שתף קטע נבחר

המשטרה מטפלת ברוכבי דו-גלגלי בת"א? אל תצחיקו אותי

הולכי הרגל על מדרכות תל אביב לא מבינים על איזו אכיפה כנגד רוכבי אופניים חשמליים מדבר מפקד משטרת תל אביב. המצב מעולם לא היה גרוע יותר

הצהרה מעניינת השמיע לאחרונה מפקד משטרת תל אביב, ניצב בנצי סאו: "הגדלנו באופן משמעותי את פעילות האכיפה הממוקדת שלנו כנגד רוכבי הדו-גלגלי המנועי. זו העיר היחידה במדינת ישראל שיש בה אכיפה כנגד דו-גלגלי... אם יש כאן דרישה, אני צריך להתאים את עצמי באכיפה גם לדרישה של הציבור". אז אמר, והדהים אותי ואת שאר תושבי העיר המשתמשים באופן קבוע במדרכות, עם הצהרה שאין בינה ובין המציאות כל קשר. גם כך, בקושי אפשר לשרוד את הכאוס על המדרכות. עם אמירות חסרות כיסוי של נושאי משרה בכירים האחראים על החוק והסדר, אי אפשר לחיות.

 

 

 (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

 

לידיעת מר סאו: מצב הולכי הרגל על מדרכות תל אביב-יפו מעולם לא היה גרוע יותר. והחדשות הרעות הן שהמצב רק יחמיר עם התקדמות תשתיות הרכבת הקלה. למרות העלייה החדה במספר המשתמשים באופניים, מספר השבילים הייעודיים במרכז העיר אינו גדל, לפחות לא בקצב הדרוש. התוצאה מוכרת לכל מי שחי כאן. רוכבי אופניים מכל הסוגים דוהרים על מדרכות העיר, מפחידים, מעליבים, פוצעים ואף הורגים. אכיפה? הרוכבים מתגלגלים מצחוק, וממשיכים להתגלגל ללא הפרעה, מבלי ששוטר יטרח אפילו להעיר להם על כך, לא כל שכן לקנוס אותם.

 

הולכי המדרכות, וכמובן שגם טייסי האופניים החשמליים, יודעים היטב כי הסיכוי לראות שוטר תנועה בעיר כמעט ואינו קיים. וגם אם יעמוד לפתע אחד כזה, מבטו יופנה אך ורק לכביש. באותו זמן יחלפו מאחוריו בטיסה רוכבי אופניים חשמליים או אף קטנועים, בניגוד מוחלט לחוק. הגדיל לעשות אחד מאותם שוטרים נמרצים, כאשר הסביר לי ש"אין שום חוק האוסר רכיבה על אופניים חשמליים על המדרכות, זה רק נתון לשיקול דעתו של השוטר". כאשר התקשרתי למוקד 100 לפני מספר שבועות כדי לדווח על רוכב שדרס אותי ומעוכב עד הגעת אנשי החוק, הבהירו לי אנשי המוקד כי "אסור לי לעכב אף אחד על המדרכה".

 

הלכה למעשה ובניגוד מוחלט לדבריו של השוטר מספר 1 בעיר תל אביב-יפו, הולכי רגל הם אלה שנאלצים לבצע את תפקידה של המשטרה. הם אלה שמתווכחים עם רוכבי הדו-גלגלי, הם אלה שמבקשים מהם לרדת מהמדרכות, הם גם אלה שנענים בקללות ועלבונות. המשטרה, כדאי לבנצי סאו לדעת, הפקירה את הולכי הרגל לחלוטין. וכאשר כבר מתבצעת אליה פנייה על פגיעה בהולך רגל, היא מערימה קשיים המוציאים את החשק להגשת תלונה.

 

השמועה אומרת שמדובר בצעד מכוון, כדי שלא "לקלקל" את הסטטיסטיקה המופרכת של המשטרה, לפיה מספר הנפגעים על המדרכה אינו כה גבוה ולכן לא דורש אכיפה מיידית. אחרי הכל, בדיון שנערך בוועדת הכלכלה אמרה נציגת אגף התנועה של המשטרה, כי במהלך שנתיים (2011 ו-2012) אירעו רק שתי תאונות בין הולכי רגל ואופניים חשמליים בכל תל-אביב...

 

בימים אלו מוגש בג"צ נגד משטרת ישראל, העותר כנגד כישלונה בביצוע האכיפה על המדרכות כנגד הדו-גלגליים. הפסיקה לא תהיה מחר, ולא ניתן לדעת מה תהיה, אבל אולי יצליח עצם הדיון לדחוף את המשטרה לבצע עבודתה, ואת הרשויות להשקיע בתשתיות נפרדות ובטוחות לרוכבים ולהולכי הרגל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אכיפה נגד אופניים חשמליים? אל תצחיק אותי
צילום: יאיר שגיא
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים