שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אופניים: מרידה 120-400 - הזדמנות להתחיל
    הבעיה: אתם ממש מעוניינים לצאת לרכוב בשבילים, רוצים לעשות את זה כמו שצריך ולא כאחרון החובבנים, אבל לא מוכנים לשבור את תכנית החסכון. הפתרון: 26

    זה לא סוד גדול שאופני הרים עם גלגלי "26 הפכו לסוג של מוקצים מחמת אי-עמידה בקצב האופנה המתחלפת. אחרי הכל, לא רק שגלגלי "29 גדולים הפכו למוקד העניין, אחריהם הגיעו כבר "27.5. המשמעות עבור ה-"26 היא גלגול איטי לכיוון הכללי של בית הקברות לאופניים. ובמילים אחרות וברורות יותר - אף אחד לא רוצה אותם. וכמו במקרה של מוצרים אחרים, גם כאן נוצרה הזדמנות להפוך לימון ללימונדה.

     

    • לכתבות אופניים נוספות - אתר מגזין שטח

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    מרידה 120-400

    גרסה 400 של מרידה 120 מוגדרת כ"אופני שבילים". בגדול זה אומר שהאופניים האלו מיועדים לשימוש כללי ולא אגרסיבי מדי בשטח.

    זו גרסת הכניסה של הדגם, ובהתאם לא תמצאו כאן פרטי איבזור יוקרתיים. מה כן תקבלו? שלדת אלומיניום בעיצוב הידרופורמי, מתלה 4 זרועות מאחור עם מהלך של 120 מ"מ, גימור נאה מאד באפור-מט ואפילו פריטים אופנתיים כמו מיסבי היגוי קוניים. המתלים מגיעים מ-Suntour. מאחור יש קפיץ אוויר שניתן לכיוון, מלפנים כיוון חיצוני לקפיץ סליל פנימי, כיוון שיכוך ונעילת מהלך מהכידון. הבולם האחורי מסדרת Raidon נטול כיוונים (למעט לחץ אוויר, ועם נעילת מהלך. קיט מתלים תכליתי, ובכל זאת כזה המאפשר סט-אפ.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    בתחום העברת הכוח תמצאו סט מלא של שימאנו ממשפחת ד'אור, עם 30 הילוכים ומעביר ד'אור אחורי בעל מצמד. גם זרועות ההינע ונאבות הגלגלים של שימאנו. על הבלימה מופקדים מעצורים הידראוליים מ-Tektro הנושכים דיסק 180 מ"מ בחזית ו-160 מ"מ מאחור. חבל שאין אפשרות לכיוון מרחק או חופש במנופי הבלימה. כל יתר האיבזור ההקיפי ממותג "מרידה", כולל חישוקי גלגלים וצמיגים ברוחב 2.1. התאמת הצבעים והאיכות הכללית בהחלט מיישרות קו עם השלדה - וזו מחמאה. על המאזניים ראינו 15.5 ק"ג, והמחיר 4,200 שקלים.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    רכיבה

    גיאומטריית השלדה ותנוחת הרכיבה לא מבהירים שמדובר בזוג אופניים שאינו מהדור האחרון. תמוכות שרשרת קצרות, מוט עליון ארוך וזווית היגוי חדה יחסית, יחד עם כידון גבוה (וקצת צר ביחס למקובל כיום), עוזרים לכך. אזור העבודה של הרוכב טוב למדי, עם תוספת של כפתור נעילה למזלג ובונוס של חיווי למעבירי ההילוכים.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    כיול המתלים דרש השקעה גדולה יחסית. במקור, המזלג היה רך מדי וחסר שיכוך עם אפקט מינימלי של הבורר. הבולם מאחור הרגיש "דביק" והתקשה להתחיל לנוע. לאחר בדיקות וניסיונות נמצא איזון, והמתלים הפכו אקטיביים מאד, עם נוחות וספיגה טובים. המחיר היה "בובינג" מורגש מאד, בעיקר עקב היעדר פלטפורמה יציבה ומחסור בשיכוך. מתגי הנעילות הועילו כאן, והחליפו את הרכות המוגזמת בנוקשות קופצנית כשנדרש דיווש יעיל.

     

    יחד עם זאת, כיול מתאים לרכיבת שבילים פתוחים ניתן היה למצוא, ואפילו לגיחות סינגלים נמרצות יותר. עם 120 מ"מ של מהלך אפשר ליהנות מגיהוץ טוב וספיגה של קפיצות מתונות. מצד שני, שימו לב לא להגזים. תלחצו חזק ותרגישו את המזלג מתעוות תחת בלימה או סיבוב.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    בעבר כבר פגשנו במעצורי Tektro ובדרך כלל התרשמנו. הפעם הביקורת מעורבת, בעיקר בשל מחסור בעוצמה ונשיכה. יש מהלך מצוין בידיות הארוכות, יש מינון מעולה ומשוב מדוייק - אבל חסרה נשיכה איתנה, כזו שגלגלי "26 ודיסק 180 מ"מ אמורים לייצר ללא בעיות.

     

    הפתעת המבחן היה קיט העברת הכוח של שימאנו. ד'אור היא סדרה שהפכה כמעט לברירת מחדל כשרוצים לבנות "אופני תקציב", אלא שהמערכת שפגשנו הפעם עם מצמד מאחור, תפקדה נהדר וללא דופי. תוך שהיא מביאה עימה את מנעד היכולת שיש ל-30 הילוכים, יחד עם העברה נקיה על-פני תחום עומסים רחב מאד. מחמאות נוספות מגיעות לצמיגי מרידה, אשר איזנו בין אחיזה טובה ליכולת גילגול קלה למרות מבנה הקוביות. הם אמנם צרים יחסית, אך מצאו אחיזה בסוגי שטח רבים, ולא הענישו אפילו ברכיבה לעבודה.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    סיכום

    המרידה 120-400 לא נראים זולים, ורק מביני דבר יזהו כי מדובר באופני כניסה זולים יחסית. יתרון לא זניח עבור רוכבי ה"שופוני". מצד שני, אלה גם אופניים עליהם ניתן לבצע לא מעט. מתלים נעולים יאפשרו דיווש יעיל מאד, שחרור המתלים יעניק רכיבה נוחה. העברת ההילוכים מפנקת, ורק מערך הבלמים מאכזב.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    בסופו של יום אלה אופניים מצוינים עבור מי שמגשש דרכו בעולם המופלא של אופני הרים, ועם תג-מחיר של 4,200 שקלים, הכאב לכיס במידה והגישוש לא יצלח, לא כואב מדי. בהחלט עסקה משובחת ומומלצת, תוצאה של חישוקי "26 פחות אופנתיים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן אופניים: מרידה 120-400 - הזדמנות להתחיל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים