שתף קטע נבחר

משרד התקשורת: הגנו על הילדים מהרשת

קמפיין בעלות של מיליונים יסביר להורים כי ישנן סכנות באינטרנט ועליהם להגן על הילדים באמצעות בקשת אמצעי סינון על הרשת מהספקית. הילדים בטח ילמדו אותם איך להפעיל את אותו סינון

בכנס לעידוד גלישה בטוחה, השיק שר התקשורת גלעד ארדן קמפיין הקורא להורים להגן על ילדיהם מפני חשיפה לתכנים פוגעניים באינטרנט. כותרת הכנס: "הרשת היא לא משחק ילדים". סלוגן הקמפיין: "מסננים אתרים-מגנים על הילדים". בפרסומת נראה מועדון חשפנות, ומתברר בסופה כי בעצם זה ילד שצופה  במחשב שבחדרו. הקמפיין יושק בטלוויזיה ובאינטרנט בעלות של 3 מיליוןן שקל.   

  

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

 

מטרת הקמפיין היא לעודד את ההורים לדרוש לקבל שירות סינון אתרים בחינם מספק האינטרנט או מחברת הסלולר - שירות אותו הם מחויבים לתת על פי חוק. הקמפיין אינו מתייחס לחסימת משלוח פרטי של הודעות או תמונות מגונות בין ילדים, או בין מבוגרים לילדים. הקמפיין לא מציע  חלופה של חינוך או שיח פתוח עם הילדים על הסכנות ברשת, והוצאה של המחשב מחדר השינה לסלון.

  

הרשת הציבורית לא תהיה הפקר

בנוסף לקמפיין, שר התקשורת ארדן מנה כמה צעדים שהוא מקדם לגלישה בטוחה. בין הצעדים: הקמת מועצה ציבורית לגלישה בטוחה - שעדיין לא ברור מה תהיה סמכותה ,וחובת סינון אתרים כללית במרחב הציבורי ברשתות ה Wi-fi (פרט למי שיזדהה כבגיר). לא ברור אם הדרישה תהיה חסימה של תכנים כברירת מחדל, או שלקוחות יתבקשו להציג תעודת זהות. עוד צעד: דרישת תקצוב שנתית על ספקי האינטרנט וחברות הסלולאר למימון קמפיינים חינוכיים לעידוד הגלישה הבטוחה.

 

עוד נמסר מטעם משרד התקשורת כי השר יקדם הצעת חוק שתרחיב את החובה של הספקיות וחברות הסלולר ליידע את הצרכנים אודות שרותי הסינון בחינם. החוק הקיים תוקן ב-2012 על ידי שר התקשורת דאז משה כחלון, לאחר שהתגלגל בנוסחים שונים בכנסת מאז 2008. על פי הנוסח העדכני, חייבות הספקיות לידע גולשים על דבר קיומם של תכנים פוגעניים ברשת ועל אמצעים להתגונן מפניהם. היידוע אמור להתבצע "בין היתר", באמצעות שליחת עלון מידע מודפס ללקוח הן בעת תחילת ההתקשרות והן מדי שנה בשנה. עוד מחויבות הספקיות על ציון המידע בהסכם ההתקשרות עם המנוי, פרסום באתר האינטרנט של ספק הגישה ומסירת המידע על ידי נציגי שירות הלקוחות של הספק. 

 

על פי משרד התקשורת החוק הקיים אינו מייושם. מסקר שערך המשרד לפני השקת הקמפיין מתברר כי מעל למחצית הספקיות לא הציעו את השירות בחינם. בעקבות כך החל המשרד בהליך אכיפה "עקבי ומתמשך", כולל לקוחות סמויים המתקשרים לספקי האינטרנט. על פי השינוי שמציע ארדן, החברות יחויבו מעתה לשלוח ללקוחות מייל והודעת-SMS המציעה להם את השרות. בנוסף החברות יחויבו להציע את שרות הסינון החינמי באופן בולט בדף הראשי באתר הבית שלהן.

יש לציין כי אם כי אם הבעיה היא היעדר הענות של הספקיות, יתכן שהן גם לא יתאמצו לשלוח סמסים או מיילים, או לקדם את הנושא בדף הבית במקום בולט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים