שתף קטע נבחר

כדורי שניצל: כך מרעננים את עולם העוף

זה ידוע שילדים אוהבים שניצל, אבל איך ניתן לרענן את השוק הרווי? זו בדיוק המשימה שהוטלה על אגף השיווק של מפעל העוף. אז למה דווקא בחרו המפתחים בצורת כדור וכמה זמן עבדו על המוצר החדש?

המוצר: כדורוני שניצל של מאמא עוף.

 

מה זה בדיוק: סדרת כדורוני שניצל בשלוש גרסאות - כדורוני שניצל צ'יפס, שניצל תירס ושניצל שומשום.

 

הנשים שמאחוריו: סמדר אסף, מנהלת הפיתוח של מאמא עוף, ויעל ברזילי צברי, מנהלת השיווק.

 

איך נולד הרעיון: במחלקת השיווק של מאמא עוף חיפשו דרכים לחדש ולרענן את עולם השניצלים, ויצאו לבדוק איך ילדים אוהבים לאכול את האוכל שלהם. "גילינו דבר אחד ברור על ילדים צעירים", אומרת ברזילי צברי, "הם אוהבים לאכול דברים קטנים. הם אוהבים שיחידות האוכל שלהם הן קטנות וכיפיות. זה נכון לירקות, וזה נכון גם לשניצל".

 

יעל ברזילי צברי. "ילדים אוהבים מאכלים קטנים וכיפיים" ()
יעל ברזילי צברי. "ילדים אוהבים מאכלים קטנים וכיפיים"

 

למה דווקא כדור: "הילדים השתגעו על הצורה של כדור, ומזה שהוא בגודל ביס", מסבירה ברזילי צברי, "זה הופך את האוכל לחוויה קצת יותר משחקית".

 

האתגרים בדרך: אחרי שנבחרו הצורה והטעמים ("גם על הציפויים התלבטנו: ניסינו חריף מתוק, בייגלה, המון דברים עד שהחלטנו"), הגיע שלב המעבדה. "הקושי המרכזי היה בייצור כדור בצורה הרצויה", מספרת אסף, "רצינו כדור קטן וחמוד, לא גדול, וזה לא קל לייצור. קווי הייצור שלנו מיועדים לשניצלים רגילים, והיה אתגר במעבר מצורה חד מימדית לצורה תלת מימדית". אתגר נוסף היה הגעה למידת הקריספיות הרצויה בציפוי. "אני לא מגלה איך אנחנו הופכים את הכדורונים לכל כך קריספיים! זה סוד מקצועי", מחייכת אסף, "בואו נגיד שזה הרבה הרבה עבודה עם היצרנים של פירורי הלחם שלנו, שמייצרים במיוחד עבורנו".

 

הטעימות: במאמא עוף יש צוות טועמים ותיק ומנוסה, אבל בסופו של דבר הילדים הם אלה שמחליטים. "בסוף, בישורת האחרונה, אנחנו נותנים את המוצר להתנסות אצל קהל היעד שלו", מסבירה ברזילי צברי, "הילדים הם אלה שקובעים אם המוצר יכול לצאת החוצה או לחזור לשולחן הניתוחים. היו כבר לא מעט מקרים בהם ילדים טעמו והחזירו את המוצר למפעל, כדי שיעבור מקצה שיפורים".

 

 

כמה זמן: תהליך פיתוח מוצרים חדשים במאמא עוף אורך בין חצי שנה לשנה, תלוי במוצר. "תהליך הכדורונים ארך כשנה, מרגע הרעיון ועד ההשקה", מספרת אסף.

 

ההשקה: המוצר הושק לפני שנה, בינואר 2014. במאמא עוף מפגינים שביעות רצון גבוהה מביצועיו. "הסדרה מוכרת יפה, והביאה לצמיחה של כל קטגוריית השניצלים בצורות", מתגאה ברזילי צברי.

 

הכתבה בשיתוף איגוד תעשיות המזון

 

לכתבות נוספות

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים