שתף קטע נבחר

האם נרשמת האטה מפתיעה בשוק הרכב הסיני?

עולם הרכב בוחן בשנים האחרונות את שוק הרכב הסיני באופן קפדני מאי פעם, שכן החלשות שווקים מערביים הופכת אותו לחשוב מתמיד. האם צמיחה של "רק" 3% בספטמבר מבשרת על צרות?

שוק הרכב הסיני צמח בספטמבר רק ב-3%, הגידול הנמוך ביותר שנרשם במדינה מזה 19 חודשים. אלא שסוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי להאטה הנחשבת דרמטית בשוק הגדול והחשוב בעולם, אחראית ירידה בביקוש דווקא לכלי רכב מסחריים, וכי כלי רכב פרטיים נהנים - ויהנו בעתיד הנראה לעין - מרמות ביקוש גבוהות הרבה יותר.

 

 

מכירות הרכב בחודש ספטמבר בלבד הסתכמו בסין ב-1.98 מיליון יחידות, כך על-פי נתונים של התאחדות יצרניות הרכב הסינית. מכירות מכוניות פרטיות עלו ב-6%, בעוד שאלו של כלי רכב מסחריים צנחו ב-16%. במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2014, מכירות הרכב בסין צמחו ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

על-פי תחזית התאחדות היצרניות, השנה יצמח השוק המקומי ב-8% בלבד, לעומת 14% בשנת 2013. להאטה תורמת גם מדיניות שמאמצות יותר ויותר ערים גדולות במדינה, שמגבילות את הזכאות לרכישת מכוניות ומתנה אותה בזכייה בהגרלה. זאת, בין היתר במטרה לצמצם את פליטת הזיהום מתחבורה ולהפחית עומסי תנועה.

 

לירידה במכירות יש גם פן מדאיג מבחינת הכלכלה המקומית. אנליסטים מזהירים כי מגמת הירידה במכירות רכב מסחרי, עשויה להצביע על האטה בצמיחה בכלכלה הסינית כולה. זאת, משום שכלי רכב מסוג זה נרכשים בעיקרם על-ידי עסקים וחברות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
ערפיח בבייג'ינג. מכירות הרכב בסין מאטות, בין היתר בגלל המלחמה בזיהום
צילום: gettyimages
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים