיה-הפצה-דיגיטלית הנערצת, ויש לו ריח של חשמל וורטיגוני על הבוקר.

 

לפי שאריות קוד שנותרו בגרסה הציבורית של אפליקציית ה-Source Filmmaker, משערים שוואלב מבססת את הפרק הבא בסאגת Half-Life על גרסה חדשה של מנוע המשחק שלה, קפיצת מדרגה שתיקרא פשוט Source 2. ל-Half-Life 2 הייתה גרפיקה מרשימה, פיזיקה מתקדמת והנפשת הבעות פנים מהפכנית כשהוא יצא ב-2004 - אין סיכוי ש-3 יגיע לשוק עם פחות חידושים.

 


 

Metal Gear Solid: Ground Zeroes  

שתי סדרות גיבשו את אופיו של ז'אנר ההתגנבות. MGS עשתה את זה מגוף שלישי ו-Thief מגוף ראשון, וצאצאים לשתיהן נמצאים ברשימה. מטאל גיר חוזרת בכותר שאולי לא מיועד לדור הבא של הקונסולות - הוא אמור לצאת ל-360 ול-PS3 בשנה הבאה - אבל לגמרי בנוי על מנוע ועקרונות הדור הבא, ומכין את הסדרה לעתיד שלה ב-MGS 5.

 

אם תצפו בסרטון ההדגמה המצורף, תראו גרפיקה של הדור הבא. אף משחק PS3 או 360, כולל משחקי אנצ'רטד, לא התקרב לגרפיקה הזאת, ועדיין סביר להניח, למרות הצהרות רשמיות שטענו אחרת, שהאיכות תיפגע במעבר לקונסולות הנוכחיות (הדמו להלן רץ על מחשב).

 

שנית, למשחק עומד להיות מבנה עולם פתוח, שיאפשר לגשת למשימות בדרכים שונות ואפילו בזמנים שונים ולהשתלט על כל כלי רכב שמופיע בו. לקונסולות הדור הבא יהיה יתרון ענק בנפח זכרון העבודה (RAM) על הקונסולות הקיימות, עם 512 המגה המוגבלים שלהן (שמועות מדברות על 4 גיגה); זה יאפשר לקחת צעד ענק קדימה ביצירת עולמות משחק פתוחים ודינאמיים.

 

 

Fallout 4  

אם אנחנו יודעים מעט על המשחקים שהוצגו עד כה, אנחנו לא יודעים דבר על המשחק הבא בסדרת התפקידים הפוסט-אפוקליפטית של Bethesda, מלבד שמועות על כך שהעולם הפתוח שלו יתבסס על אזור בוסטון, ושאנשי האולפן כבר נצפו בשטח, מצלמים.

 

המנוע צפוי להיות גרסה משודרגת ביותר של זה שהניע את Skyrim - הפעם בלי צורך להתחשב במגבלות הכוח של קונסולות הדור הנוכחי.

 

עוד ב-games.co.il:

Medal of Honor: שמונה דקות בפיליפינים

 

המשחק של יוצרי Call of Duty

האנשים שיצרו את סדרות Medal of Honor, קול אוף דיוטי ו-Modern Warfare, ראשית בתור "אולפן 2015" ואחר כך כ-Infinity Ward, נמצאים היום רובם באולפן Respawn, ועובדים עם EA על משחק פעולה מגוף ראשון חדש.

 

המפתחים בהם מדובר עיצבו ועיצבו מחדש את העשור האחרון של משחקי פעולה - והעולם מצפה מהם לעשות זאת שוב עם הפרוייקט החדש שלהם, שהוא עדיין בגדר תעלומה. מכמה פליטות פה לא זהירות אנחנו יודעים רק את הדברים הבאים - מדובר במשחק עם מרכיבים עתידניים, והוא צפוי לתמוך בסביבות וקרבות באפס כוח משיכה.

 

חוץ מאלה משחררים המפתחים לרשת מדי פעם תמונות מסך מטושטשות לחלוטין - תודה Respawn.

 


  

Watch Dogs  

עוד משחק "הדור הבא" - מבחינת פירוט והיקף - שצפוי להגיע עוד לקונסולות הנוכחיות. הדמו שוב רץ על PC, ומאוד נתרשם אם משהו דומה יצליח לרוץ על הקונסולות המזדקנות.

 

המיוחד ב-Watch Dogs בינתיים הוא כפול: ראשית, אוכלוסיית העיר בהדגמה נעה ופועלת בצורות מגוונות ואינדיבידואליות כמו שאף משחק GTA או Assassin's Creed לא עשה עד כה. בשביל זה צריך מנגנוני הנפשה ו-AI חדשים ומשוכללים. שנית, המשחק שואף להיות אבולוציה של משחקי עולם פתוח ברמת האינטראקציה עם הסביבה, ואם יצליח בכך יכול להיות שמה שנראה לנו כיום כמודל משחקיות מתקדם, יהפוך בין לילה מיושן ופרימיטיבי.

 

 

Total War: Rome 2

למשחק החדש בסדרת האסטרטגיה ההיסטורית אין שום סיכוי לעבוד על הקונסולות הקיימות - אפילו משחקי Total War הקודמים יתקשו לעבוד עליהן, והיוצרים מבטיחים שדרוג רציני של המנוע. עם זאת, הם לא פוסלים את הגעתה של הסדרה לדור הבא של הקונסולות, אם הם יצליחו למצוא ממשק שעובד היטב בלי לדרוש מהם לפשט את חוויית ניהול האימפריה ופיקוד על קרבות ענק.

 

כפי שניתן להבין מהשם, המשחק חוזר לימי גדולתה של רומא ומאפשר לנו לכבוש את אגן המזרח התיכון ולהביא את "השלום הרומאי" לעולם המערבי של לפני אלפיים שנה. כמו ב"שוגון 2", המשחק האחרון בסדרה, נשתתף בקרבות ענק של 30 ו-40 אלף חיילים, אבל ברמת פירוט גבוהה יותר שניתן כבר לראות בתמונות הראשונות שפורסמו ממנו. קרבות הים והיבשה עכשיו מסוגלים להתחבר באופן אורגני, כך שנוכל באותה המפה לנווט את הספינות שלנו אל החוף דרך ציי האויב, להנחית את הלגיונות, להסתער איתם על עיר האויב, לפרוץ את חומותיה ולשרוף את ארמונות אויבינו.

 

 


 

Thief 4

ההמשך לסדרה המהפכנית נמצא בפיתוח כבר שנים ארוכות באולפן Eidos במונטריאול (יוצרי Deus Ex: Human Revolution). שמועות אומרות שהוא נדחה לדור הבא - בהתחשב בכך שעדיין לא ראינו ממנו דבר מלבד לוגו ותמונת מסך אחת מטושטשת שצולמה מאחורי גבו של מפתח, זה נשמע אמין.

 

Thief המקורי היה מתקדם עד כדי מהפכני מהרבה סיבות. הנה רק חלק מהן: הוא היה משחק ההתגנבות מגוף ראשון הראשון, ושכלל את מכניקות הז'אנר בכמה דרגות כאשר הציג לו תנאי תאורה משתנים, מנגנון סאונד שהתחשב במשטח עליו נעים ובמהירות התנועה, ובינה מלאכותית משכנעת יותר מכל מה שהיה לפניה. היו לו גם שלבים פתוחים שניתן היה לפתור בדרכים שונות.

 

כל הדברים האלה הם היום, יותר מעשור וחצי אחר כך, כמעט סטנדרטיים, כך שהמפתחים יצטרכו לעשות יותר מלהכניס אותם למנוע משחק מודרני ולכלול תמיכה במשימות קו-אופ כדי ש-Thief 4 יהיה משחק גדול של הדור הבא. בהתחשב בזמן הפיתוח ההולך ומתארך, סביר להניח שיש להם מטרות שאפתניות.

 

 


 

עוד ב-games.co.il:

הורידו ושחקו: Black Mesa

 

Final Fantasy XV

למרות שמפתחי Square-Enix מתנסים כל פרק במנגנוני משחק חדשים, סדרת התפקידים היפנית הותיקה נחשבת כשייכת לדור הקודם - אפילו לא לדור הנוכחי - יותר מאשר לדור הבא. הגרפיקה המצויינת של משחקי הסדרה לא עוזרת לה להשתחרר מהדימוי הזה, בעיקר בגלל ההתעקשות שלה להיצמד לעולמות ליניאריים ברובם, קטעי קישור ארוכים ללא התערבות שחקן (בצורת בחירה דיאלוגית או QTEs, כנפוץ במשחקים מודרניים), וקרבות שנותרים קרובים מדי לשורשיהם בקרבות מבוססי התור של זאנ'ר התפקידים היפני המסורתי.

 

אין לנו מושג איך יראה משחק FF הראשון של הדור הבא - אם הוא יאמץ יותר מרכיבים של בחירה וחופש שמובילים היום את הז'אנר. אבל Square-Enix הציגו ב-E3 את מנוע המשחק שהם מייעדים למשחקי פיינל פנטזי עתידיים - ה-Luminous - ודיברו על כך שהוא יאפשר להם לחבר את קטעי הקישור/סיפור והמשחק באופן אורגני, בלי לקפוץ בין מנוע משחק לנגן וידאו ובחזרה. מעבר לזה שההדגמה נראית מעולה, אם נתפוס את הדברים באופן אופטימי כהצהרת כוונות, זה אומר שהם יזהרו בעתיד מלתת לקטעים ולקרבות מתוסרטים מלהשתלט על חוויית המשחק.

 

 

Cyberpunk  

משחק התפקידים The Witcher, מהאולפן הפולני CD Projekt RED, היה הפתעה נעימה. The Witcher 2 עקף את ציפיותינו ונחשב לאחד ממשחקי התפקידים הטובים של הדור הנוכחי. אין סיבה לחשוב ש-The Witcher 3 לא יראה קפיצה דומה בהיקף התוכן ובאיכות מנוע המשחק של הסדרה, שנחשב לאחד המרשימים כיום בשוק. אבל Witcher 3 עוד לא הוכרז.

 

מה שכן הוכרז הוא Cyberpunk, שלוקח את עקרונות הוויצ'ר - כתיבה איכותית למבוגרים, קרב מאתגר, חופש בחירה גדול ששומר על מסגרת עלילה חזקה - ומעביר אותם לעולם עתידני שבו הרובד הדיגיטלי של המציאות כבר לא ניתן להפרדה מהרובד הפיזי והחברתי, תאגידים חזקים יותר מממשלות וכולי וכולי. אם זו תהיה תחילתה של סדרה מוצלחת כמו הוויצ'ר - דיינו.

 

משחק בונוס תיאורטי לסיום - כשאנריל יפגוש את סקיירים  

מפתחי Gears of War באפיק רק לאחרונה, תודות להצלחת הסדרה על ה-360, החלו להתרחב מעבר למשחקי יריות - לראשונה בהיסטוריה של אולפן שהוקם באמצע שנות התשעים. Fortnite שלהם, למשל, הוא שילוב של משחק הישרדות-זומבים עם החקירה-מציאת חומרי גלם-בניה של הדגם המיינקראפטי. ומה לגבי העתיד הרחוק יותר? למרות שמשחק כזה לא נמצא כיום בשום שלב של פיתוח, קליף בלז'ינסקי, אחד מותיקי Epic, אמר שהוא היה שמח לחזור לסדרת Unreal, המקור למנוע Unreal ולפרסומו המוקדם של האולפן, אבל לא כ-shooter פשוט אלא כמשחק תפקידים רחב היקף בסגנון Skyrim ואחיו, שיאפשר לשחקנים לחקור את כוכב Na-Pali כעולם פתוח.

 

מנוע Unreal 4 שמודגם להלן, האקשן ש-Epic מתמחים בו ועולם פתוח ומפורט כמו זה של משחקי Elder Scrolls נשמע כמו שילוב שאפילו Borderlands 2 יוכל להתקנא בו, אם זה אי פעם יבוצע.

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אודי יוגב
קונסולות הדור הבא
צילום: אודי יוגב
מומלצים