שתף קטע נבחר

ב.מ.וו מציגה R1200 בטעם של פעם

תערוכת האופנועים הגדולה בעיר קלן, גרמניה, נפתחת עם שלל חידושים והפתעות על שניים. ב.מ.וו מנצלת את המגרש הביתי כדי להציג מגוון דגמים מרשים - קבלו שניים מהם, R1200R ו-R1200RS

אופנועים חדשים לב.מ.וו. יצרנית המכוניות והאופנועים ממינכן, גרמניה, חושפת דגמים חדשים לקראת תערוכת האופנועים הבינלאומית החשובה שנערכת בעיר קלן, השנה בתאריך מקביל לתערוכת הרכב בפריז. וב.מ.וו מתייחסת לאירוע הביתי כהזדמנות מצוינת להצגת מגוון חידושים ודגמים. מהחשובים שבהם, עם הבסיס המוכח של מנוע הבוקסר המוכר בנפח 1200 סמ"ק - דגם עירום בשם R, ודגם עם פיירינג מלא תחת השם RS. כינויים מוכרים היטב לחובבי המותג. 

 

 

ה-R הבסיסי למראה מציע חבילת טכנולוגיה מרשימה, הכוללת בין היתר רשימה מכובדת ממיטב מערכות האלקטרוניקה המתקדמות של המותג. חלקן כסטנדרט, אחרות בתוספת תשלום נאה. כמו אבותיו, גם ה-R חף מהצטעצעות מיותרת של יריעות פלסטיק צבעוניות ורבות משמעות, ושם יהבו במראה פשוט וענייני. שלדה גלויה לעין ובעיקר מנוע הבוקסר המוכר זה עשרות שנים, כאן בגרסתו העדכנית עם קירור נוזל והספק מרבי של 125 כ"ס. בדיוק כמו באחיו למשפחה המתרחבת והולכת - ה-GS ההרפתקני, גרסת האדוונצ'ר הגדולה והמצוידת שלו וה-RT המסיבי והסופר-מאובזר לצרכי תיור.

 

 

ב.מ.וו מסבירה כי ה-R החדש עושה שימוש בשלדת צינורות חדשה, עם מזלג בשרני הפוך. בנוסף יצויד האופנוע ברשימה ארוכה של עזרי אלקטרוניקה לשמירה על יציבות, בטיחות וביצועים בכל תנאי כביש. ABS מגיעה כמובן כסטנדרט, וכך גם בקרת אחיזה. אליהן מצרפת היצרנית אפשרות בחירה בין שני מצבי ניהול מנוע-מצערת לתנאי כביש רגילים או גשומים. ניתן לרכוש את ה-R גם עם גרסאות מתקדמות יותר של שתי המערכות האחרונות - בקרת אחיזה עם זיהוי פנייה ושני מצבי הגדרת ניהול מנוע נוספים - "דינמי" ובהגדרה אישית. ה-R יציע גם אפשרות לכיול מתלים אלקטרוני בשני מצבים מוגדרים מראש. וכמובן רשימה ארוכה תוספות ייעודיות, החל מידיות כידון מחוממות, דרך מנגנון קוויק-שיפט בתיבת ההילוכים, מפלט אקרפוביץ' ועוד.

 

 

בנוסף לאופנוע הבסיסי למראה, מציגה ב.מ.וו גם את גרסת ה-RS, עם מעטפת-פיירינג שלם ונאה במיוחד. הבסיס דומה, כולל יחידת המנוע כמובן, תיבת ההילוכים (עם יחסי ההעברה) והמתלים לרבות המהלך (140 מ"מ מלפנים ומאחור). בסיס הגלגלים של ה-RS המתוכנן לרכיבות תיור-ספורט גם בשניים, ארוך במעט (20 מ"מ), והמפסע קצר יותר. ההבדל במשקל בין השניים עומד על 5 ק"ג בלבד - כולם כנראה נזקפים לחובת "חצי-פיירינג" נאה.

 

 

ה-RS מציע את אותן מערכות מתקדמות בהן מצויד ה-R, כולל לוח מחוונים מרשים עם תצוגה אנלוגית-דיגיטלית. שני הדגמים החדשים, יחד עם ה-S1000RR האולטרה-ספורטיבי שזכה לתוספת הספק קלה ושינויים נוספים שמטרתם בעיקר שיפור היכולת הדינמית הגבוהה גם כך, צפויים לנחות בארץ במהלך 2015. כך נמסר מחברת דלק, יבואנית ב.מ.וו לישראל. ה-R יגיע בתחילת השנה, ה-RS במהלכה.

 


פורסם לראשונה 30/09/2014 23:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים