שתף קטע נבחר

חינוך גבוה: שינו את חייהם למען התלמידים

המורים שנטשו קריירה באקדמיה לטובת התלמידים - 10 מורים בכפר הנוער החקלאי מקווה ישראל עזבו את המחקר באוניברסיטה ועבודה בחברות פרטיות כדי ללמד בתיכון. חמישה מהם מספרים על הסיפוק, על הפידבק המיידי מהתלמידים ועל תחושת השליחות

מערכת החינוך משוועת לכוח אדם איכותי נוסף להשבחת ההוראה. בתיכון של כפר הנוער החקלאי מקווה ישראל יכולים להיות גאים בצוות של עשרה מורים בעלי תואר דוקטור המגישים את תלמידיהם לבגרות.

 

חמישה מהם הם ד"ר טלי פלוטקין, ד"ר שרי וייס, ד"ר כרמלה רוגל, ד"ר אלי מלכי וד"ר אירית נחום. כל אחד מהם יכול היה להמשיך להתפתח בקריירה אקדמית, אך הם החליטו ממניעים של שליחות ואהבת ההוראה לעזוב את המסלול המחקרי באוניברסיטאות או בחברות פרטיות כדי ללמד.

 

  • פרויקט המורה של המדינה יוצא לדרך בפעם השישית, בואו להמליץ על המורה המצטיין שלכם - מפעל הפיס, ידיעות אחרונות, ynet והסתדרות המורים מזמינים אתכם להעניק למורים את האהבה וההערכה הראויים להם. השנה תוכלו לקדם דור חדש של מורים ולבחור את המורה המתחיל הראוי ביותר

 

ד"ר כרמלה רוגל עסקה במחקר במכון ויצמן בתחום הביו-כימיה ועבדה בחברה ביו-כימית הפועלת בארה"ב. כששבה לארץ עמדה להתחיל לעבוד בחברה לציוד רפואי תמורת שכר גבוה. עכשיו היא מלמדת כימיה. "ממש במקרה נתקלתי במודעה שמחפשים בעלי תארים מתקדמים בביולוגיה להוראה ופניתי מתוך סקרנות‭,"‬ סיפרה רוגל. "החלטתי לעסוק בהוראה משום שבתחום זה אני יכולה להשפיע על התלמידים. הסיפוק מהעבודה רב, והפידבק מיידי‭."‬

 

חזרו לכיתה - ד"ר אלי מלכי, ד"ר טלי פלוטקין, ד"ר אירית נחום, ד"ר כרמלה רוגל, ד"ר שרי וייס (צילום: ייב כץ) (צילום: ייב כץ)
חזרו לכיתה - ד"ר אלי מלכי, ד"ר טלי פלוטקין, ד"ר אירית נחום, ד"ר כרמלה רוגל, ד"ר שרי וייס(צילום: ייב כץ)

 

ד"ר טלי פלוטקין עסקה במחקר באוניברסיטת תל-אביב בתחום הבוטניקה והייתה אחראית על מעבדות הסטודנטים ובמקביל הרצתה בסמינר הקיבוצים. כעת היא מנהלת את המדור הכללי ומלמדת ביולוגיה ומדעי החיים. "בתחילה חשבתי להמשיך במחקר במסלול אקדמי, אך ההיסטוריה האישית שלי הובילה אותי להוראה. הייתי קצינת חינוך בצה"ל, אבי היה מנהל בית-ספר ואמי יועצת חינוכית‭,"‬ סיפרה. "בחרתי בתחום שבו אני יכולה להשפיע ולחנך תלמידים שיהיו בעלי השכלה רחבה ואוהבי המדינה."‬ ד"ר שרי וייס החלה דרכה באוניברסיטת תל-אביב בתחום הגנטיקה וכעת היא מחנכת ומלמדת ביולוגיה. "כל חיי למדתי ועסקתי במחקר‭,"‬ אמרה וייס. "עולם ההוראה והחינוך קסם לי וחשבתי שהוא חשוב מאוד. הייתי מאוד סקרנית ואהבתי ללמוד ולחקור ולהתקדם בתארים. כשסיימתי את התואר החלטתי להגשים את החלום ולפנות להוראה‭."‬

 

ד"ר אלי מלכי עסק במחקר באוניברסיטת תל-אביב בתחום האקולוגיה במקביל לעבודתו כמדריך בבית-הספר וכיום הוא מלמד ביולוגיה ומדעי החיים. "מהר מאוד הבנתי שבית-הספר הוא ביתי השני ובו אוכל לתרום ולתת מעצמי‭,"‬ אמר. "עולם ההוראה היה קרוב אליי מגיל צעיר וזה מאוד משך אותי. אני רואה בהוראה שליחות וייעוד‭."‬

 

ד"ר אירית נחום החליטה מתחילת דרכה המקצועית לפנות אל עולם ההוראה מתוך אידיאולוגיה. היא מלמדת לשון וספרות. "החינוך נראה לי כערך בסיסי לחיים וזה חלק מהזהות ומה'אני מאמין' שלי‭,"‬ אמרה. "הפכתי את התחביב שלי - ללמוד וללמד - למקצוע לחיים‭."‬

 

"הצוות שלנו מכוון לערכי אהבת האדם האדמה, הטבע והמולדת‭,"‬ מסביר רונן צפריר, מנהל כפר הנוער החקלאי מקווה ישראל. "כל אחד מהווה דוגמה אישית לתלמידים במחקר, בלמידה ובערכים אישיים‭." ‬

 

  • פרויקט המורה של המדינה יוצא לדרך בפעם השישית, בואו להמליץ על המורה המצטיין שלכם - מפעל הפיס, ידיעות אחרונות, ynet והסתדרות המורים מזמינים אתכם להעניק למורים את האהבה וההערכה הראויים להם. השנה תוכלו לקדם דור חדש של מורים ולבחור את המורה המתחיל הראוי ביותר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ייב כץ
המורה של המדינה 2014 מורים אלי מלכי טלי פלוטקין לשימוש הכתבה בלבד!
צילום: ייב כץ
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים