שתף קטע נבחר

המשטרה טוענת: העלייה בהרוגים בגלל "צוק איתן"

לדברי ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה במשטרה, ירידה באכיפת החוק על הכביש במהלך מבצע צוק איתן, גרמה לעלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. אלא שלפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, העלייה במספר ההרוגים השנה החלה חודשיים מוקדם יותר

מי אחראי לעלייה המדאיגה במספר ההרוגים בתאונות דרכים השנה? לפי ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב משה אדרי, את העלייה הברורה והמדאיגה במספר ההרוגים מתחילת שנת 2014, יש לייחס לאכיפה פחות של ניידות על הכביש. אלא שנתוני המשטרה, אותם מעבירה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מלמדים כי העלייה החלה עוד במהלך חודש מאי, כחודשיים לפני שהחל המבצע הצבאי והוקטנה האכיפה. בהקשר זה כדאי להזכיר גם את דבריו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, אשר טען כי האכיפה אכן קשורה למספר ההרוגים, אבל באופן הפוך מזה שציין אדרי. לדברי דנינו, פעילות הזרוע האוכפת הביאה לירידה במספר ההרוגים.

 

 

ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב משה אדרי (צילום: באדיבות משטרת ישראל) (צילום: באדיבות משטרת ישראל)
ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב משה אדרי(צילום: באדיבות משטרת ישראל)

 

נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כפי שהוצגו היום (ה') בוועדת המשנה למאבק בתאונות, מלמדים כי שנת 2014 החלה בסימן מעודד בכל הנוגע למספר ההרוגים והתאונות הקטלניות. במהלך החודשיים הראשונים נהרגו 34 בני אדם, לעומת 56 בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך ארבעה החודשים הראשונים נהרגו 89 בני אדם, לעומת 112 אשתקד. אלא שהמגמה התהפכה בחודש מאי, והלכה והחמירה עם כל חודש שחלף. במאי נרשמה עלייה של כ-20% במספר ההרוגים, ביוני נרשם זינוק של 25%, ובחודשי המבצע נרשמו עליות גדולות לפחות פי 2.

 

לדברי אדרי, הירידה בהיקף האכיפה בחודשי המבצע נאמדת במשטרה ב-13%. עוד הוסיף ואמר כי בסך הכל נרשמו בשמונה החודשים הראשונים של השנה כחצי מיליון דו"חות, כאשר המשטרה מתמקדת בעבירות אי שימוש בחגורות בטיחות, דיבור בסלולרי בזמן נהיגה ועבירת מהירות. לדבריו, 59% מהאכיפה ממוקדת בעבירות הגורמות לתאונות דרכים.

 

ומה באשר למצלמות המהירות? לדברי אדרי, מאז הפעלת פרויקט המצלמות החדשות, נרשמה ירידה של 7% בדו"חות שניתנו לנהגים שעברו באדום. בכל הנוגע למצלמות בכבישים מהירים, אמר שוטר התנועה מספר 1 כי המשטרה מיישמת רף מהירות-עבריינית - מעל המותר בחוק - גבוה מדי, אשר גורם לפגיעה בהרתעה. לדבריו, המשטרה תוריד את "רף הצילום" למהירות נמוכה יותר, וקרובה מבעבר למהירות המותרת על-פי חוק בכביש הנתון. יתכן כי דבריו של אדרי באשר ל"החמרת" רף המהירות במצלמות, קשורה לנתונים מדאיגים, לפיהם למרות מערך מצלמות האכיפה האלקטרוניות החדש, בכבישים בין עירוניים חלה השנה עלייה של 10% במספר ההרוגים.

 

ומה באשר לטענת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפיה מספר ההרוגים הנמוך במיוחד שנרשם במהלך 2012 היה בגדר סטייה סטטיסטית, וכי אין לראות בעליה (צפויה) בעתיד במספר ההרוגים הרעה מובהקת? עובדה זו לא הוזכרה בוועדה, וספק אם תוזכר שוב בפורום בכיר זה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חטיבת דובר המשטרה
תאונות קטלניות - כמה באמת היו ומי אחראי?
צילום: חטיבת דובר המשטרה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים