שתף קטע נבחר

קפה ג'ו תמכור קפסולות תואמות נספרסו

הרשת החלה לייצר קפסולות המותאמות למכונות הקפה של נספרסו, בהשקעה של 5 מיליון שקלים. המכירה תחל בעוד כשבוע ב-50 סניפי הרשת וב-200 סניפי רשת חנויות הנוחות מנטה. המחיר לקפסולה: 2 שקלים, נמוך מנספרסו, זהה לאילן'ס וגבוה משטראוס

עוד תערובת למכונת נספרסו: רשת ג'ו תחל למכור קפסולות תואמות נספרסו בכמה תערובות. לרשת 50 סניפים והקפסולות שלה יימכרו גם ב-200 סניפי מנטה שמשווקת את מוצרי הפקה של קפה ג'ו, שמצידה מפעילה סניפים בתחנות מנטה. בין התערובות: תערובת ג'ו המוגשת ברשת בתי הקפה. המחיר לקפסולה: 2 שקלים, מכאן שרשת ג'ו לא מתכוונת להציע בשורת מחיר בקפסולות שלה.

 

 

מחירן של הקפסולות של ג'ו זהה למחיר קפסולות תואמות נספרסו של רשת אילן'ס. כך למשל, קפסולות תואמות נספרסו של שטראוס, נמכרות במחיר נמוך יותר: קפסולות של עלית מצאנו ברשת וויקטורי: 10 ב-10 שקלים כלומר בשקל אחד בלבד לקפסולה – הבדל של 100% לטובת המחיר של שטראוס. ברשתות אחרות, אותה אריזת עשירייה נמכרת ב-14.50-18 שקל, כלומר 1.8-1.45 שקלים לקפסולה. קפסולות של מאסטרו, אחד מתואמי נספרסו עולות 16 שקלים לעשירייה כלומר 1.6 שקלים.

 

קפסולות של קפה ג'ו ()
קפסולות של קפה ג'ו

 

לעומת שטראוס, המחיר של קפסולות נספרסו - הקפסולות "המקוריות", גבוה יותר ממחיר הקפסולות של קפה ג'ו. לפי אתר נספרסו, שרוול של 10 קפסולות נספרסו עולה: 22,40, 24.60, 25.70 ו-27.20 שקל, תלוי בתערובת הקפה. כלומר, קפסולה בודדת של נספרסו נמכרת ב-2.72-2.24 שקלים, כשהמחיר הנפוץ ביותר עומד על 2.46 שקלים.

 

גם כשמדובר בקפסולות שאינן תואמות קפה, נראה שהמחירים שתציע קפה ג'ו דומים למחירי השוק: קפסולה של illy שנמכרת ברשת בתי הקפה לנדוור עולה 2.5 שקלים לקפסולה (מארז של 20 קפסולות) וקפסולה של קפה קפה מצאנו במארז של 16 ב-32 שקל – 2 שקלים לקפסולה.

 

קפסולות נספרסו ()
קפסולות נספרסו

 

"אנחנו מוצר פרימיום"

"נתחיל את המכירה תוך שבוע עד 10 ימים", אמר ל-ynet מנכ"ל קפה ג'ו שי לידור. "אנחנו מציעים מגוון תערובות עשיר על טהרת 100% ערביקה".

 

למה המחירים יותר גבוהים ממחירי הקפסולות של שטראוס?

 

"אנחנו ממצבים את עצמנו כמוצר פרימיום. קפה ג'ו זה מותג קפה שמזוהה מאוד עם קפה איכותי. אנחנו רוצים לספק חוויית קפה גורמה בקפסולה עד הבית. אנחנו נכנסים לשוק באסטרטגיה של אלטרטיבה איכותית לנספרסו. אנחנו אמנם לא יקרים כמוהם, אך גם לא שחקן שנכנס לקטגוריה באסטרטגיית מחיר".

 

קפסולת פלסטיק מאיטליה

החברה בנתה במיוחד עבור המהלך קו למילוי הקפסולות, שעשויות פלסטיק שמיוצרות באיטליה. "יש לנו מפעל קפה קולים ואנחנו בונים את הקומפוזיציה של התערובות בעצמנו וקולים אותה בעצמנו. מקורן בברזיל, קוסטה וגואטמלה וארצות נוספות והן כוללות 8 זנים של ערביקה.

 

"הקפסולה שלנו היא קפסולת פלסטיק ייחודית, היא מתאימה למכונת האספרסו של נספרסו מבחינת המבנה ויש בה פטנט: אין צורך לחורר אותה בניגוד לקפסולות תחליפיות אחרות".

 

יש הטוענים שקפסולת פלסטיק פחות טובה, כי הארומה דולפת.

 

"יש צדק במה שאומרים, אבל יש קפסולות פלסטיק שלא דולפות, תלוי באיכות. שלנו שומרת על הארומה".

 

"נגיע לנתח שוק דו-ספרתי"

שוק הקפה לצריכה ביתית מגלגל כמיליארד שקל בשנה. לפי הערכות של קפה ג'ו, בישראל נמכרות 130-120 מיליון קפסולות בשנה, כשמתוכן תואמות נספרסו מהוות 70 מיליון.

 

בשוק תואמי הנספרסו מתחרות בעיקר נספרסו ושטראוס, לצד שחקנים נוספים. נספרסו מוכרת את הקפסולות שלה דרך אתר האינטרנט שלה, בהזמנה טלפונים ובחנויות שלה. שטראוס מוכרת ברשתות השיווק. תוך שנה שנתיים ישווקו ברשתות קפסולות תואמות נספרסו גם תחת שם המותג ג'ייקובס.

 

במקביל פועלות בשוק שחקניות עם מכונות משלהן: אספרסו קלאב, רשת קפה קפה שמשווקת קפסולות שמותאמות למכונה שלה, רשת קפה לנדוור שמשווקת קפסולות של illy ולוואצה שמוכרת קפסולות משלה בסניפי yellow והיא השחקנית השנייה בגודלה בשוק הקפסולות אחרי נספרסו.

 

"כ-10 שחקנים חדשים נכנסו לתחום. חלק מהמוצרים מיובאים וחלק ייצור מקומי, אך רוב השחקנים לא פעילים", טוען לידור. "בשונה מהם אנחנו נשענים על יתרונות יחסיים של מותג חזק שמזוהה עם קפה איכותי, עם אספרסו, הטכנולוגיה של הקפסולה שנותנת יתרון בכל הקשור לאיכות המוצר שמופץ והיתרון השלישי - שאנחנו מתחילים את השיווק והמכירה בערוצים קמעוניים שאנחנו הבעלים שלהם, עם יכולת לגעת בלקוח".

 

Yellow שמוכרים את לוואצה עושים את אותו הדבר וכך גם שופרסל.

 

"Yellow נכון, שופרסל לא. שופרסל לא עושים עבודת שיווק על הלקוח לנו יש נגיעה ישירה בלקוח הקצה".

 

מה נתח השוק שאתם רוצים להגיע אליו?

 

"בטווח הקצר 5% בשנה הראשונה ואחרי זה - נתח שוק דו-ספרתי".

 

הורדתם מחירים בקפה ג'ו בעקבות כניסת קופיקס?

 

לא הורדנו מחירים בעקבות קופיקס. ראשית כי אנחנו לא נשענים על קפה בגודל אחד לקחת, אלא מצעים חוויה של אירוח ובילוי ולא של לקנות קפה בכוס של 230 מ"ל וכאן נגמרת החוויה. לקוח שנכנס לרשת קפה ג'ו לא נכנס כדי לקנות קפה ב-5 שקלים אלא מחפש סוג אחר של בילוי יש לו עלויות אחרות לגמרי התשומות שונות".

 

קופיקס מתחרה גם בחנויות הנוחות, כלומר מתחרה בכם גם במנטה

 

"קופיקס נתן מענה של קפה לקחת. זה מענה מאוד מוגבל. כשנכנסים לרשת מנטה יש מגוון מאוד רחב של מוצרים, לא אחד. גם רוב המכר זו לא הכוס הקטנה. רוב הצרכנים מעדיפים את גודל האמצע. מהות חנויות הנוחות זו לא להתחרות בקופיקס. הן עובדות 24/7 ולכן גובים סוג של פרמיה במוצרים. גם בקטגוריה הזו".

פורסם לראשונה 18/09/2014 00:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים