ועדת התכנון תקבע עד כמה מסוכן קו הרכבת לאילת
מתכנני קו הרכבת העתידי לאילת ניסו להתחמק, אך היועץ המשפטי לממשלה קבע - ועדת התכנון המחוזית תבדוק עד כמה בעייתית תהיה הובלת חומרים מסוכנים בתוואי החדש
ועדת התכנון תתבקש להחליט השבוע אם לבחון את מידת הסיכון כבר כעת, ולחייב שינויים בתוואי או הקמת מערכי מיגון לתושבים, או להיענות לדרישת משרד התחבורה ונתיבי ישראל (מ.ע.צ לשעבר) ולבחון זאת לאחר הפעלת הרכבת. "לאור התוצאות החמורות שעלולות להיגרם עקב אירוע כזה, נראה שדחיית בחינת הנושא לשלב התפעולי אינה אחראית. שלב זה כבר מאוחר מדי", כך כותבת מיכל ברטוב, בחוות דעת שהוזמנה על-ידי החברה להגנת הטבע המתנגדת לפרויקט. בנוסף נדרשת ועדת התכנון להחליט אם לאפשר להפקיד את התוכנית לבחינת הציבור ולהתנגדויות אפשריות, או להיענות לדרישת המשרד להגנת הסביבה וגופים נוספים, לחייב את משרד התחבורה ונתיבי ישראל לבצע סקר מקיף על ההשפעות הפוטנציאליות של הובלת חומרים מסוכנים ברכבת.
לפי ברטוב, תרחיש "קל" יחסית של דליפת ברום, העלה כי רדיוס הסכנה מגיע לכששה ק"מ. לדבריה, "עד למרחק של כקילומטר קיימת סכנה לחיי אדם, אם האנשים יהיו חשופים לחומר 60 דקות. סכנה בריאותית חמורה תהיה קיימת למרחק של כשישה ק"מ לאוכלוסייה שתהיה חשופה במשך שעה." במשרד התחבורה אומרים שהנושא יועבר לבחינת הוועדה, וכי בכוונתו לבצע סקר סיכונים מקיף לרכבת בכל רחבי הארץ, כולל על קווים עתידיים, מה שלדעתם אמרו לספק את חברי הוועדה.