האויב: נשנושים!
אז כבר הסכמנו שבחופש הגדול הוא זמן מצויין לקבלת החלטות חדשות, לקביעת שינויים בחיים, ובתחום הקולינרי אף לניסיון לאמץ אורח חיים טבעוני. אבל וואלה, איך אומרים? גם את רומא לא בנו ביום אחד, אז אולי פשוט נתחיל עם החלטה קטנה ופשוטה והיא להפסיק להתחזר במהלך החופש הגדול?

מי מאיתנו לא מכיר, שלא לומר כבר נמצא עמוק עמוק בתוך שלב בטטת הכורסה. עוד יום של חופש. החברים לא קבעו משהו מיוחד להיום וזה רק אתם, המשפחה שלכם (שלפעמים אין לכם מי יודע עצבים לשוחח איתה), והטלוויזיה. השילוב המזעזע הזה, מביא אותנו לשיעמום כבד, ושיעמום כבד מוביל אותנו להפוך לבטטות כורסה ולמכת עלייה במשקל. זה יותר גרוע מהסופגניות של חנוכה, והרבה יותר מאיים מהמצות המשמינות של פסח. אז מה עושים עם זה ואיך נמנעים? האמת? זה ממש ממש פשוט ומסתכם בשתי מילי: לאכול לאט.

 

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

     

    מה הקשר?

     

    איך אכילה איטית מסייעת לפתרון המצב הזה? מנגנון השובע במוחנו מתחיל לפעול רק לאחר 20 דקות של אכילה. במילים אחרות, אם תאכלו מהר, תחושת

    השבע תהיה רגעית ולא מעבר. אתם לא תזכו לאיתות מוחי של שובע מתמשך. בואו נניח שנשנשתם טוסט במשך 4-5 דקות? לא הפעלתם את מנגנון השובע ובגלל זה לא יעבור זמן רב עד שתהיו רעבים שוב. אבל, אם תאכלו בדיוק את אותו הטוסט באיטיות (נניח 20 דקות), תוכלו להיות שבעים לפחות לשלוש שעות. As simple as that!

     

    בנוסף ליתרון הבריאותי הטמון באכילה האיטית, יש עוד משהו מקסים שמחכה לכם בחבילה- הטעם! כן, כן. אכילה איטית תביא אתכם להנאה מרובה יותר מהמזון אותו אתם אוכלים. אתם לא זוכרים את הרגעים בילדות בהם אכלתם את הגלידה לאט על מנת לא להגיע לביס האחרון מהר? אז כזה, רק שהפעם זה באמת יתרום לכם.

     

     

     (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    קבלו עוד כמה טיפים

     

    1) השתדלו שלא להגיע למצבים בהם אתם גוועים מרעב. הרעב הקיצוני עלול לגרום לכם לאכילה בקצב חסר שליטה, מהיר וכמובן, אתם תשכחו ללעוס נכון. לכן, השתדלו לאכול כל יום במרווחים של כמה שעות בין הארוחות (עד 4 ארוחות) על מנת לא להגיע למצב בו אתם אוכלים בהיסטריה.

     

    2) כאשר אתם מתיישבים לאכול, הימנעו מהשימוש באייפון הממכר שלכם, קריאת מגזינים למיניהם (כן, אפילו ראש אחד), צפייה בטלוויזיה וכיוצא בזה. כל אלו גורמים לכם לאבד שליטה על האכילה שלכם: הם גורמים לכם לאכול יותר, לאכול מהר, וכתוצאה מכך… לעלות במשקל!

     

    3) השתדלו ללעוס כל ביס כמה שיותר. התחילו מ-5 לעיסות לביס, המשיכו ל-10 והגיעו ל-15. זה יגרום לספיגה יותר טובה של המזון בגופכם. אם אתם אוכלים כריך ורוצים לאכול אותו לאט, כל מה שתצטרכו זה להניח את הכריך על הצלחת בין ביס לביס. זה יאריך את משך זמן האכילה ויגרום לכם להנאה מרובה יותר מהטעמים הנפלאים שחבויים בתוך הכריך (אך לא גיליתם אותם מכיוון ואכלתם מהר).

     

    בהכנת הכתבה סייעה התזונאית, ציפי בר מהמרכז לחיים בריאים.

     

    GOOD LUCK – מאחל לכם בהצלחה בדרך לאכילה נכונה!

     

    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה האויב: נשנושים!
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד