שתף קטע נבחר

לתושבי בית שאן והאזור נמאס מכביש המוות

עשרות הרוגים בעשור האחרון וכמעט אלף פצועים. כביש 71 הוא אחד המסוכנים במדינה, ובכל זאת אינו מטופל כהלכה על-ידי משרד התחבורה. לתושבים כבר נמאס

הפגנה גדולה צפויה היום (א') אחר הצהריים לאורך אחד הכבישים האדומים והמסוכנים בארץ בכלל ובצפון בפרט - כביש 71 - המוביל מעפולה לבית שאן ולמעבר הגבול עם ירדן. הכביש, בעל מסלול אחד לכל כיוון, רובו ללא גדר הפרדה והתנועה בו כבדה במיוחד. בין היתר משום שהוא מהווה ציר תנועה ראשי למשאיות מנמל חיפה לירדן. רק בעשור האחרון נהרגו בתאונות דרכים קטלניות בכביש יותר מ-30 בני אדם.

 

כביש 71 - תאונה קטלנית ליד בית השיטה (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
כביש 71 - תאונה קטלנית ליד בית השיטה(צילום: חגי אהרון)

 

את ההפגנה ארגנו תושבי בית שאן והיישובים לאורך הכביש, יחד עם עמותת אור ירוק והרשות המקומיות באזור. נסים זמיר מבית שאן, אחד הפעילים המרכזיים הפועלים להפיכת הכביש לבטוח יותר, אמר היום כי הכביש מסוכן שכן הוא מישורי ולרוב ישר. "כל נסיעה שם מפחידה מחדש. אתה נוסע ומפחד. רואים בכל שלב איך כלי רכב עוקפים, משאיות יוצאות מכבישים צדדים, טרקטורים נוסעים באיטיות בצדי הדרך. גם מעקות הבטיחות שם גרמו להרוגים", הוא מספר, "זו פשוט סכנה מתמשכת והפיתרון עוד לא נראה באופק".

 

תאונת דרכים נוספת בכביש 71 (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון) (צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון)
תאונת דרכים נוספת בכביש 71(צילום: דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון)

 

לפי עמותת אור ירוק, בשנים 2005-2014 נהרגו בכביש יותר מ-30 בני אדם ומעל ל-900 בני אדם נפצעו, 100 מהם באורח קשה. התאונה הקשה האחרונה אירעה ב-29 בדצמבר 2014, ונהרגו בה מנשה כהן מקיבוץ ניר דוד, ובנו בן ה-8 אושרי, זכרם לברכה.

 

לדברי ראשי רשויות באזור, המאבק על הרחבת הציר מתנהל כבר שנים, אך לשווא. דני עטר, ראש מועצת גלבוע, אמר היום כי המאבק הוא על מניעת ההרוג הבא. "על משרד התחבורה לפעול באופן מיידי להצבת אמצעי בטיחות בכביש ולשדרוג התוואי במקומות המועדים לפורענות. יש לשנות את סדרי העדיפויות ולהתחיל בעבודות השדרוג לאחר 15 שנים של תכנון. תכנון ההשקעות בכבישים הוא דוגמא נוספת לכך שאזרחי הפריפריה הפכו לבלתי נראים בעיני המדינה", אמר.

 

תאונה נוספת ליד כלא שאטה - כביש 71 (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
תאונה נוספת ליד כלא שאטה - כביש 71(צילום: חגי אהרון)

 

משרד התחבורה פרסם אמנם בתקופה האחרונה הודעה ובה הוא מבשר על שיפורים והרחבת הכביש, אולם השלב הראשון בתוכנית - היחיד שכבר תוקצב ומבוצע - מתייחס רק לאזורים בכביש הגובלים ברכבת העמק, וכולל הפרדות מפלסיות וצמתים שרלוונטים לרכבת. לגבי תוכנית ההרחבה וההסדרה של הכביש, שכבר בוצעה על-ידי נתיבי ישראל, במשרד אומרים כי תיכנס לתוכנית החומש של המשרד אך לא מעוניינים לומר מתי. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
כביש קטלני - 71
צילום: חגי אהרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים