שתף קטע נבחר

הרכבת השכירה קרון לצילומים - דווקא בחמישי

החלטת רכבת ישראל להפקיע קרון נוסעים לטובת צילומי סרטון פרסומת, דווקא ביום חמישי העמוס לעייפה, הרתיחה את הנוסעים שנדחקו עוד יותר בקרונות שנותרו. אחד הנוסעים: "זו חוצפה ממדרגה ראשונה לפגוע בשירות ציבורי לטובת פרסומת. לא יכלו לצלם באמצע השבוע ובשעת שפל?"

האם יום חמישי בצהריים הוא הזמן האידיאלי להשכרת קרון נוסעים לטובת הפקת סרט פרסומת? ברכבת ישראל, כך מסתבר, חושבים שזה הזמן הטוב ביותר. אחרת קשה להבין מדוע דווקא היום (חמישי), נאלצו נוסעי רכבת הצהריים ממודיעין לחיפה להצטופף בקרונות עמוסים, בעוד צוות הפקת סרט פרסומת עבד באחד הקרונות. הנוסעים הדחוקים זעמו, ולטענת חלקם אף צעקו על אנשי הצוות שהסתלקו במהירות מהרכבת בתחנת חיפה.

 

צוות ההפקה עוזב את הרכבת. "ספגו קללות" ("עושים עניין בע"מ") (
צוות ההפקה עוזב את הרכבת. "ספגו קללות"("עושים עניין בע"מ")

 

נוסעי הרכבת שיצאה היום ממודיעין לכיוון נהריה - דרך נתב"ג ותחנות תל אביב - ב-10:45, לא ידעו כי הם עשויים למצוא עצמם דחוקים זה לזה במהלך הנסיעה. שכן הקרון האמצעי במערך הרכבת שיצא לנסיעה הארוכה, נסגר לחלוטין למעבר על-ידי אנשי ביטחון. הסיבה: בקרון צולם סרט פרסומת על-ידי צוות הפקה בהשתתפות ניצבים.

 

"דווקא את הקרון האמצעי, עם הרבה מאד מרחב עמידה וישיבה ותא שירותים גדול, החליטו להפקיע עבור ההפקה שהתמקמה בו מאד בנוחות", אמר ל-ynet אחד הנוסעים. "מכיוון שאני מכיר את העומס של ימי חמישי בשעות אלה, בחרתי לעלות על הרכבת לצפון דווקא בתחנת ההגנה, שהיא הראשונה והפחות עמוסה עדיין בתל אביב. אלא שבמפתיע ובניגוד לימי חמישי רגילים, הרכבת כבר הייתה עמוסה לחלוטין. בקושי ניתן היה להיכנס", הוסיף.

 

הרכבת: "שעות שפל. הצפיפות, רק כי רצו לראות את הצילומים" ("עושים עניין בע"מ") (
הרכבת: "שעות שפל. הצפיפות, רק כי רצו לראות את הצילומים"("עושים עניין בע"מ")

 

"ניסיתי לעבור לקרונות אחרים בקדמת הרכבת, אך לפתע נתקלתי במעבר חסום על-ידי שומר אשר הסביר שלא ניתן לעבור. מעולם לא היה דבר כזה ברכבת, ואני נוסע בה שנים ארוכות באופן קבוע. כאשר שאלתי מדוע, הסבירו לי שמצלמים סרט פרסומת באישור הרכבת".

 

א' שמצא עצמו דחוק לנוסעים אחרים, אמר ל-ynet כי אינו מצליח להבין את ההיגיון מאחורי החלטת הרכבת. "נניח שהרכבת יכולה להשכיר קרונות במהלך נסיעה כרצונה, כאילו הייתה חברה פרטית לחלוטין. ונניח שהרכבת גם קיבלה אישור לעשות זאת ממשרד התחבורה, האחראי על פעילותה. מה היה קורה אם הייתה מקצה את הקרון האחרון נניח, ולא את המרכזי. ובכך הייתה מאפשרת מעבר של נוסעים בין הקרונות וחלוקה טובה יותר של העומס?"

 

"וחשוב יותר, אם מדובר בסרט פרסומת שמפיקיו שילמו לרכבת, מדוע לבחור דווקא באמצע היום, ולמה ביום חמישי? הרי מדובר בניצבים ואנשי הפקה שונים, שיכולים לעבוד בכל שעה. מה היה קורה אם הסרט היה מצולם נניח בשעה 13:00 ביום שלישי? ולמה לא לבחור בקו נידח יחסית, ולא באחד הקווים העמוסים ביותר של הרכבת?

 

"צוות ההפקה זכה למנה מכובדת של קללות ונאצות מצד הנוסעים, כאשר ירד בחיפה סוף סוף ופינה מקום. חבל רק שזה קרה רק כאשר מרבית הנוסעים כבר ירדו. ובכלל, מה היה קורה אם היו אומרים משהו לנוסעים, מתנצלים, מבקשים את הבנתם?

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי לא היה עומס מיוחד ברכבת, וכי הצפיפות הייתה רק מכיוון שאנשים רצו לראות את הצילומים. ובכל מקרה מדובר בשיתוף פעולה ובשעות שפל. הרכבת עושה זאת מעת לעת עם גופים רבים ושונים, על-מנת לעודד את השימוש ברכבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"עושים עניין בע"מ"
היה צפוף
"עושים עניין בע"מ"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים