שתף קטע נבחר

סופר-פארם: "הצרכנים רוצים יותר קופונים"

ב-2014 מומשו 4 מיליון קופונים דרך אפליקציית סופר-פארם. "יותר קשה למכור כי מצב הרוח הצרכני קשה, אז כשהמכירות חלשות אנחנו מוסיפים קופונים", טוענים ברשת, שמתמחה במכירת מוצרים במחירי "מבצע" תמידיים. ב-2014 המכירות עלו אך רק ב-1% בחנויות זהות, הצמיחה הנמוכה ביותר מאז 2004. סך המכירות: 4.3 מיליארד שקל

צרכנית נוהגת לקנות בסופר-פארם קרם BB לעור רגיש, מתוצרת חברה ישראלית. הקרם הזה תמיד, אבל תמיד במבצע. פעם זה מבצע של 1+1. פעם מוכרים אותו ב-99 שקל, פעם ב-30% הנחה ופעם - יש הנחה בקופון. המחיר ללא מבצע בסניף - מופרך, 130 או 150 שקל, מי זוכר, הקרם אף פעם לא נמכר במחיר הזה.

 

 

השיטה הזאת של סופר-פארם, כך טוענים ברשת, מתאימה לצרכן הישראלי שאוהב מבצעים שתופסים את תשומת ליבו, שאוהב להרגיש שהשיג את המוצר בדיל מטורף ובמיוחד לצרכן הישראלי של 2014, שיוקר המחיה היכה בו עד כדי צמצום קניה. הצרכנים רוצים מחירים נמוכים ומבצעים וקופונים זו הדרך של סופר-פארם להוריד מחירים כדי להשיג עלייה במכירות.

 

ב-2014, היו מעל ל-1.4 מיליון הורדות של אפליקציית סופר-פארם, כפול מהשנה שעברה והסיבה העיקרית לכך היא קופונים. למעלה מ-4 מיליון קופונים מומשו דרך האפליקציה (40% מסך מימוש הקופונים בסופר-פארם שעומד על 10 מיליון). יש לה מעל 500 אלף משתמשים פעילים בחודש. קופונים זו גם אינדיקציית מחיר בטוחה עבור צרכני סופר-פארם, שרגילים להיות מופתעים מפערי מחיר בין הסניפים.

 

"אי אפשר כבר להגיע לאותן מכירות"

"השנה היינו צריכים להשקיע הרבה יותר", אמרו ל-ynet המשנה למנכ"ל דני לוזון וסמנכ"ל שיווק וסחר עופר לוי, "יותר קשה למכור. אם שנה-שנתיים אחורה, היינו מגיעים למכירות האלה רק מלפרסם פעם בשבוע, בסופ"ש, היום כל הזמן צריך לעבוד בזה, ממש עובדים בזה, נון סטופ. יש לזה תוצאות, אבל אנחנו מרגישים שהצרכן יותר זהיר, שהמצב רוח הצרכני יותר קשה.

 

"אנחנו מציעים הרבה היותר מבצעים והרבה יותר קופונים. על אף שסופר-פארם זו אנייה כבדה, יש לה את היכולת להגיב מהר. יש לנו אפליקציה חדשה של מכירות בתוך הרשת. כשאנחנו רואים שיש בעיה במכירות, אנחנו ישר מעלים כמה קופונים לאפליקציה. אנחנו מספקים לסניפים את הסחורה מהמרכז הלוגיסטי. מגיבים מאוד מהר".

 

כמה הנחה מגלמים הקופונים?

 

"50%-70%".

 

זו כאילו הנחה, כי יש מוצרים שתמיד נמכרים במבצע.

 

"זאת שיטת התמחור של סופר-פארם. השיטה של מחיר נמוך כל הזמן לא עובדת בישראל. זו הסיבה שאנחנו מפרסמים כל כך הרבה. הקופונים זה הכלי הכי יעיל והכי זמין למימוש עבור הצרכנים"

 

ב-2015 תימשך מגמת ריבוי הקופונים?

 

"כן, נציע יותר קופונים. אנחנו רואים את זה לפי ינואר, שגם בו יש כבר מספר מטורף של מימושים. אם בעבר היינו מוצאים 2 חוברות של קופונים בשנה, ב-2015 שרק החלה, כבר הוצאנו בינואר שתי חוברות (כל אחת של 58 קופונים במקום 74 קופונים. מ.ק)".

 

מכירות סופר-פארם ב-2014: צמיחה של 1% בלבד בחנויות זהות

ב-2014, שהיתה שנה לא פשוטה לקמעונאים, מכירות סופר-פארם הסתכמו ב-4.3 מיליארד שקל – צמיחה שנתית של 6% (נפתחו 15 חנויות חדשות). בחנויות זהות, הצמיחה עמדה על 1% בלבד - הצמיחה הנמוכה ביותר מאז 2004. לשם השוואה, המכירות של סופר-פארם, ב-2013 הסתכמו ב-4.2 מיליארד שקל, צמיחה שנתית של 7%, 3% בחנויות זהות.

 

 

מכירות סופר-פארם בעולם (ישראל+פולין) ב-2014 עמדו על 1.45 מיליארד דולר. מספר סניפים בעולם: 265. ב-2015 צפויים לה 222 סניפים בישראל – תוספת של 15 סניפים. במרס 2015 סופר-פארם תחל בפעילות חדשה בסין (אחרי סיום הפעילות הקודמת) ותיפתח חנות ראשונה בבייג'ינג. עד סוף השנה ייפתחו בסין בין 3 ל-6 חנויות.

 

בפולין, סופר-פארם מפעילה 57 חנויות, כשב-2014 נפתחו 8 חנויות חדשות. ב-2015 ייפתחו עוד 15-10 חנויות חדשות. המכירות בפולין, 240 מיליון ד' סך הכל, גדלו בכ-9%, הצמיחה השנתית הנמוכה ביותר מאז 2004.


  

לייף: 5.6% משוק החיתולים בארץ

ברשת ממשיכים לחזק את המותג הפרטי לייף, שצמח לפי הרשת ב-14% במכירות (סך הכל 571 מיליון שקל בשנה) ומהווה 14% ממכירות כלל המוצרים בסופר-פארם, ו-20% מהקטגוריות בהן הוא פועל.

 

גם תחום האופטיקה רווחי ברשת: 50% מהמשקפיים הנמכרים בסניפים הם של מותגי סופר-פארם: טרייבקה ופורטופינו. לפי סופר-פארם, מחירי משקפי הראייה ירדו השנה בסופר פארם בכ-15% ומחירי עדשות מגע ירדו ב-10%.

 

בחיתולים, סופר-פארם השיקו במאי 2014 את לייף בייביס, מותג פרטי שנמכר ב-42.90 שקל או במחירי מבצע – 35.90-32.90 שקל (בשופרסל מחיר המותג הפרטי נמוך יותר: 31.90 שקל), ומחזיק בנתח שוק של 20% ממכירות החיתולים בסופר-פארם. מחיר ממוצע לחיתול: 70 אג'. אחרי כניסת סופר-פארם, המחירים ירדו ב-7% בכלל השוק ויש ירידה של 9% במכירות הכספיות של חיתולים ברשת.

 

לסופר-פארם 28% נתח שוק כספי בשוק החיתולים, כך שלייף מחזיק 5.6% מכלל שוק החיתולים בארץ. היעד שלנו היה 10% בשנה הראשונה, אחרי שבועיים עדכנו אותו. הוא לא היה רלוונטי. אנחנו לא רוצים להגיע ל-50%. המותגים המובילים חשובים לנו. אנחנו עדיין מפסידים בחיתולים השנה אבל פחות, אנחנו מקווים שבשנה הבאה נגיע לקו האפס".

 

ומתי תמכרו מוצרים דרך האינטרנט?

 

"בתחום שלנו זה פחות מתאים. בינתיים, בתחום העדשות עברנו לאינטרנט. וגם כאן: שלושת רבעי מהאנשים שמזמינים דרך האינטרנט, אוספים את העדשות בסניף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים