שתף קטע נבחר

Audeze LCD-3: אוזניות במבחן

האוזניות היוקרתיות המתאימות למאזינים מושבעים ניצבות בקטגוריה הגבוהה בתחום מבחינת מחיר ומשקל, מבוססות טכנולוגיה פלאנרית ומציעות חלון פתוח לרווחה אל המוזיקה - מבלי לסנוור מבהירות יתר

LCD-3 הן אוזניות הדגל של Audeze - נציגות "קלאסיות" בקטגוריה הגבוהה והיקרה של אוזניות נחשקות. ה- LCD-3 עשויות בטכנולוגיה הפלאנרית (עם דיאפרגמת מתכת דקיקה במקום הוופר המקובל), בתצורת הפתוחה שעוטפת את האוזן כאשר המוזיקה זולגת גם כלפי החוץ (ולכן פחות מתאימה לשימוש במשרד בחלל משותף). המגנט בו נעשה שימוש בדרייבר עשוי נאודימיום – מתכת המאפשרת ליצור מגנט חזק יותר מזה הרגיל. החברה מצהירה על טווח תדרים של 20kHz-5Hz עם הארכה לכיוון ה- 50kHz (בטריטוריה של "סופר טוויטר").


עוד ב-dtown:
לומיה 430: הסמארטפון הזול ביותר?
סמסונג מציגה את שירות משחקי הענן לציבור 
יצרנית פטיפונים חדשה מגיעה לישראל


במבט ראשון האוזניות נראות "גדולות מהחיים" בצורתן, בעיצובן וגם במשקל הכבד של 550 גרם. הן כבדות ללא ספק, אך לאחר כיוון נכון של הקשת הנוחות משתפרת והריפוד הגדול והנוח עוזר בהחלט. בתחילה לא הייתי בטוח שאוכל לשאת אותן לאורך זמן על הראש אבל מסתבר שאפשר להתרגל אליהן ולהאזין להן במשך שעות גם במצב של ישיבה זקופה (בעלי צוואר חלש יותר, יכולים להשעין את הראש לאחור על כרית).


 

ריפוד העור הרך עוטף לגמרי את האוזן. יש כאן כמות ריפוד גדולה - כמו שתי כריות קטנות על האוזניים. מי שמורגל לריפוד הטוב של אוזניות כמו סנהייזר 598 או 650 ומרוצה מהן מגלה פתאום שזה יכול להיות הרבה יותר עוטף כאשר הריפוד הרך עוקב אחר כל קפל גוף ואוטם את השטח מסביב לאוזן.

עכבת האוזניות עומדת על 110 OHM והנצילות 102dB, מה שאומר שאפשר "להניע" אותן גם עם מגבר אוזניות חלש יחסית – אבל על מנת להוציא מהן את מלוא הפוטנציאל, הפירוט ו"גוף" כלי המוזיקה, חייבים מגבר איכותי וגם בעל רזרבות מספקות.

מבחן האזנה

Luciano Pavarotti & Orchestre de Paris - Caruso - שלושת הטנורים בפריז מהווים פתיחה טובה בהחלט: תענוג להאזין לקטע הזה במערכת אוזניות טובה, הפסנתר מוצג בצד שמאל כאילו הוא ניצב הרחק בפינת הבימה כאשר קולו של פברוטי מנגן במרכז ואז שאר הכלים נכנסים מימין ויוצרים חזית שלמה. יש כאן הפרדת כלים מצוינת, דיוק והנאה.

 

משם עובר ל- Animal Instict של הקרנבריז, איזה כיף של גיטרה, מרגישים את המיתרים, הפריטה צמודה לאוזניים, עד כמה שאפשר להגדיר את זה כך. מתחשק לי לצאת להופעה: כריס בוטי בבוסטון, יש כאן הרגשה ממשית של הופעה, עם ההד ותחושת חלל האולם הנדרשת. צליל החצוצרה כל כך מרגש וקולו המלטף של הזמר מלווה אותו בהרמוניה, צמד חמד. ה- LCD3 נולדו לקטעים כאלו.

 

מכאן עברתי אל דיאנה קרל, ההגשה של "בחורה בחדר האחר" נעימה ואינטימית כאשר הקונטרה בס מדויק ונמוך בבס והקול שלה נעים לאוזן. מתאים מאוד לאווירת ג'ז. כל כלי מקבל את המקום והנפח שלו, מבלי להתערבב עם האחרים. בשיר Across the Lines של טרייסי צ'פמן, יש אכן קווים – קווי בס המופיעים בזמן הפזמון בבימה רחבה, מובדלים בבירור משאר הצלילים, עוטפים את ראש המאזין, מחממים אותו בבס נעים ומענג, עם הגשה מצוינת ומהנה מאוד.

ומה עם אנגליה? Coldplay בשיר Fix You (גרסת 96kHz/24bit) מציעים הרבה פריטות גיטרות ושירה המתחברים יחדיו מבלי להפריע אחד לשני, מתייצבים באותה השורה. קולו של הזמר מתוק ונעים לאוזן, כאשר הפסנתר שמלווה אותו נשמע ריאלי ולא מתוק מדי.

 

אבל האזנה לא חייבת לכלול רק קטעים "סופר דופר אודיופיליים", גם האזנה ל- Dimitri Vegas & Like Mike - Live at Tomorrowland 2014 מתגלה כמוצלחת, דינמית יחסית מבלי לחתוך בבהירות וחדות יתר את האוזן. אפשר להאזין עם ה- LCD 3 לחומרים כאלו במשך שעות מבלי להעמיס יתר על האוזן.

 

מעבר להקלטה פחות איכותית: הבס ההדוק של Big in Japan (אלפוויל) והאלמנטים של הקלטת פופ משנות ה-80 עוברים כאן בבהירות (תרתי משמע), ה- LCD3 חושפות את רמת איכות ההקלטה, אבל תמונת הסטריאו כאן טובה ובסך הכל, התוצאה עדיין דינמית ומהנה.

 

ארוחת בוקר באמריקה – סופרטרמפ (96kHz/24bit), צליל הסינטיסייזר מרחף באמצע וכלי ההקשה מימין, הפתיחה של התופים עוברת מצד שמאל לימין ואז נכנס הבס עם המתופף והכל מדוייק אך לא אנמי, בהדרגה מצטרפים עוד צלילי קלידים וההגשה מתגברת. בפזמון נכנסות גם מחיאות כפיים מסונטזות. האוזניות אינן נבהלות משום קצב או אתגר דינמי בשיר הזה ואוחזות הכל בצורה הדוקה, אך לא סטרילית.

כל הכח, העוצמה והמידע שיש במוזיקה


ה- Audeze LCD-3 מציגות גימור לעילא ועילה, שילוב של עץ, מתכת ועור, בדיוק כפי שמוצר במחיר הזה אמור להציג. ומה לגבי הצליל? בהאזנה ראשונה, לא בטוח שהן ישמעו הכי מרשימות או יוצאות דופן – בעיקר לאוזני המאזין הבלתי מיומן. רק אחרי שהוא יקשיב לכמה קטעים מוזיקליים, הוא יבין את כמות הפרטים המרשימה מאוד שהן חושפות לאוזן – מבלי לחרוך בבהירות מעצבנת, זאת בשילוב תמונת סטריאו וקצב דינמי מאוד שאינו בומבסטי ומנופח באופן מלאכותי. הן מצליחות להעביר את המוזיקה אל המאזין בצורה המאפשרת ליהנות מכל מה שיש ביצירה מבלי לסבול: לדוגמה, אם תבקשו לשמוע את John Williams & The Skywalker Symphony, תגלו שאפשר לשבת ולהאזין במשך שעות ארוכות. עם אוזניות אחרות, האלבום של ג'ון וויליאמס עלול להיות בהחלט חריף עם על גבול המטריד באוזן, אבל ה- LCD3 מתמודדת איתן מצוין; אין הרבה אוזניות המאפשרות להאזין לקטע הזה ללא כאב מציק באוזן, אבל כאן זה אפשרי.

 

למרות שחיברתי אותן (לשם הבדיקה) אפילו לסמארטפון כמו ה- HTC EYE שהצליח להוציא תוצאה סבירה, הן דורשות מגבר עם דחף טוב שיעביר בס הדוק ודינמי. גם אז, אלו לא האוזניות עבור מי שמחפש בס בומבסטי ודופק באוזן, אלא למי שחשוב לו לקבל את המסר המוזיקלי המקורי של היוצר.


הבמה תלת ממדית ונהדרת - גדולה ועמוקה עם מיקום מדויק של הכלים והצלילים השונים, אם כי לא הכי רחבה שיש, הצלילים נשמעים יותר מרוחקים מהאוזן לעומת הסנהייזר 598 למשל, האוזניות מפורטות מאוד אך לא בהירות לא בהירה ועלולה להשמע מעט אפלה באם אתם אוהבים פתיחות מודגשת. האיזון הטונלי מצוי על הצד המאוזן (לא מאוד חם ולא סטרילי או יבש). יש כאלו שמגדירים את הצליל שלה כ-"קרמי", אבל לטעמי הוא לא מתוק או "מוחלק" מדי.

 

ה- LCD-3 בטוחות בעצמן, לא מנסות לעשות רושם מוגזם בצד כזה או אחר של סקאלת הטונים, אלא מצליחות להעביר את כל הכוח, העוצמה והמידע שיש במוזיקה, דרך ה"צמיגים" הפלאנריים שעושים מלאכתם נאמנה.


מחיר לצרכן: 8,500 שקלים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים