פולקסווגן מאשרת: השנה נחצה את רף ה-10 מיליון
למרות ירידת מכירות ברוסיה, ארה"ב ודרום אמריקה, יצרנית הרכב הגדולה באירופה בטוחה שתצליח לשבור את רף ה-10 מיליון מכוניות השנה
פולקסווגן משדרת אופטימיות. בהודעה לעיתונות שפרסמה היצרנית הגדולה באירופה, היא חוזרת על הערכותיה לפיהן תחצה השנה את רף ה-10 מיליון מכוניות - לראשונה מאז הוקמה.
פורשה. זינוק של 15% שמסייע לפולקסווגן בדרך ליעד המכירות
היצרנית מסרה השנה מינואר עד נובמבר 9.08 מיליון מכוניות, מכלל מותגי הרכב שלה - בהם אודי, בנטלי, פורשה, סיאט, סקודה וכמובן פולקסווגן. מדובר בצמיחה של 5% לעומת נתוני 2013, זאת למרות חודש נובמבר חלש יחסית - בו המכירות צמחו באחוז אחד בלבד.
אודי. עלתה ב-10% השנה
פולקסווגן סבלה בחודש ה-11 מירידה חדה במכירות בכמה שווקים חשובים, בהם רוסיה (13%-), ברזיל (16%-, חלק מירידה של 20% בדרום אמריקה כולה) וארה"ב (3%-). מנגד, השוק הסיני החשוב ממשיך להטיב עם פולקסווגן, וזינק ב-13% בנובמבר, בעוד שבמערב אירופה היצרנית נהנית מההתאוששות האיטית של השוק וצמחה ב-8% (כולל 5% בגרמניה).
סיאט. צמיחה של 11%
בכדי לעמוד ביעד השאפתני - 10 מיליון מכוניות, פולקסווגן תצטרך למכור בדצמבר יותר מכוניות מנובמבר (כ-835 אלף יחידות). לזכותה - גידול מרשים בכל מותגי הרכב שלה השנה, עם צמיחה של 2% בפולקסווגן (ל-5.59 מיליון), 10% באודי (ל-1.59 מיליון), 15% בפורשה (169 אלף מכוניות), 12% בסקודה (955 אלף) ו-11% בסיאט (359 אלף יחידות).
למבורגיני. גם היא עוזרת, קצת
ישראל: כ-30 אלף מכוניות
בחודשים ינואר-נובמבר, קבוצת פולקסווגן מסרה בישראל 29,641 מכוניות מדגמי אודי, סיאט, סקודה, פולקסווגן ופורשה. מדובר בצמיחה של 6% לעומת 27,969 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד.
מותגי הקונצרן רשמו עם זאת מגמה מעורבת בשוק הישראלי: פולקסווגן ירדה ב-9% ופורשה ב-12%, לעומת עלייה של 11% באודי, 14% בסקודה ו-8% בסיאט.