מבחן לאופני זנב קשיח, ומאד מהיר: לינסקי פרו-29
הייתם מוכנים לוותר על נוחות ויכולת בשטח טכני וקשה, ובאותה נשימה לשלם כמעט 12 אלף שקל על שלדת אופניים בלבד? אם זה נשמע לכם כמו עסקה ממש רעה, זה רק כי לא קראתם עדיין מה יש לנו להגיד על האופניים של לינסקי

מאז חזרתם של האופניים חסרי השיכוך מאחור (הארד-טייל, זנב-קשיח) אל מרכז הבמה, כמובן בחסות טרנד חישוקי ה-"29, חזרה גם ההטיטניום האריסטוקרטית בחסותו. ואם לומר זאת בפשטות - יותר ויותר רוכבים עם זנב קשיח חוזרים אל המתכת הזו בחיפוש אחר משהו מבריק, וייחודי וסטייליסטי. וכן, גם יקר. ואם יותר ויותר רוכבים מתעניינים, אז גם אנחנו.

 

  • רוצים לקרוא עוד על אופניים? ממתינים לכם ב-Bikepanel 

 

קבלו את לינסקי (Lynskey), חברה אמריקאית שהיא גם משפחה, המאמינה בטיטניום כחומר מתאים לשלדות. וכך, אחרי שהקימו בעבר ומכרו את Litespeed, פועלים כעת לינסקי כסדנה עצמאית, מייצרים לעצמם ולחברות אחרות שלדות מדף במחירים סבירים יחסית. אה, וגם אופני קאסטום יקרים.

 

צילום: גיא חלמיש (צילום: יואב לביא, Bikepanel)
צילום: גיא חלמיש 

     

    אלינו מגיעים ה-Pro29 שבמבחן כשלדה, ולא כאופניים שלמים, ולכן תוכלו לבנות אותם כמיטב שיפוטכם והעדפתכם. זה יתרון כמובן, שחסרון מסוים בצדו. שכן לצד בחירה אישית וחופשית במכלולים, תיאלצו להיפרד לפני כן מסכום של 11,900 שקלים עבור שלדה במשקל 1,500-1,600 גרם. זו עושה שימוש בטכנולוגיה ייחודית של לינסקי, המוסיפה - באופן רשמי - קשיחות. ולא פחות חשוב, מאפשרת מראה שמבדל אותם לחלוטין מכל אופני טיטניום אחרים.

     

    טיטניום הוא חומר בולט למרחוק. נקי, מוברש מבריק, ובולט עוד יותר בשיטת ההליקס הייחודית, במסגרתה מעוות הצינור סביב ציר האורך, מייצר מראה של בורג ומעניק קשיחות משופרת. האופניים שבמבחן, אחרי אבזור נדרש, שוקלים לכן רק כ-10.4 ק"ג, אך מבטיחים - בניגוד לסיבי פחם למשל - שלדה בעלת ארוכת-חיים, עמידה וקלאסית, המסוגלת לשרוד קפיצות, נפילות, תחזוקה לא קפדנית ועוד.

     

    צילום: גיא חלמיש (צילום: יואב לביא, Bikepanel)
    צילום: גיא חלמיש (צילום: יואב לביא, Bikepanel)

     

    סובלנות out, מירוץ חסר פשרות in

    התחושה הראשונה שמעניקים אופני לינסקי היא של סופר-קשיחות. האבזור כמובן תורם (ועל כך בהמשך), אבל ברור כי השלדה היא זו הקובעת תחושה: לינסקי טוענים לשיפור קשיחות של כ-30%, והם כנראה צודקים. שכן האופניים האלה מגיבים במהירות שיא, מרגישים חזקים להפליא ומאפשרים רכיבה מהירה במיוחד. מדובר במכונת מירוצי XC מטורפת, שגורמת לרוכב להרגיש כי אם הוא איטי, זה אך ורק באשמתו.

     

    זה כיף, זה מחודד, וזה מגיב. תכונות טובות במיוחד ב-29, וכאלה שהיינו רוצים לקבל בעליות. הלכה למעשה, יחד עם הגלגלים המדהימים ששודכו להם,

    לא הפגינו ה-29 האלה שום חסרון לעומת אופני 26. בוודאי לא בשינויי קצב ורכיבה תוקפנית. בירידות ובשטחים מאתגרים טכנית, הסיפור כמובן משתנה, מאחר ושם הקשיחות אינה יתרון דווקא. בסינגלים טכניים וצפופים ההיגוי הזריז מקדימה לא הצליח לכפר על תחושת מרכז הכובד הגבוה. הציר המרכזי גבוה יחסית, ומונע את תחושת ה"קרוב וצמוד" שמעניקים אופני 26 בפניות, אלא מעין ניתוק מסוים מהחוויה.

     

     (צילום: יואב לביא, Bikepanel)
    (צילום: יואב לביא, Bikepanel)

     

    על המערכות הנלוות מופקדים שימנו XTR, המזלג מפוקס CTD2012, סט של ניינר RDO מקרבון על מוט הכיסא - הבנוי חכם עם מידה מסוימת של שיכוך עצמי נדרש לאור הקשיחות הכוללת - ועל הכידון (ברוחב 710 מ"מ), וסטם ניינר לא-RDO מ-10 ס"מ של קרבון. גריפים שווים מסיליקון, וחישוקים עליהם כדאי להתעכב - מאת Easton EC-90 מקרבון, במשקל שערורייתי של 1,450 גרם ומחיר יקר. והחישוקים האלה דואגים להפוך את האופניים למפלצת טיפוס, תוך שהם משדרגים את רמת הרוכב בשתי דרגות.

     

    אז מה היה לנו?

    אנחנו מעריכים בחירות חד-משמעיות וסרבנות לפשרות. מבחינתנו, יש משהו מיוחד ברכיבה על מכונת XC ייעודית, אכזרית, ממוקדת מטרה שבזה לרצון לכסות הכל. כזו שלא יכולה - אבל לגמרי לא מתכוונת - להיות טובה גם מרתון, וגם XC, וגם בסינגלים טכניים וגם מסלולי אדמה מהירים.

     

    צילום: גיא חלמיש (צילום: יואב לביא, Bikepanel)
    צילום: גיא חלמיש (צילום: יואב לביא, Bikepanel)

     

    לינסקי פרו-29 מדגימים חיבור קיצוני של שלדה וחישוקים קשיחים, קומבינציה שגורמת לכך שתהייה תחרותי במשך שעתיים, עם אופניים קלים וממוקדים, רוכב שלא מוכן שישיגו אותו בשום אופן, רוכב שלא מוכן לקבל את האיטיות והכבדות הטיפוסיים לאופני 29, ומוכן להשקיע הרבה כסף כדי לנטרל את האופי הזה. אופניים שיגרמו לכם לתחושה מעבר ממכונית מירוץ לרכב משפחתי, כשתחזרו לאופני ה-26 הפרטיים שלכם.

     

    אז תיאלצו לוותר על יכולת טיפול בשטח קשה, ותהיו חייבים להתפשר בנוחות, אבל תקבלו מטוס חמקן בדרכי כורכר, סינגלי אדמה, ועליות בכל צורה תלילות וקושי. אופניים שיתישו כל אחד שינסה להתמודד עם המהירות, תגובות הברק והמשקל הקל.

     

    יבואן: לאצ'ו בייקס,

     

    תודה מיוחדת לנמרוד כהן בהשאלת אופניו הפרטיים ובהכנת הכתבה

     

    לפנייה לכתב/ת
      קישורים ממומנים
       תגובה חדשה
      הצג:
      כל התגובות לכתבה מבחן לאופני זנב קשיח, ומאד מהיר: לינסקי פרו-29
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      ynet ספיישל
      ynet רכב בפייסבוק