שתף קטע נבחר

דעה: האייפדים החדשים מוכיחים שאפל בפאניקה

אייפד מוקטן עם חומרה מיושנת? דור חדש לאייפד המקורי חצי שנה לאחר שהושק הדור הקודם? את אפל זה לא ממש מעניין. זו שהייתה פעם, בעידן ג'ובס, סמל החדשנות והטכנולוגיה, הפכה בשנה האחרונה לחברה בפאניקה

אירוע ההכרזה של אפל אמש (ג') חשף את מה שכולם כבר יודעים, אבל מסרבים להודות בפה מלא - אפל בעידן שאחרי סטיב ג'ובס, זו לא אותה אפל שכל כך אהבנו. אם בעידן ג'ובס המנוח התרגלנו להכרזה על מוצר חדש פעם בשנה, באופן מחזורי וקבוע, הרי שהיום ההכרזות של אפל נראות כמו שליפה מהשרוול, בעיקר כדי לנסות ולהקדים את המתחרות (ועל הדרך להעשיר את חשבון הבנק).

 

זה הקלף שלך? (צילום: AFP) (צילום: AFP)
זה הקלף שלך?(צילום: AFP)

 

את ההכרזה על האייפד מיני החדש עוד אפשר להבין, הרי קשה לאפל לראות סיגמנט שוק אותו מובילות יצרניות אחרות. אפל עוד הצליחה להסתדר עם הקינדל פייר של אמזון, אבל כשהשמועות על טאבלט זעיר מבית גוגל החלו להופיע, זה כבר היה יותר מדי עבור טים קוק וחבריו בקופרטינו.

 

עוד בGSM

 

עבר דיאטה, יהפוך לשוס

מה עושים? לוקחים את ה-iPad 2, מקטינים לו את המסך, מחליפים לו את המחבר (חשוב מאוד...), עושים לו דיאטה במשקל ובעובי, והרי לכם ה"שוס" החדש. אם אחת מיצרניות האנדוראיד הייתה מבצעת מהלך דומה, שבו היא הייתה מכניסה חומרה של תחילת 2011 בגוף חדש ומרשים, הביקורות היו קוטלות אותה ללא רחמים. אבל אצל אפל זו "גאונות" לשמה. למה? כי אפל הבינה שכל מה שהיא זורקת לאויר, יהיה מי שיתפוס. מבחינת הלקוחות, בעיקר אלה הנאמנים למותג, הם ילכו אחרי החברה באש ובמים. את אותם הנאמנים, לא ממש מעניין מה יש מתחת למכסה המנוע של המוצר. מבחינתם, אם בגב אותו מכשיר מוטבע התפוח הנגוס, אין כוח בעולם שיעצור אותם מלגשת לחנות אפל הקרובה, להמתין שעות בתור, להתאכזב שהמוצר אזל מהמלאי, ועדיין להמשיך ולחייך כאילו אין מחר. בדיחה.

  

ואם בבדיחות עסקינן, מה תגידו על האייפד החדש עליו הכריזה החברה? אה, לא שמעתם? יש כבר דור רביעי לאייפד המקורי, והוא מגיע חצי שנה בלבד לאחר שהוכרז הדור השלישי. פיל שילר, מנהל השיווק של אפל, התבדח במהלך האירוע על העובדה שמוצר חדש הופך באופן מיידי את הקודם לישן (ממש כמו במערכון של SNL על ג'ובס). הדברים אולי נכונים לגבי שידרוג מחשבי ה-iMac שלא זכו לריענון קרוב לשנה וחצי, אבל כשמדובר באייפד, הבדיחה היא על חשבוננו. זוכרים את מקרה האייפון 4S שהגיע להחליף את האייפון 4? גם כאן יש ריח של טריק שיווקי הנועד להכניס לחברה סכומי כסף גדולים ולהשאיר אותה בכותרות.

 

פפפף, ענתיקה ()
פפפף, ענתיקה

 

גם במקרה הזה, אפל מסתכלת יותר מדי לצדדים ופחות על עצמה. לא צריכים להיות גאונים גדולים כדי להבין שההכרזה על אייפד חדש כבר עתה, קשורה באופן ישיר לגוגל, שתכריז ממש בקרוב על טאבלט 10 אינץ' עם מפרט מרשים. גם כאן מישהו באפל הבחין בסכנה המתקרבת, והחליט להקדים תרופה למכה. אפל של השנה האחרונה הפכה להיות מיצרנית המובילה את השוק מבלי להביט לצדדים, ליצרנית שמוכיחה במהלכים האחרונים שלה עד כמה היא בפאניקה. הלקוחות הנאמנים ימשיכו לתת קרדיט, אבל כנראה שגם זה ייגמר בשלב מסויים. מעניין מה ג'ובס היה אומר על זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים