שתף קטע נבחר

הסיבה לירידת רכבת מהפסים השבוע - רשלנות מקצועית

היום העמוס ביותר נפתח השבוע עם כאוס מוחלט ברכבת ישראל עקב ירידה מהפסים של קרון משא. גורמים ברכבת: הסיבה לכשל היא רשלנות של עובדים. הרכבת: כשתסתיים הבדיקה נסיק מסקנות

הסיבה לכאוס האדיר ברכבת ישראל בפתיחת השבוע - רשלנות מקצועית של עובדי רכבת. משתמשי רכבת קבועים התעוררו ביום ראשון השבוע לכאוס שהזכיר לרעה נשכחות. איחורים כבדים ברכבות קו החוף שהצטברו במהירות לחצי שעה ויותר וכמו תמיד, "גלישה" של האיחורים גם לקווים אחרים ברחבי הארץ. ברכבת הסבירו כי קרון רכבת שנשמט מהפסים גורם לעיכובים, וכי אלה צפויים להמשך מספר שעות עד שצוותים טכניים יטפלו בבעיה. מה שברכבת לא סיפרו היא הסיבה לירידה מהפסים. לטענת מקורות שונים, עובדי רכבת שכחו לשלוף סדים מתחת לגלגלי רכבת שהחלה לנוע. הרכבת ירדה מהפסים, ורק במזל לא נגרמו נזקים גדולים יותר לרכוש ולעובדים במקום.

 

עומס בתחנת הרכבת בנימינה - נוסעים, לשום מקום (צילום: ג׳וש לזרוס) (צילום: ג׳וש לזרוס)
עומס בתחנת הרכבת בנימינה - נוסעים, לשום מקום(צילום: ג׳וש לזרוס)

 

בסך הכל גלגל קטן

בסביבות השעה 06:45 ביום ראשון האחרון (18.1) דיווחה הרכבת לתקשורת כי "בשל סטיית שני גלגלים אחוריים של רכבת עבודה מהמסילה בסמוך לתחנת בנימינה, הרכבת עומדת עד שתוסדר נסיעתה. לכן יתכנו עיכובים לרכבות הנוסעים בקו החוף. צוותים טכניים של רכבת ישראל הגיעו למקום. אנו מבקשים את הבנת הנוסעים וסבלנותם". המשמעות המיידית של הודעה זו הייתה ברורה: שעות הבוקר ביום ראשון, גם כך השעות העמוסות ביותר של הרכבת במהלך השבוע, צפויות להפוך למתסכלות עבור אלפי נוסעים, עם איחורים שיימשכו גם שעות ארוכות אחרי שיסתיים האירוע.

 

ברכבת ישראל הבהירו אמנם כי צפויים איחורים שיימשכו כ-20 דקות בממוצע, אך בפועל ברור היה כי ההשפעה על לוחות הזמנים תהיה קשה הרבה יותר. גורמים ברכבת העריכו כבר אז כי צפויים עיכובים קשים, גם בקווים נוספים. וכך אכן היה. עד מהרה תפחו האיחורים לשעה ויותר, לא רק ברכבות קו החוף.

 

הכל בגלל סד קטן (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
הכל בגלל סד קטן(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

בדיקה שערך ynet העלתה גם כי לא מדובר בשימוט (ירידה מהפסים , ה.פ) לא מוסבר, אלא מכשל מקצועי של עובדי רכבת באזור התחנה. "כמו כל כלי תחבורה כבד שרוצים למנוע ממנו לזוז באופן לא מתוכנן, גם ברכבת מניחים סדים שמונעים ממנה לזוז ולסכן אנשים", הסבירו גורמים מקצועיים ברכבת. עוד אומרים שם כי חלק מתהליך ההכנה לקראת תזוזה כולל את הוצאתם, בדיוק כמו הפינים במטוס. אלא שמישהו שכח - או סתם לא ידע - שיש להסיט את הסדים לפני תחילת תנועה. הרכבת החלה לנוע, הקרון "טיפס" מהמסילה על הסדים ונפל הצדה, תוך שהוא משבית למעשה את המסילה. כל זאת בסביבות 04:30 בבוקר, כשעתיים ורבע לפני שהרכבת הודיעה על הבעיה והאיחורים הצפויים.

 

בדיקת ynet מעלה כי זו גם אינה הפעם הראשונה בה קרונות רכבת יורדים מהפסים בתחנת בנימינה. לפני מספר שנים ירדו שלושה קרונות של רכבת נוסעים מהפסים באזור התחנה, וגרמו לבהלה רבה. גם אז מדובר היה בחשד לחפץ זר שהונח על המסילה וגרם לכך. שנתיים מאוחר יותר שוב נשמטו קרונות מהמסילה ליד בנימינה, הפעם באירוע דומה מאד לזה שקרה השבוע. לטענת גורמי רכבת, לא ברור אם יש קשר בין המקרים.

 

מרכבת ישראל נמסר כי האירוע נמצא תחת חקירה. "לכשתסתיים הבדיקה, ילמדו הממצאים, יופקו הלקחים ויוסקו המסקנות". עוד אמרו ברכבת בתגובה לשאלה ynet, כי לעבודות התחזוקה שהתבצעו באותה ימים בסביבת התחנה, לא הייתה כל נגיעה לאירוע.

 

במשרד התחבורה לא נמסרה תגובה לפניית ynet באשר לאירוע, לדיווח הנדרש של רכבת ישראל על האירוע או לסיבות שהביאו לירידה מהפסים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות הרכבת
כאוס ברכבת - בגלל סד קטן
צילום: דוברות הרכבת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים