שתף קטע נבחר

מבחן לאופניים שעושים הכל - bergamont Revox 3.0

לדגם חסר היומרה של ברגמונט יש טוויסט לא צפוי - הוא עשוי להפוך אלטרנטיבה ראויה עבור רבים מכם, בעיקר אלה העושים צעדים ראשונים בשטח. הפתעת הקטגוריה?

אופניים בסיסיים הם כמו לחם וחמאה. יש לך כמובן מושג מה תקבל, אבל המרכיבים בכל זאת עשויים להפתיע אותך. וזה המקרה גם עם הגרסה הצנועה של משפחת Revox לבית ברגמונט, אותה מתאר היצרן כ"כלבויניקית". בשפת רוכבי האופניים המשמעות היא התאמה לרכיבת שטח מתונה ("שבילים לבנים") אבל גם לרכיבה עירונית נינוחה.

 

למבחני אופניים נוספים: מגזין שטח

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

האחות הצנועה

מעל גרסת האופניים שבמבחן יש שש גרסאות נוספות ומאובזרות יותר, כולל גרסת קרבון יקרה מאד. המכנה המשותף - שימוש בגלגלי "29 וזנב קשיח. יש שתי רמות של שלדות אלומיניום, וכאמור שלדת קרבון אחת. שלדת גרסת 3.0 עשויה אלומיניום 6061 ומשלבת חלקים שיוצרו בחישול וצינורות שעוצבו בהידרופורמינג - תהליך בו נאטמים קצות הצינור הגולמי לפני הכנסתו לתבנית. בהמשך מוזרם לתוכו נוזל בלחץ מאד גבוה הגורם לו לקבל את צורת התבנית. יתרונה: מתיחה אחידה של החומר ללא יצירת נקודות חולשה, וכמובן קבלת צורות "נקיות" יותר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

השלדה מוקפדת, עם הלחמות מדויקות ויפות לעין, ניתוב כבלים חכם וגימור נאה. הגיאומטריה מודרנית עם זווית היגוי חדה (71 מעלות) ומוט עליון ארוך. בחזית יש  מזלג בסיסי של Suntour עם קפיצי סליל, אפשרות לכוון עומס ראשוני בלבד ומהלך של 100 מ"מ. העברת הכוח מגיעה משימאנו עם מעביר אחורי של Acera אשר מקפיץ את השרשרת על קסטה בת 8 הילוכים. בחזית שולט מעביר M-310 על שלוש פלטות. 24 הילוכים נשלטים על-ידי שיפטרים M-310 של שימאנו. הקראנק הבסיסי מגיע משימאנו, ואליו חוברו דוושות SPD.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

המעצורים ההידראוליים מגיעים מ-Tektro, עם דיסק אובר-סייז 180 מ"מ בחזית ו-160 מ"מ מאחור. יש חישוקים איכותיים של סאן-רינגל ועליהם צמיגי שוואלבה דו-שימושיים ברוחב 2.10 עם פנימיות. כל יתר האבזור מגיע מברגמונט וממותג BGM. ראוי לציין את הכידון הרחב אותו ניתן לכוון באמצעות ספייסרים על ראש ההיגוי. המשקל עומד על 14.4 ק"ג והמחיר אצלנו: 2,690 שקלים.

 

רכיבה

אחרי שלב כיוונים ראשוני שכולל בעיקר התאמת עומס קפיץ למשקל הרוכב (ועיסוק מעצבן עם מפתח אלן לכיוון גובה המושב) אפשר להתחיל ברכיבה. התנוחה זקופה למדי ולא תהיה מוזרה למי שרוכב לראשונה בכביש או בשטח. הרוכב ממוקם כך במרכז, עם מעט יותר משקל על הגלגל האחורי עקב הגיאומטריה. חלוקת משקל זו מאפשרת הנפת גלגל קדמי בקלות, אם במשיכת כידון או באמצעות כוח דיווש. עם 24 הילוכים בלבד ציפינו למצוא "חורים" ביחסי ההעברה, אך משרעת הילוכים כה רחבה מאפשרת טיפוס בשטח בשיפועים מרשימים וצבירת מהירות גבוהה על שבילים לבנים או בסינגל זורם. וכמובן, ברחובות העיר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

האופניים האלה מעלימים כמעט לגמרי את גמלוניות גלגלי ה-"29, הם ששים לתמרון ויעברו בחדות מקו ישר לפניה, ישמרו על יציבות בפניות מהירות למרות נטייה לפיתול של המזלג בחזית. הבלמים התגלו כמצוינים למרות היומרות הצנועות. יש עוצמת בלימה חזקה מאד שמגיעה עם יכולת מינון נהדרת ותחושה מצוינת במנוף.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

מעבירי ההילוכים כאמור בסיסיים למדי. הם יעשו את העבודה רוב הזמן, אבל יתקשו במצבי קיצון של השרשרת או עומס על הדוושות. גם המזלג - חסר השיכוך - התקשה להתמודד עם קצב תזזיתי של רכיבה, אך בקצב מתון יחסית תפקד היטב.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

סיכום

"אין ציפיות, אין אכזבות". ואנחנו מוסיפים כעת, "יש הפתעות". אופניים עם תג-מחיר סופר-צנוע בעלי שלדה נהדרת שתעניק לכם תענוג אמיתי בשבילים, אך תספק לגמרי גם ברכיבה עירונית. עם מעצורים מצוינים ואבזור היקפי ראוי בהחלט. אופניים המתאימים לרוכב שזקוק לזוג שמסוגל לספק צעדים ראשונים בשטח ורכיבה בסיסית על אספלט. כאלה שיפתחו לו את התיאבון להשקעה גדולה יותר בעתיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תומר פדר
אופני כלבו, תכירו
תומר פדר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים