שתף קטע נבחר

פשרה עם תנובה: נטו תשנה אריזת הגבינה

תנובה טענה שאריזת גבינות עלמה שנטו מייבאת ומוכרת במחירים נמוכים מגבינת עמק, מזכירה מדי את אריזת עמק. במסגרת הליך גישור, הוחלט שנטו תכניס שינויים באריזות, אך לא תאסוף את המוצרים הקיימים על גבי המדפים. תנובה: "ההסכם מוכיח שהתביעה הייתה מוצדקת". נטו: "נסיון נואש של תנובה לבלום את התחרות"

פשרה בין קבוצת נטו לתנובה בעניין הדמיון לכאורה בין אריזות גבינות עלמה של נטו בינת עמק של תנובה. במסגרת הסכם גישור שנחתם היום (ב') בין הצדדים, נטו לא תאסוף את המוצרים הקיימים כיום על המדפים או שכבר נמצאים בדרך לרשתות, אך תערוך מספר שינויים באריזות.

 

 

השינויים אליהם התחייבה נטו יחולו על אריזות גבינות עלמה החל מתאריך הייצור 15 ביוני. בין השינויים:

 

  • הגדלת שם המותג "עלמה";
  • שינוי צבע העיגול שבמרכז גבינת האדם בלבד (צבע הגאודה לא ישתנה);
  • הגדלת השטח השקוף בחלק השמאלי של האריזה.

  

האריזה המקורית של עלמה. תנובה טענה: זה דומה מדי לאריזת עמק ()
האריזה המקורית של עלמה. תנובה טענה: זה דומה מדי לאריזת עמק

האריזה העתידית של עלמה, בעקבות הסכם הגישור ()
האריזה העתידית של עלמה, בעקבות הסכם הגישור

 

נטו: "שינויים מינוריים, נמשיך לתחרות במונופול"

מנטו נמסר כי: "כל האמור לא ישנה את זמינותם וחשוב מכל מחירם של המוצרים על מדפי כל רשתות השיווק בזמן הקצר והארוך".

 

בנוסף מסרו בנטו כי: "הנסיון הנואש של תנובה לבלום את התחרות באמעו צו מניעה נכשל וסוכם על שינויים מינוריים בלבד באריזה.עלמה תמשיך להתחרות במונופול של תנובה ולהיות האלטרנטיבה הטובה ביותר לצרכן הישראלי".

 

תנובה: "נטו תבצע שינוי משמעותי בעיצוב אריזת המוצר"

תנובה מסרה בתגובה: "אנו מברכים על השינוי המשמעותי שנטו תאלץ לבצע בעיצוב אריזת המוצר שלה. ההסכם מוכיח שתביעתה של תנובה הייתה מוצדקת. תנובה מברכת על כל תחרות, כל עוד היא הוגנת ותגיב בכל פעם שמתחרה ינסה לנכס לעצמו את מוניטין המותגים שלה שלא כדין".

 

עלמה זולה מעמק

תחת המותג עלמה, נמכרים שני סוגי גבינות (המיוצרות בפולין): אדם וגאודה. הגבינה שמקבילה לגבינת עמק של תנובה (גבינת אדם) נמכרת לצרכן באריזה של 150 גרם שמתומחרת (לפי אתר מיי סופרמרקט, שמשווה בין מחירי אתרי המכר של רשתות השיווק באינטרנט) ב-6.60-5.90 שקל ל-150 גרם, כלומר: 4.4-3.93 שקלים ל-100 גרם.

 

גבינת עמק לעומת זאת, נמכרת במעדנייה במחיר מפוקח: 4.545 שקלים ל-100 גרם. באריזת 200 גרם (אין לעמק אריזת 150 גרם), מחירי עמק נעים בין 9.90 שקלים אצל רמי לוי באינטרנט ל-14.90 שקל בשופרסל אונליין. כלומר, 7.45-4.95 שקלים ל-100 גרם. מדובר בפער של 20% עד 40% במחירים לצרכן בין שתי הגבינות, כשעמק כמובן יקרה יותר.



מחירי גבינת עמק 200 גרם באתרי האינטרנט של הרשתות (מחיר המוצר במעדנייה מפוקח על-ידי המדינה. מחיר המוצר הארוז לא מפוקח) (צילום מסך מתוך אתר מיי סופרמרקט) (צילום מסך מתוך אתר מיי סופרמרקט)
מחירי גבינת עמק 200 גרם באתרי האינטרנט של הרשתות (מחיר המוצר במעדנייה מפוקח על-ידי המדינה. מחיר המוצר הארוז לא מפוקח)(צילום מסך מתוך אתר מיי סופרמרקט)

מחירי גבינת עלמה 150 גרם באתרי האינטרנט של הרשתות (צילום מסך מתוך אתר מיי סופרמרקט) (צילום מסך מתוך אתר מיי סופרמרקט)
מחירי גבינת עלמה 150 גרם באתרי האינטרנט של הרשתות(צילום מסך מתוך אתר מיי סופרמרקט)

 

עם שיווק הגבינה המתחרה, תנובה פנתה לביהמ"ש

נטו החלה למכור גבינות זולות במרס, במסגרת מכסת ייבוא שנקבעה במכרז מיוחד של משרדי הכלכלה והאוצר, לייבוא ללא מכס. הזוכים במכרז התחייבו שהגבינות שייבאו ארצה, יימכרו במחיר מקסימום שנמוך מעמק, הגבינה השולטת בשוק הגבינות הצהובות בישראל וכן מגבינות אחרות מסוגים אחרים שנמכרים בישראל. לעמק יש בארץ מתחרה עיקרית: נעם של טרה, אך במוצהר הן לא מתחרות במחיר.

  

נטו זכתה בכמות הגדולה ביותר במכרז: מכסה של 1,000 טון גבינות קשות וחצי קשות. לפי החברה, היא זכתה בכמות הגדולה ביותר (לעומת 850 טון של האחרות), משום שהתחייבה למחיר המדף הקבוע הנמוך ביותר מבין ההצעות שהוגשו במכרז.

 

בעקבות כניסת עלמה לרשתות השיווק, תנובה שלחה לנטו מכתב שבו דרישה להסיר את המוצר מהמדפים, בשל הדמיון לכאורה לאריזות גבינת עמק ואף פנתה לביהמ"ש המחוזי בלוד, בבקשה לצו מניעה נגד שיווק הגבינות בטענה לגניבת מוניטין וחשש להטעיית צרכנים.

 

הדמיון בין אריזות הגבינות כלל צבע אדום דומיננטי, פרוסת גבינה מקופלת על גבי חסה, כשמעל הקונסטלציה מונחת עגבניית שרי חתוכה. בנוסף, שמות המותגים "עמק" ו"עלמה" ממוקמים באזר דומה על-גבי האריזה, בתוך עיגול אדום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים