שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איך מתמודדים עם גירעון בתקציב העסק?
    לפני שאתם נקלעים למשבר תקציבי, שעלול להוביל לסגירת העסק שלכם, בדקו אם זהו גירעון זמני או הידרדרות של ממש. כך תקדימו תרופה למכה

    לעתים בעלי עסקים מתמודדים עם משבר תקציבי, שעלול להוביל להידרדרות כלכלית ואף לסגירת העסק. קשה לעצור תהליך זה כשמתעוררים מאוחר מדי, ולכן חשוב ביותר לעצור משבר כזה בזמן.

     

    מדריכים נוספים בנושא עסקים קטנים :

     

    >> בעלים של עסק קטן? הירשמו עכשיו לתחרות

     

    בשלב הזה צריך לבדוק אם מדובר בגירעון זמני או במשבר. בעל עסק חייב לדעת מה קורה בעסק שלו ולראות את התמונה הגדולה. אחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא להשוות את הביצועים והתזרים לתקופה המקבילה בשנה הקודמת ולשאול:

     

    • האם יותר או פחות עסקאות נסגרו בתקופה זו לעומת השנה שעברה?
    • האם המחזור שלנו גדל או קטן לעומת השנה שעברה?
    • כמה לקוחות התעניינו במוצר שלנו לעומת השנה שעברה?
    • האם הרווחים גדלו לעומת השנה שעברה?

     

    אם אחד המדדים האלה הוא שלילי, ייתכן שאתם נמצאים במשבר. חשוב להיות מודעים לכך ולשנות את המגמה.

     

    מה לא לעשות?

     

    • לא לסגור עסקאות במחירים לא רווחיים רק בשביל להכניס תנועה בתזרים.
    • לא לדחות תשלומים לספקים - זה עלול להוביל לצבירת חובות ולפגיעה במוניטין.
    • לא לפנות למקורות מימון יקרים ואשראי לא משתלם.
    • בקיצור, לא להיכנס לפאניקה!

     

    מה כן לעשות?

     

    • צמצום הוצאות - את השלב הזה ניתן לחלק לשלושה:

     

    1. להתאים את עצמנו למציאות ולתקופה - לקצץ בהוצאות במקומות שניתן. כדאי לערוך בדיקה מעמיקה של החשבון העסקי וגם הפרטי, לבדוק הכנסות מול הוצאות ולצמצם הוצאות שאינן הכרחיות כרגע. למשל, שכר דירה: אולי ניתן לשכור משרד קטן יותר או לשכור חללים בשכירות משנה. בדקו אם מיקום המשרד "יקר" ואם ניתן לשפר את שכר הדירה על ידי מעבר לאזור פחות מועדף. אל תפחדו לעשות שינויים.
    2. בצעו סקר שוק ובדקו מחדש את כל הספקים שלכם. בדקו גם את נותני השירות, ספקי האינטרנט, הסלולר, טכנאי מחשבים ואפילו את העמלות בבנק שלכם. ייתכן שתקבלו הצעות משתלמות יותר שיחסכו לכם הרבה כסף בטווח הארוך, כך שכדאי להשקיע זמן בבדיקה והשוואה.
    3. שימו לב עם מי אתם חותמים עסקאות! בתקופה רגישה, לא כדאי להגיע למצב שבו לא מקבלים תמורה עבור השירות/מוצר שלנו. כדאי לבדוק עסקאות גדולות והתחייבות כספיות, להקפיד על הסכמים ברורים ומפורטים, ובמקרה הצורך גם לדרוש ביטחונות ולוודא שללקוח יש "גב" כלכלי להתחייבויותיו.

     

    • הגדלת הרווחים והצבת מטרות - הציבו לעצמכם מטרות כמותיות ובנות השגה לשיפור הרווחים. הפעולה הפשוטה הזו של הצבת מטרות יכולה לחולל שינוי. אם לא נציב מטרות, יש סיכוי נמוך בהרבה שנגיע אליהן.

     

    כמה רעיונות לשיפור הרווחים

    • השיקו מבצעים מיוחדים, הציעו הצעה מיוחדת לתקופה מוגבלת וסגרו עסקאות מיידיות.

     

    • מצאו פלטפורמות שיווקיות זולות לפרסום, ופרסמו בצורה ממוקדת מטרה וקהל. אינטרנט, רשתות חברתיות, קבוצות ופורומים, מודעות מפולחות בגוגל ובפייסבוק ורשימות תפוצה יכולים להניב לקוחות מיידיים וזולים יחסית.

     

    • שיתופי פעולה: בחנו אפשרות של פרסום משותף עם ספקים ושיתוף פעולה עם עסקים בתחומים משלימים לעסק שלכם.

     

    • מקדו את קהל היעד: כמה מהפונים אליכם באמת מבצעים רכישה ומה יחס ההמרה? נסו לבדוק אילו מוצרים עובדים יותר ואלו פחות, אפשר אפילו לפנות למתעניינים שלא סגרו עסקה ולבדוק מה השתבש בדרך - ולתקן.

     

    • חפשו פלחי שוק חדשים: פתחו את הראש, כשהמטרה היא לבנות מגוון מקורות הכנסה מבלי להיות תלויים במקור או ענף אחד. אם אין לכם רעיונות, השתמשו באנשים שסביבכם.

     

    • שימור לקוחות: נצלו את ההזדמנות ופנו ללקוחות הקיימים שלכם. שאלו אותם איזה מוצר נוסף הם היו רוצים לקנות דרככם, אולי תופתעו מהרעיונות שתקבלו. שיחה ידידותית ונחמדה תוכל לחזק את הקשר האישי עם הלקוחות וגם תעניק לכם מידע יקר.

     

    • שימור וטיפוח עובדים: בקשו מצוות העובדים להציע רעיונות לשיפור ההתנהלות, למוצרים חדשים, לפלחי שוק חדשים ולדרכי שיווק יצירתיות. כך גם תגיעו שלב אחד גבוה יותר בגיבוש צוות העובדים וגאוות היחידה. גירעון, כמו כל משבר, הוא הזדמנות למציאת פתרונות חדשים ויצירתיים - לגדול, להתרחב ולהגיע למקומות חדשים.

     

    הכותב הוא מנהל חטיבת שירותים עסקיים בקבוצת ביפר ומתנדב בארגון פעמונים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "איך מתמודדים עם גירעון בתקציב העסק?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טיסות
    mastercook
    מומלצים