שתף קטע נבחר

גוגל סוגרת את הרשת החברתית אורקוט

באמצע העשור הקודם כשרשתות חברתיות החלו לנצנץ, ניסתה גוגל את מזלה עם רשת בשם אורקוט. כעת היא סוגרת אותה מאחר שהיא לא עומדת בקצב

10 שנים לאחר שגוגל הקימה את הרשת החברתית אורקוט, היא מודיעה כעת על סגירתה. הרשת הוקמה בשנת 2004, ותיסגר סופית בסוף חודש ספטמבר.

 

 

אורקוט הוקמה כחלק מפרויקט 20%, שבו עובדי גוגל מקדישים יום בשבוע לפרויקטים עצמאיים, וכמו מוצרים אחרים של גוגל, ובכלל של שירותי אינטרנט, דרשה הזמנה שאותה היה אפשר לקבל ממי שכבר רשום לשירות. "קהילות אורקוט יצרו שיחות וקשרים שלא היו קיימים בעבר", נכתב בהודעה על הסגירה.

 

באורקוט מסבירים כי היא לא הספיקה להדביק את הקצב של קהילות שנוצרו ביוטיוב, בלוגר וגוגל פלוס, ולכן היא נסגרת. עם זאת, באורקוט לא מציינים את 1.28 מיליארד הסיבות הנוספות לסגירת הרשת - הגולשים בפייסבוק מדי חודש.

 

הלכה בדרך של פרנדסטר ומפייספייס

אורקוט הוקמה שנתיים לפני פייסבוק שנפתחה לכלל הציבור ב-2006, אך אחרי פרנדסטר (2002) ומייספייס (2003) שגם לא הצליחו.

 

פרנדסטר סירבה להצעת רכישה על ידי גוגל בסכום של 30 מיליון דולר ב-2003, מה שהוביל אותה להקים את אורקוט, שקרויה על שם המפתח שלה  אורקוט בויוקוקטן. על פי נתונים רשמיים של אורקוט - 5 אחו מהגולשים מגיעים מברזיל, 20 אחוזים מהודו, ועוד 17 אחוזים מארצות הברית.

 

מאז שהוקמה אורקוט, גוגל הקימה וסגרה את גוגל באז - רשת חברתית שהתבססה על הג'ימייל. במקביל הקימה גוגל את גוגל פלוס לפני שלוש שנם. למרות שיש לה עיצוב מוצלח ותכונות מעניינות, היא לא הצליחה להתרומם. בכנס המפתחים האחרון של גוגל לא הייתה התייחסות משמעותית אליה, ומי שניהל אותה עזב לאחרונה את גוגל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים