המונדיאל יעלה לכם המון כסף
100 יום לפני משחקי הגביע העולמי, המומחים שלנו מסבירים על איזה טלוויזיה נבזבז ומה הילדים ידרשו מאיתנו? צפו בכסף עולמי
האירוע הגדול של 2014 מתקרב – יהיו בו הרבה פיצוחים ו-11 גברים שרצים אחרי כדור, כפול 32. אנחנו מדברים כמובן על המונדיאל, אירוע ספורטיבי ומלהיב, אך כידוע, הדשא הוא לא הדבר היחיד הירוק בסיפור הזה. מי ירוויח וכמה טלוויזיות נקנה?
אנחנו בעצם הולכים לתרום מכיסנו לכיסיהן של החברות הגדולות שיש להן קשר למונדיאל, לקנות טלויזיה שתתפוס חצי סלון, לרכוש את הנעליים הממותגות של מסי. איך משתנה התפיסה הצרכנית שלנו לפני אירוע ספורטיבי כזה גדול?
"לקראת אירוע כמו המונדיאל אפשר לחלק את הצרכנים לשתי קבוצות עיקריות: ילדים ובני נוער ומבוגרים" אומרת מירב קריסטל, כתבת הצרכנות של ynet. "ילדים ובני נוער הם בעצם הצרכנים העיקריים של מוצרים ממותגים, למשל בגדים של הנבחרות האהובות, כדורי רגל ממותגים, נעליים ממותגות במהדורות מיוחדות למונדיאל, קלפים ושלל אקססוריז שמכבידים על הכיס. אצל מבוגרים זה כבר יותר רציני – גם הם יכולים לחטוא בקניית כדור ממותג וחולצה של הנבחרת האהובה אבל הם יכולים גם לראות במונדיאל הזדמנות לרכישת מסך טלויזיה חדש ובאמת מכירות מסכים לקראת אירועי ספורט גדולים עולות בכמה אחוזים טובים, לפעמים אף בעשרות אחוזים. יש הרבה רשתות שמציעות מבצעים וחשוב להזהר ולא להתפתות לרכוש את המוצר הכי יקר – גם זה קורה יותר לקראת מונדיאלים".
ומה לגבי מניות? האם זה הזמן להשקיע במניות של חברות טלויזה וחברות לבגדי וציוד ספורט או שכדאי דווקא למכור כי השיא עוד רגע מאחורינו?
"השיא של חברות שמוכרות ציוד ספורט עדיין לפנינו" אומר לב. "השיא הוא במהלך המשחקים, כאשר אנשים עוקבים אחרי השחקנים ובעיקר הכוכבים וכשכוכב שנועל נעל ממותג מסוים ומבקיע שער מרהיב אז הנעל הופכת ללהיט. העתיד עוד לפני החלברות האלה". בקיצור, גם אם אתם לא חובבי ספורט גדולים אבל מחזיקים במניות, כדאי לכם לצפות במשחקים של מסי ולהתקשר לברוקר שלכם אחרי כל גול.