שתף קטע נבחר

לקסוס NX 200t - למוסך לתיקון מערכת ה-ABS

יבואנית לקסוס מודיעה על קריאה לתיקון ל-59 מכוניות מדגם ה-NX החדש בגרסת הטורבו. הסיבה: כשל במערכת למניעת נעילת הגלגלים

חברת יוניון מוטורס, יבואנית לקסוס, מודיעה על קריאה לתיקון לדגם ה-NX בישראל. 59 יחידות של הדגם שיוצרו בין נובמבר 2014 למרס 2015, יוזמנו למוסכי הרשת לבדיקת מערכת מניעת נעילת הגלגלים בבלימה (ABS). הקריאה מתייחסת לדגם ה-200t (טורבו-בנזין) בלבד, ולא לדגם הכלאיים (300h).

 

 

לקסוס NX 200t ()
לקסוס NX 200t

 

לדברי היבואנית, רכיב ABS החשוד כפגום עלול לפגוע ביציבות הרכב במצבי נסיעה מסוימים. בהודעה לעיתונות שפרסמה היצרנית מובהר כי מערכות בקרת היציבות, בקרת האחיזה ומניעת נעילת הגלגלים עלולות שלא לתפקד כראוי עקב אותו רכיב במערכת ה-ABS, אשר עלול להתגלות ככושל עקב תהליך הרכבה שגוי. "במצבים שונים", כך היצרנית, "הפעלת מערכת מניעת נעילת הגלגלים עלולה לגרום לאובדן אחיזה". מהיבואנית נמסר כי לא ידוע על תאונות או נפגעים כתוצאה מהכשל בישראל או במדינה אחרת בעולם.

 

עוד נמסר כי בדיקת ותיקון הרכיבים תארוך כארבע שעות. כל פעולה הקשורה לקריאה לתיקון - ובכלל זה בדיקה והחלפת רכיבים - תבוצע ללא כל תשלום מצד הלקוח. זאת, בכל אחד ממרכזי השירות המורשים של לקסוס.

 

בהתאם לתקנות הרכב הישראליות, בעל רכב שמקבל הודעה על קריאה לתיקון, חייב לבצעה בתוך שישה חודשים. לאחר תקופה זו רישיון הרכב לא יחודש. התקנות קובעות כי יבואנית הרכב תיידע את משרד התחבורה בפרטי הכשל ובמספרי השלדה בהם הוא מופיע. זה בתורו מצליב את המספרים עם נתוני הבעלות במחשבי משרד הרישוי. לאחר מכן נשלחות על-ידי משרד התחבורה הודעות להגיע למוסך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים