שתף קטע נבחר

"מכשיר תיקוף הכרטיסים לא עובד, רדו מיד מהרכבת"

חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, דרשה מנוסעים לעזוב את הרכבת לאחר שגילתה כי מכשירי הכרטוס שברשותה אינם תקינים. המדינה אישרה העברת 35 מיליון שקלים להחלפת המכשירים, אך הזכיינית טרם ביצעה זאת

זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, חברת "סיטיפס", הורידה גם אתמול (ג') נוסעים מהרכבת הקלה באמצע הנסיעה, עקב תקלה במערכות תיקוף הכרטיסים. שני המקרים אתמול אינם היחידים, שכן ל-ynet נודע כי אירעו ארבעה מקרים דומים בשבועות האחרונים. בכל המקרים מדובר ברכבות עמוסות בנוסעים, חלקם הגדול עם קניות לחג וללא פתרון תחבורה מיידי. בעיריית ירושלים זועמים על הצעד וטוענים כי הוא אינו חוקי, ומהווה התעמרות בנוסעים ללא כל סיבה הגיונית.

 

 

גם במשרד התחבורה לא מרוצים מהתנהלות הזכיינית, הורו לסיטיפס לחדול מהורדת נוסעים שנתקלו בבעיות בתיקוף כרטיסים והעבירו את הנושא לטיפול אגף הרכבות ברשות לתחבורה ציבורית. כעס הרשויות כלפי הזכיינית מגיע על רקע העובדה שהמדינה אישרה העברת כ-35 מיליון שקלים כדי להחליף את מכונות הכרטוס ותיקוף הכרטיסים הגורמות זה זמן מה לבעיות שונות. אלא שדבר זה לא התבצע, לטענת גורמים ברשויות בשל התנהלות הזכיינית.

 

הרכבת הקלה בירושלים (ארכיון) (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
הרכבת הקלה בירושלים (ארכיון)(צילום: גיל יוחנן)

 

סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק התחבורה, תמיר ניר, פנה אתמול למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, במטרה לקיים דיון דחוף בנושא התנהלות סיטיפס. "לא ייתכן כי בשל תקלה טכנית כזו, אשר אינה מהווה סכנה לנוסעים או אפילו חוסר נוחות, אלא רק פגיעה בהכנסות של סיטיפס, יפגעו הנוסעים", כתב ניר. 

 

ל-ynet אמר כי "ככל הידוע לי, אין זה חוקי להוריד נוסעים מהרכבת בשל תקלה כזו. ודאי שישנם נוסעים שנפגעו גם כלכלית ממעשה זה, היות והיו צריכים לרכוש כרטיס נסיעה נוסף במידה ועברו 90 דקות מאז עלו לרכבת, או לחילופין, במידה והיה להם כרטיס נייר". ניר הוסיף כי "חברת סיטיפס מצד אחד מכבידה את ידה עד מאוד על הנוסעים בשבועות האחרונים, וקונסת בלי כל התחשבות גם במקרים בהם יש לדוגמה חופשי חודשי, ומנגד מעיזה להוריד נוסעים בערב חג מרכבת נוסעת, רק בשל תקלה בתיקוף שתגרום להם הפסד כלכלי. נראה שוב ושוב כי התנהלות החברה מכווונת למטרות רווח, ומתן שירות לתושבים אינו עומד בראש מעייניה. במצב זה, אני סבור כי יש להפעיל כל סנקציה אפשרית מולם וכמובן, לא לאפשר לחברה להכנס למכרז לקווי הרכבת החדשים".

 

התגובות

משרד התחבורה נמסר בתגובה כי "הנושא הועבר לטיפול אגף הרכבות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. כמו כן ניתנה הנחיה לרכבת להימנע מהורדת נוסעים שנתקלו בבעיות תיקוף במערכת הכרטוס".

 

ומחברת סיטיפס נמסר כי "לצערנו, בשל אירוע נקודתי ומקומי במערכות התיקוף, אירעו מקרים בודדים בהם נוסעים נכנסו לרכבת מבלי שיכלו לתקף את הכרטיס ולשלם עבור הנסיעה. בלית ברירה, הנוסעים התבקשו לחכות לרכבת הבאה המגיעה לאחר דקות ספורות. יצוין כי אירועים שכאלה במערכות התיקוף קורים בכל מערכת להסעת המונים, וחשוב להדגיש כי מדובר במספר זעום של אירועים מעין אלה ברכבת הקלה בהם הופנו הנוסעים לרכבת חלופית. אנו משקיעים מאמצים רבים בפתרון הנושא על מנת שבעתיד היקף מקרים אלו יהיה אף נמוך מכך. עוד יצוין כי אנו פועלים בהתאם להסכם הזיכיון מול המדינה המתייחס למצב בו יש מספר מכונות תיקוף שאינן תקינות, ומאפשר לפנות את הרכבת ולהחזירה למסוף להחזרת המערכות לשמישות. יחד עם זאת, על מנת שלא לפגוע בשירות הניתן לנוסעים, בימים אלה אנו עומדים בקשר מול המדינה והעירייה לבחינה של הנושא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הרכבת הקלה (ארכיון)
צילום: AFP
סגן ראש עיריית ירושלים, תמיר ניר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים