שתף קטע נבחר

אפל שואפת להשתלט על שוק המוזיקה

ענקית הטכנולוגיה צפויה להכריז הערב על שירות מוזיקה חדש שיתחרה בספוטיפיי. כמה זה צפוי לעלות?

אפל הייתה אחת החברות שתרמו לשינוי הגדול שעברה תעשיית המוזיקה בעשור האחרון. עכשיו יצרני האייפון, האייפוד ויזמי האייטיונס רוצים לשחק שוב תפקיד מרכזי בעלם המוזיקה. הם מתכננים לעשות זאת באמצעות שירות המוזיקה בסטרימינג החדש של אפל, שעתיד לצאת בקיץ הקרוב.

כיום, כאשר מיליוני מאזינים כבר מאזינים ומחוברים לשירותים כמו ספוטיפיי ופנדורה, היה זה רק טבעי שמותג ענק כמו אפל ירצה שירות כזה משלו. אפל צפויה להכריז על שירות המוזיקה החדש בוועידה מיוחדת שתתכנס הערב (שני) בסן פרנסיסקו. יחד עם שירות המוזיקה החדש, ייתכן ואפל תכריז גם על שירות הזרמת תכני וידאו לצפייה, כלומר מעין טלוויזיה משלה. בתקשורת העולמית סבורים שאפל תתייחס לשירות הזרמת הווידאו, על אף שבניו יורק טיימס נכתב שהיא עדיין לא ערוכה לכך, ונמצאת כעת במשא ומתן עם גופי שידור שונים.

בשנה שעברה, רכשה אפל את יצרנית אוזניות Beats ואת שירות המוזיקה שלה ב-3 מיליארד דולרים, אבל מעקב החברה אחר התמלוגים הראה כי כיום רשומים לשירות רק כ-303,000 משתמשים בארצות הברית, לעומת 4.7 מיליון משתמשים בספוטיפיי. למרות שדוברי אפל סירבו להגיב על השמועות בשבוע שעבר, מקור אנונימי שעובד בחברה דיווח לחדשות יאהו כי החברה מתכננת להוציא את השירות, שיעלה 10 דולרים לחודש, ויתחרה בשוק המוזיקה הבינלאומי. לטענתו, החברה שואפת לרכוש את אמונם של לפחות 10 מיליון משתמשים.

לפיכך, משתמשי Beats יועברו לשירות החדש לפני הסגירה, ואילו למשתמשים הרוכשים שירים ואלבומים באייטונס תינתן האופציה לרכוש מנוי לשירות החדש במקום.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים