שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    וולוו XC90 החדש נחשף, בישראל בשנה הבאה
    אחרי 12 שנים, וולוו מחליפה סוף-סוף את ה-XC90 בדגם חדש - עם פלטפורמה ראשונה בפיתוח עצמאי מאז ההשתלטות הסינית

    וולוו מציגה רכב חדש לחלוטין ראשון מאז השתלטה עליה ג'ילי הסינית. ה-XC90 החדש, דור שני לרכב הפנאי שנמכר במשך 12 שנים, מציג פלטפורמה ראשונה שפיתחו השוודים בתקופה שלאחר בעלות פורד, עובדה שאיפשרה לטענתם להציע את המכונית המתקדמת ביותר של המותג אי-פעם. הדור החדש של ה-XC90 צפוי להגיע לישראל בתחילת 2015.

     

     

     

    ה-XC90 החדש מציע עיצוב קופסתי ומאופק למדי, מרכב חמש דלתות ושבעה מושבים. לרכב החדש אורך של 495 ס"מ (14 יותר מהדור הראשון), רוחב של 201 ס"מ (11+), גובה של 175.5 ס"מ (2.5-) ובסיס גלגלים שצמח ב-12 ס"מ ל-298. זאת בין היתר בכדי להציע מרווח טוב יותר לנוסעים בשלוש שורות המושבים, כאשר בשני המושבים האחוריים יכולים לשבת נוסעים עד לגובה של מטר ו-70 ס"מ, כך על-פי היצרנית.

     

     

    ה-XC90 החדש יוצע תחילה עם שני מנועים: גרסת הבנזין, שמכונה T6, תציע מנוע 2.0 ליטר עם מגדש טורבו ומגדש על, 320 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-2,200 סל"ד. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, הרכב מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 13 ק"מ לליטר.

     

     

    הגרסה השנייה, טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר (D5), מציעה 225 כ"ס ו-47.9 קג"מ ב-1,750 סל"ד, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. גם לגרסה זו תיבת שמונה הילוכים והנעה כפולה, ותצרוכת הדלק שלה עומדת על 17.2 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. 

     

     

    לצד שני דגמים אלה, וולוו תציע בעתיד גם את ה-T8 טווין אנג'יין (Twin Engine), גרסת כלאיים נטענת משקע שמוסיפה למנוע הבנזין של ה-T6 גם מנוע חשמלי עם 80 כ"ס (הערכה). נתוני ביצועים ותצרוכת דלק של דגם זה, כמו גם טווח חשמלי, עדיין לא פורסמו.

     

     

    אבזור ה-XC90 יכלול שורה ארוכה של מערכות בטיחות. אלו כוללות מערכת להתראה מפני פגיעה בהולכי רגל, רוכבי אופניים או כלי רכב בעיר, התראה מפני פגיעה אחורית או חזיתית ברכב חוצה, התראה מרכב בצומת (בכל המקרים אם הנהג לא מגיב הרכב יבלום אוטומטית). יש גם תצוגה עילית כולל שלטי אזהרה, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת לבלום לעצירה ולהמשיך בנסיעה כשהרכב מלפנים מאיץ, תאורת לד קדמית מלאה ומצלמת 360 מעלות שמסייעת בתמרוני חנייה.

     

     

    וזה לא הכל. וולוו עורכת כאן הופעת בכורה גם למערכת המזהה ירידה מהכביש, למשל בגלל מהירות מופרזת או הירדמות הנהג, ומכינה את הנוסעים לתאונה. היא עושה זאת, בין היתר, באמצעות הידוק חגורות הבטיחות למצב אופטימלי המצמצם את תנועת הנוסעים למשל במקרה של התהפכות.

     

     

    אבזור המותרות יכלול גם תצוגה עילית, בקרת אקלים עם ארבעה אזורים, מערכת חנייה אוטומטית לחנייה במקביל או בניצב למדרכה, מסך מידע בגודל "12.3 לנהג ו-"9 למערכת המולטימדיה, מערכת שמע עם הספק של 1,400 וואט ו-19 רמקולים וחישוקי גלגלים בגודל של עד "22.

     

     

    וולוו תציע את הרכב בשני עיצובים עיקריים - גרסה "עירונית" שתתאפיין במרכב הצבוע כולו (כולל בתי גלגלים למשל), וגרסת "שטח" עם חיפויי גלגלים שחורים. מרווח הגחון של הדגם עומד על בין 23.7 ל-26.7 ס"מ בהתאם לכיול המתלים.

     


    וולוו XC90 החדש. למעלה - גרסת "עיר", למטה - "שטח". לחצו על התמונה לגלריה המלאה

     

    בישראל - שנה הבאה

    מחברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל, נמסר כי הדור החדש של ה-XC90 צפוי להגיע אלינו בתחילת שנה הבאה. לפי שעה לא ידוע מתי בדיוק זה יקרה, אילו גרסאות יגיעו אלינו ומה יהיה מחירן.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "וולוו XC90 החדש נחשף, בישראל בשנה הבאה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים