שתף קטע נבחר

עגלות עם סוסים: לא לאלטע-זאכן, כן לתיירים

ועדת הכלכלה של הכנסת שאסרה על נסיעת כרכרות רתומות סוסים בערים, החריגה את השימוש בהם לצרכי תיירות. עיריית נהריה המפעילה עגלות תיירות: "מצב הסוסים טוב מתמיד". "תנו לחיות לחיות": "אפשר להחליף לריקשות ממונעות"

ועדת הכלכלה של הכנסת נתנה אתמול (ב') אישור חוקי להפעלת כרכרות להסעת תיירים בכל רחבי הארץ. זאת בניגוד לתקנות תעבורה חדשות של שר התחבורה ישראל כץ שאושרו בוועדה לפני כחודשיים האוסרות תנועת עגלות הרתומות לסוסים או חמורים בחוצות הערים. החריג של הכרכרות לתיירים נוסף לתקנות בלחץ יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה).

 

התיקון החריג אושר בדיון חוזר אותו ביקש ברוורמן, שכבר במהלך הדיון הקודם ציין את החשש שהאיסור הגורף על תנועת העגלות עלול לפגוע במספר ערים, בעיקר בנהריה שבהן הכרכרות התיירותיות הן ענף מסורתי משגשג וחלק מנוף העיר. הוא אמר שמטרת האיסור הגורף - הגנה על בעלי חיים - היא חשובה בתנאי שלא תפגע בענף התיירותי המבוקש.

 

ברוורמן הדגיש כי יש מקום לאשר את תנועת העגלות המסורתיות לא רק בהתיישבות הכפרית, אלא גם בערים, לצרכי נופש ופנאי, בדומה למקובל בערים רבות בעולם. היועצת המשפטית של משרד התחבורה עו"ד שרית זוכוביצקי, קיבלה זאת בתנאי שתנועת העגלות בערים תהיה למטרות תיירותיות, ורק במסלולים שקבעה הרשות המקומית בהתייעצות עם המשטרה.

 

עו"ד יוסי וולפסון מעמותת "תנו לחיות לחיות", שלחצה על אישור האיסור הגורף, הזהיר שהחריג יהפוך לתקדים שיחזיר לערים את עגלות הסוסים של ה"האלטע-זאכן" (לאיסוף חפצים משומשים). "כמו שהענף הזה החליף את העגלות בטנדרים, גם את הכרכרות לתיירים אפשר להחליף לריקשות ממונעות, בלי להפריע לתנועה ובלי לגרום סבל לבעלי החיים".

 

היועץ המשפטי של עיריית נהריה, עו"ד אורון ארבל, אמר כי החברה הכלכלית העירונית היא שמפעילה את הכרכרות, ומצב הסוסים טוב מתמיד. ברוורמן אמר עוד "גם עיוותים צריך לעשות בחוכמה", וקרא "להפוך את נהריה למודל שיופעל לעידוד התיירות גם בערים אחרות תחת בקרה שהשימוש בכרכרות יוגבל אך ורק להסעת תיירים תוך הקפדה על בריאות הסוסים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  יהונתן צור ואמיר לוי
יורדים מהסוס
צילום: יהונתן צור ואמיר לוי
מומלצים