שתף קטע נבחר

מבחן אופניים: טרק Fuel EX 9.8

האם אלו האופניים הטובים ביותר שרכבנו עליהם, האם דגם כה איקוני יכול לעבור בשלום את שינוי גודל החישוק ל-"27.5 ובעיקר - האם הם שווים תג-מחיר אסטרונומי?

משפחת Fuel של מותג האופניים TREK ממוקמת זה שנים בלב הקונצנזוס של עולם אופני ההרים. אם רצית אופניים טובים במיוחד והמחיר לא הפחיד אותך, Fuel היו סוג של ברירת מחדל. וכעת, לאחר שלא ביצעה מעבר מרשים מדי ל-"29, מציגה החברה לשנת 2015 מספר דגמים עם חישוקי "27.5 - סיבה מצוינת להתנסות בדגם העלית.

 

  • לכתבות אופניים נוספות: מגזין שטח

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

פיזיולוגיה

הפיול 9.8 הם אופני שבילים לא אגרסיביים במיוחד, ולכן אמורים להתאים למגוון משימות. טרק הותירו על שלדת הקרבון מהלך מתלים של 120 מ"מ עם מתלה אלומיניום אחורי ורשימת אבזור מרשימה במיוחד וארוכה למדי - כמעט כולה ייחודית: החל במתלה אקטיבי תחת בלימה, דרך נדנדת מתלה EVO ממגנזיום ועד מסבי היגוי חרוטיים. יש כאן שימאנו מסדרת XT עם מעביר קדמי בחיבור ישיר לשלדה ומעביר אחורי עם מצמד, שיפטרים של XT עם 20 הילוכים וקראנק תואם, מעצורי XT נפלאים עם דיסק 180 מ"מ מלפנים ו-160 מאחור, וסט גלגלים מרשים מבונטראגר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

נאבות שמנמנות עם חישורים מדורגים, מסבים חלקלקים ואטומים וצמיגים רב-שימושיים ברוחב 2.35 בחזית ו-2.2 מאחור ממשיכים את הרשימה, יחד עם אבזור היקפי מבונטראגר הכולל כידון קרבון עם רייז של 15 מ"מ, מושב עם מסילות טיטניום וגריפים ננעלים. רוקשוק סיפקה מוט מושב הידראולי עם ניתוב כבל דרך השלדה ותוספת משקל של כ-600 גרם. המשקל - פלוס דוושות SPD - עומד על 13.2 ק"ג. המחיר כבד בהרבה: 25,200 שקלים, אאוץ'.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

רכיבה

לא צריך לשהות במחיצת האופניים האלה חודשים ארוכים כדי להבין מדוע הם כל-כך אהובים על רוכבי אופני שטח בכל העולם. קחו למשל את תנוחת הרכיבה שמהווה לעיתים מכשול. אחרי התאמה קלה הופך היחס בין כידון-קראנק-מושב למצוין במנעד רחב של שימושים. אם מדובר בדיווש בקטע XC ארוך או סינגל לח ביער. ניכר שטרק השקיעו לא מעט בתחום המתלים ה"אקטיביים". הבולם מגיב הן לשטח והן ללחץ שמפעילים שרירי הרגליים, מעניק תמיכה ו"פלטפורמה יציבה" בעת דיווש, אבל סופג נחיתה מגובה רב כשהוא נוטש את התמיכה לטובת ספיגה.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

וזה עובד. האופניים מטפסים בצורה מצוינת, מורידים היטב את הכוח לקרקע ו"מוצאים" אחיזה גם במצבים גבוליים. מצד שני, האופן בו הם מגהצים שבילי אבנים, מהמורות קטנות וגדולות ונחיתות בקיפוצים, מרשים לא פחות.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

מזלג ה-Fox 32 שמלפנים מספק פעולה נכונה, הוא בעל רגישות טובה למהמורות קטנות ומציע ספיגה סבירה בנחיתות מגובה רב. עם זאת, הוא אינו ברמה של המתלה מאחור, לוקה בפיתול מוגזם תחת עומס בלימה ופניות חדות ואינו כה רגיש ואקטיבי. אם כבר, Fox 36 היה מתאים כאן, למרות שתג המחיר היה קופץ עוד יותר.

 

מעבירי ההילוכים תקתקו ללא דופי בכל מהלך המבחן, גם אחרי שטבלו בשלוליות, הותזו בבוץ כבד, ולוטפו בעשב רטוב שניגב כל זכר לשימון שהיה על השרשרת. למעביר האחורי יש מצמד, ופתרון זה שוב הוכיח את יעילותו במגוון רחב של תנאי שטח. מעצורים? בואו ונגדיר זאת כך - אם צריך לקבוע אמת מידה לבלמים באופניים, ה-XT יהיו הבחירה. מהלך מנוף קצר, נשיכה ראשונית חזקה, מינון מצוין, ועוצמת בלימה שמרגישה כאילו היא מסוגלת לעצור מוביל טנקים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

מה עוד? חלוקת המשקל כאן למופת. הפרונט מספיק קל כדי להניפו באוויר ללא מאמץ, וכשהמושב במצבו הנמוך אפשר לתקוף סינגלים בצורה מאד אגרסיבית. בין העצים והסלעים של מכורתנו בן שמן, גיליתי אופניים הששים לשעשוע, שקל מאד לזרוק אותם מפניה לפניה, עם אחיזה מצוינת גם על תוואי רטוב. ומאידך, מספיק סלחניים כדי לספוג את טעויות רכיבה.

 

סיכום

אלו האופניים המרשימים ביותר שרכבנו עליהם עד היום, כולל זוגות יקרים מהם. מעבר למכללים המצוינים, לקדמה הטכנולוגית ולביצוע ללא דופי (אפשר לסדר את קילופי הצבע המרגיזים האלה...?), מדובר באופניים שירחיבו את מעטפת היכולת של כל רוכב, בכל סוג רכיבה. ומבחינתנו, אין מחמאה גדולה מזו. עכשיו צריך רק להתחיל לחסוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים