שתף קטע נבחר

מצוקת חניה בתל-אביב: כל נהג שני קיבל השנה דו"ח

עיריית תל-אביב תרוויח השנה מעל 200 מיליון שקלים מגרירת מכוניות, קנסות וחנייה בתשלום, אלא שרק סכום זעום מכך יושקע בפרויקטים להקלת מצוקת החניה. מנכ"ל המועצה לצרכנות, אהוד פלג: מצוקת החניה אינה צריכה להיות מקור למילוי קופת העיר

מי מרוצה מתנאי החניה בתל-אביב? מסתבר שבקרב תושבי העיר והעובדים בה, רק 20% מסתדרים היטב עם מקומות החניה שהעיר מציעה להם, חלק ניכר מהנהגים חונה במרחק של מאות מטרים מהיעד וכל נהג חמישי התמודד בשנה החולפת עם גרירת רכבו ותשלום קנס גבוה. כך עולה מסקר שערכה המועצה לצרכנות בקרב תושבי תל-אביב וכאלה שאינם מתגוררים בה, אך מקום עבודתם דורש מהם לחנות בתחומה.

 

דו"חות עליך, תל-אביבי (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
דו"חות עליך, תל-אביבי(צילום: הלל פוסק)

 

"למצוקת החניה בתל-אביב יש השפעה רחבת היקף על תושבי העיר, הבאים בשעריה וכמובן עסקים קטנים בתחומה. כל זאת בתקופה בה אמורים לדאוג להפחתת יוקר המחיה. כיום התושבים נאלצים לחפש חניה לעתים במשך חצי שעה ויותר, למצוא פתרונות אלטרנטיביים בדמות חניונים בתשלום או אף להשכיר מקומות חניה. השקעה גדולה יותר מהנהוג כיום בפתרונות חניה, תועיל גם לתושבים וגם לעסקים, משום שתנגיש את אזורי הקניות ותדאג לחניה במחירים הוגנים", כך אמר היום מנכ"ל המועצה לצרכנות, אהוד פלג.

 

בסקר שנערך על-ידי מכון הסקרים והמחקר גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 נשאלים, ואשר התפרסם היום (ד'), דווח כי לפי נתוני עיריית תל-אביב, סך ההכנסות המתוכננות השנה לעירייה מחניה עירונית על כל סוגיה (קנסות, סימון כחול לבן, חניונים, גרירת מכוניות ותשלומים אחרים) עומד על כ-208 מיליון שקלים. ורק כרבע מכך מתכננת העירייה להשקיע בתכנון, תחזוקה, השקעה בפתרונות במקומות חניה נוספים, כולל פתרונות לבאים מחוץ לעיר. במפתיע, הדו"ח מגלה כי למרות שסך ההכנסות השנתי מחניה נותר יציב מאז 2013, ההשקעה בפתרונות עתידיים קטנה בחצי.

 

לדברי פלג, "ממצאי הדו"ח מצביעים על פער בעייתי בין הכנסות העירייה מחניה והוצאותיה על פתרונות חניה. שכן דאגה לחניה זמינה היא מחובותיה הבסיסיות של רשות מקומית. מצוקת החניה אינה צריכה להיות מקור למילוי קופת העירייה, כל עוד לא נמצאו פתרונות חניה מספקים".

 

מהסקר המתפרסם עולה עוד כי 82% אינם מרוצים מפתרונות החניה בתל-אביב, 16% "די שבעי רצון" ורק 2% "מאוד שבעי רצון". מבדיקת זמן חיפוש החניה בעיר - שתורם להעלאת זיהום האוויר - עולה כי כ-60% מהנשאלים השקיעו מעל 10 דקות במציאת חניה, 20% בין 20 ל-30 דקות, 20% נוספים בין רבע שעה ל-20 דקות. 12% משקיעים בין חצי שעה לשעה ורק 11% מתושבי העיר מוצאים מקום חניה תוך חמש דקות. אגב, כ-70% מהנשאלים אמרו כי יעדיפו לוותר על הרכב הפרטי אם יוכלו לעשות שימוש בתחבורה ציבורית "נוחה ומסודרת ממקום המגורים ליעד".

 

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק תחבורה, בינוי ותשתיות, אמרה בתגובה לדברים: "הפתרון למצוקת התחבורה בתל אביב-יפו אינו יכול להתבסס רק על מציאת פתרונות חנייה, אלא צריך להתבסס על שיפור וקידום אלטרנטיבות לרכב הפרטי. לגבי תושבי העיר, כבר היום הם נהנים מחנייה חינם ברחבי העיר בכל שעות היממה, בניגוד לערים גדולות אחרות בעולם. אזורי התעסוקה בעיר הם הגורמים לתנועה רבה בשעות העומס ולמצב המתואר בדו"ח ולכן אנו משקיעים בפתרונות של הגעה ירוקה לעבודה - ניתוק התלות ברכב הפרטי דרך שינוי בתלוש השכר, הסעות לאזורי עבודה עיקריים, שיתוף פעולה עם רשויות אחרות במטרופולין, עידוד רכיבה על אופניים באמצעות מערך שבילים והשכרת "תל-אופן", פיתוח תשתיות טכנולוגיות למידע אודות תחבורה ציבורית ועוד".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
דו"ח חניה - כולם מקבלים
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים