שתף קטע נבחר

המורה של נפתלי בנט: חברי הכנסת עונים על שאלון המורה של המדינה

מה משותף לח"כ נפתלי בנט, ח"כ עליזה לביא, ח"כ שמעון סולומון וח"כ מסעוד גנאים - חוץ מהיותם נבחרי העם, כולם פעם היו תלמידים בבית הספר. לכבוד תחרות המורה של המדינה, שאלנו אותם מספר שאלות על תקופת בית הספר. צפו בתשובות

הזיכרונות המשמעותיים שלנו מתקופות הילדות קשורים, לרוב, בחוויות מבית הספר - היום הראשון בכיתה א', הילד הראשון שישבתם לידו, מלכת הכיתה הלא כל-כך נחמדה, ההפסקות בחצר בית הספר, השיעורים המעניינים ואלה שפחות, וכמובן המורים שלימדו אותנו. למורים שלנו יש תפקיד חשוב בחיינו, במהלך שנות הלימודים אנחנו נפגשים עם המורים שלנו יותר מאשר עם החברים ואפילו יותר מאשר עם בני המשפחה. אין ספק שלמורים שלנו יש חלק נכבד באופן שבו מתעצבת האישיות שלנו - מעבר לידע אליו אנו נחשפים במהלך הלימודים.

 

 

לכבוד תחרות המורה של המדינה, הנערכת זו השנה השישית, הגענו אל כנסת ישראל ושאלנו את חברי כנסת על המורים שלהם, כיצד השפיעו עליהם, מה הם זוכרים מבית הספר ואיזו עצה הם נותנים לעצמם, אם היו יכולים לחזור לתקופת הלימודים. צפו

 

"לימד אותי את יופי השפה העברית"

חבר הכנסת נפתלי בנט לא כל כך הסתדר עם השינויים שיש בשפה העברית בכל הקשור לזכר ונקבה, כמי ששפת האם שלו היא אנגלית, הוא נתקל בלא מעט בלבול בתחום. כשהגיע לכיתה י' פגש במורה מיוחד במינו שלימד אותו לא רק את השפה על בורייה, אלא גם את היופי שבשפה העברית ועל כך הוא מודה לו.

 

 

"מה שחשוב זה איך אתה מפרש את המציאות"

חבר הכנסת שמעון סולומון החל את תקופת הלימודים בארץ ישראל אחרי שסיים את כיתה ו' באתיופיה. בארץ מולדתו הקבע לאיזה כיתה ילך על פי רמת הידע שלו. כשעלה לארץ הגיע לפנימייה ושם פגש את המנהל שלימד אותו לקח חשוב לחיים - לא משנה מהיכן הגעת ומה מצבך הכלכלי או המשפחתי, חשובה דרך ההסתכלות שלך על המציאות וכיצד אתה מפרש אותה. סולומון סיפר שאותו מנהל היה קורא לו שוקי, ומדי פעם סיכל את האותיות בשם וקרא לו קוּשי - מטרתו של המנהל היתה להראות לסולומון שאופן ההתנהלות שלו בחיים תלוי אך ורק באופן שבו הוא מפרש את המציאות שלו. כלומר, במקום להתעצבן מהמילה קוּשי ולתת לה משמעויות מעליבות, פשוט להמשיך הלאה בלי להתייחס. "זה", אומר סולומון, "מה שעזר ועוזר לי בחיים".

 

 

כיתות נפרדות לבנים ובנות למען שיוויון

ח"כ עליזה לביא היא יושבת-ראש ועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ולכן נשאלה לגבי הדרך לשיוויון בין בנים לבנות בבית הספר, התשובה המפתיעה שלה היתה שצריך כיתות נפרדות לבנים וכיתות נפרדות לבנות. "מחקרים מראים שההפרדה יכולה רק להועיל לבנות ובמקרים כאלה נמצא שבנות משקיעות גם במקצועות ריאליים הנחשבים "גבריים" יותר. בעוד שבכיתות מעורבות, בגיל מסויים הבנות נשארות מאחור בתחומים הללו". 

 

 

"תכין אתה את השיעור ותעביר לכל התלמידים"

ח"כ מסעוד גנאים זוכר את המורה להיסטוריה שגרם לו לאהוב את המקצוע שמאז ומעולם חשב שהוא משעמם. "למורה היתה דרך מיוחדת לגרום לנו להתעניין ולהבין את המקצוע", הוא מספר. "הוא פשוט נתן לנו הוראה להכין מערך שיעור ולהעביר אותו לשאר הכיתה".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מודה למורה מכיתה י'. ח"כ נפתלי בנט
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים