שתף קטע נבחר

סינים על גלגלים

האם סין הופכת לממונעת יותר? יצרני הרכב מאוד מקווים שכן. אתם יודעים, כוח הקנייה שם...

סין מתקשרת אצל רובנו עם מספר סימנים מוסכמים: אדום (כמו הדגל), מיליארד (כמו מספר האנשים), אורז (כמו המאכל הלאומי) ואופניים (כמו אמצעי התחבורה הנפוץ). עכשיו החליט מישהו במדינת הענק שהגיע הזמן לשינוי, ולא - הם לא משנים את צבע הדגל.
בשנים האחרונות הופכת סין למטרה מועדפת ליצרניות הרכב השונות, המתחרות ביניהן בחדירה לשוק הסגור הרמטית עד לפני זמן לא רב. הסיבות ברורות: פוטנציאל אדיר של מעל למיליארד תושבים החיים ברמת מינוע המפגרת בעשרות שנים אחר המערב המפותח יותר. עד היום משמשות מכוניות בסין בעיקר את גורמי הממשל, אך כאמור השינוי בפתח.

זה כבר התחיל

המהפכה הממונעת בסין התחילה למעשה עם האישור שניתן לכניסתן של חברות זרות לסין, לייצור כלי-רכב זרים במדינה ומכירתם. בין הקופצים על המציאה אגב אפשר היה למצוא את מאזדה, שהחלה לאחרונה לייצר ולמכור את דגם הפרמאסי בסין, תחילה תוך ייבוא חלקים מיפן ובהמשך, כך מבטיחים במאזדה, יהפוך המפעל לעצמאי. על מנת להבין עד כמה מזערית החדירה כיום, כדאי להביט בנתונים של מאזדה המדברים על מכירה של 3,200 מכוניות בסין עד כה, ותכניות למכירה של 30,000-20,000 דגמי פרמאסי מדי שנה. לשם השוואה פשוטה, בישראל נמכרות כיום כ-20,000 מכוניות מאזדה מדי שנה - נקל עליכם עם המתמטיקה כשנאמר שאוכלוסיית סין גדולה מאוכלוסיית ישראל פי 240 לערך.

זה לא נגמר

אף אחד מהשחקנים הגדולים בשוק אינו מוכן לוותר על האפשרויות הטמונות בסין המתפתחת, כך שבין הקופצים על המציאה ניתן כמובן למצוא את ג'נרל מוטורס המתכננת לייצר ולשווק בסין גרסה פשוטה וזולה במיוחד של אחד מדגמיה, למרות שלא הוחלט עד כה על איזו פלטפורמה יהיה מבוסס. מן העבר השני, מודיעה קרייזלר מייד עם הצגתו של רכב השטח החדש שלה, הליברטי, כי זה ישווק גם בסין. לא בדיוק דוגמה מקבילה לרכב זול ועממי.
מי שנמצאת כבר עמוק בעניינים היא פולקסוואגן שנחאי, יצרנית הרכב המצליחה ביותר עד כה בסין. החברה הודיעה השבוע כי היא מתכננת למכור השנה 240,000 כלי-רכב בסין ולהגיע למספר שיא של 1.66 מיליון כלי-רכב מתוצרתה שנמכרו במדינה הגדולה עד כה. באופן מפתיע אולי, הדגם הנמכר ביותר של פולקסוואגן בסין הוא הפאסאט הלא זול במיוחד.
למרות הכל, מספר המכוניות הנמכר בסין מדי שנה נשאר קבוע ברמה של כ-650,000 מכוניות בשנה, כאמור, מספר זעום ביחס לאוכלוסיה. כניסתן הצפויה של פורד, טויוטה ואחרות לשוק בשילוב הפתיחות ההולכת וגדלה של הממשלה, מבטיחים שהמצב ישתנה בקרוב.
אם פרארי הגיעו לארץ, מרצדס יגיעו לסין...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סין. לא רק החומה...
צילום: גדעון שפיגל
והאופניים
צילום: גדעון שפיגל
בקרוב גם מאזדה...
פולקסוואגן ואחרים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים