שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קו אוטובוס 71 במבחן. הציון: מספיק בקושי
    מבחן שלישי במספר לקו אוטובוס מרכזי, הפעם קו ראשי בירושלים שמחבר את שכונות הענק רמות וגילה בקצוות העיר אל מרכזה, ומסיע אלפים מדי יום. הציון - שוב נמוך

    מה יהיה עם התחבורה הציבורית. השירות לא מרשים בלשון המעטה, המחיר אינו זול. ובכל זאת, מערך האוטובוסים בישראל אחראי להסעת יותר מ-80% של כלל הנוסעים מדי יום באמצעי תחבורה שונים. סיבה טובה לבחון את איכותו בכל הארץ. ynet וארגון נוסעי התחבורה הציבורית "15 דקות" מביא לכם שוב מבחן מקורי, המציג את איכותו האמיתית של הקו כפי שמשתקפת בעיניו של נוסע. וזה לא נראה טוב.

     

    יש לכם תלונה בנושא תחבורה ציבורית? שלחו את הטופס

    לאתר ארגון "15 דקות" 

     

     (דפנה עורי, 15 דקות)
    (דפנה עורי, 15 דקות)

     

    תחנות

    הדבר הבולט ביותר בתחנות לאורך קו 71 הוא היעדר מידע. חלקן חדשות, עם הרבה מקומות ישיבה, סימון שמיועד לנכים בכיסא גלגלים ולוח מידע אלקטרוני בו מופיע מספר הקו, יעד סופי וזמן ההמתנה להגעת האוטובוס. אך בתחנות הישנות יותר היה לוח ריק שנועד למידע, וברוב המקרים שימש כלוח מודעות. לאדם שאינו מכיר את מסלולי הקווים אין דרך להתמצא. ומעניין מה עושים התיירים. ציון: 2 מ-10

     

     (דפנה עורי, 15 דקות)
    (דפנה עורי, 15 דקות)

     

    מהלך הנסיעה

    התדירות בכל שעות היום עומדת על 12-15 דקות לשני הכיוונים, ולאור הביקוש הגדול לקו במהלך כל היום - כולל שעות הצהריים - נראה שהתדירות נמוכה מדי. המסלול בתוך השכונות מפותל למדי ואורך זמן רב. ובכלל, לא ברור למה להפעיל קו עם מסלול כל-כך ארוך שלא מגיע להרבה יעדים חשובים מלבד מרכז העיר. לא פלא שבקו עם מסלול כה ארוך, לוחות הזמנים נראים כהמלצה בלבד, ופעמים רבות האוטובוס מגיע אחרי לוחות הזמנים לתחנות הביניים, ולעיתים אפילו מקדים וקל להחמיץ אותו. ציון: 4 מ-10

     

     (דפנה עורי, 15 דקות)
    (דפנה עורי, 15 דקות)

     

    עדיפות בדרך?

    חלק רב מהנסיעה מתנהל בנתיבים המיועדים אך ורק לתחבורה ציבורית ומופרדים מהכביש הרגיל, ושם הנסיעה חלקה ונעימה. בנתיבי התחבורה הציבורית שאינם מופרדים, כמו בדרך חברון מול אבו תור, או ברחוב קינג ג'ורג' הסואן במרכז העיר בין המשביר לרחוב שטראוס, לא הייתה אכיפה כלל. כנראה שלעיריית ירושלים לא מפריע שמכוניות רבות ואוטובוסים פרטיים, שחלקם גם חנו בתחנות, חוסמים את הדרך, מעכבים את הנסיעה ולא מאפשרים לאוטובוס לעצור בקרבת התחנה. ציון: 6 מ-10

     

     (דפנה עורי, 15 דקות)
    (דפנה עורי, 15 דקות)

     

    כרטוס ועלייה לאוטובוס

    ברוב התחנות, במידה ועלו יותר מארבעה אנשים, העיכוב הוא של דקות ארוכות. השיא היה שלוש דקות שלמות של המתנה במרכז העיר - בזבוז זמן משווע. אגד היקרים, אולי הגיע הזמן להתקדם למאה ה-21 ולאפשר עלייה מכל הדלתות?! ויש ארבע כאלה בקו 71 העמוס והפופולארי. הציון: 2 מ-10

     

     (דפנה עורי, 15 דקות)
    (דפנה עורי, 15 דקות)

     

    מצב האוטובוס והנהיגה

    מרבית האוטובוסים חדשים וארוכים במיוחד, נקיים ועם מזגן שפועל היטב. מפת המסלול של הקו הופיעה באופן ברור ובמקום בולט במספר מקומות באוטובוס. בנתיבי התחבורה הציבורית נשמעת הודעת מערכת הכריזה המזהירה את הנוסעים היורדים בתחנה מתנועה דו-כיוונית. הנהגים לא דילגו על תחנות בהן עמדו נוסעים, ולרוב התקרבו עד לשפת המדרכה. אך חלקם נהגו מהר מדי ואחד מהם אף עבר באדום. הגדיל לעשות אחד הנהגים שמיהר לסגור את הדלתות על אחת הנוסעות, ונוסעי האוטובוס נזעקו לעזור לה. קצת סבלנות בנהיגה לא תזיק. הציון: 6 מ-10

     

     (דפנה עורי, 15 דקות)
    (דפנה עורי, 15 דקות)

     

    לסיכום

    המסלולים הייעודיים לתחבורה הציבורית משפרים את מהירות הנסיעה, אבל הגיע הזמן לרציפות של המסלול ולאכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית ובתחנות.

    התדירות טעונה שיפור, הנהגים צריכים רענון קל בנהיגה סבלנית, העלייה לאוטובוס איטית ביותר, אין מידע בתחנות, וזמן הנסיעה בקו אורך כפליים מנסיעה ברכב פרטי. קו הדגל של ירושלים? לא ממש.  ציון: 5 מ-10

     

    הכותבת היא רכזת פניות הציבור בארגון 15 דקות

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "קו אוטובוס 71 במבחן. הציון: מספיק בקושי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים