שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אופניים Merida One-Fourty 7.600: עושים הכל
    מרידה מעבירה את אופני האול-מאונטיין שלה סדרת עידכוני שלדה מהותיים, מנמיכה מעט את רמת האבזור ועל הדרך גם מגלחת במחיר

    אהבתי מאד את ה-one fourty מהשנה שעברה בעיקר בזכות המתלה האחורי שמסוגו נדיר למצוא באופניים ברמת המחיר הזו, וגם בזכות חבילת אבזור שלמה ומושקעת למדי. אבל היו גם קיטורים - ואלו נגעו בעיקר לכבדות מסוימת עליה אפשר וצריך היה לוותר. וכנראה שמישהו הקשיב.

     

    • לכל מבחני האופניים: מגזין שטח

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    כדי להבחין שמדובר בשלדה חדשה שונה גם הסימון, ועתה מגיעים ה- one fourtyבגרסות 7.500 ו-7.600 נשוא המבחן עם שינויי גרפיקה מתבקשים. השינוי המרכזי והמהותי - הפחתת המשקל ממשולש המתלה האחורי והמאסיבי על-ידי הפחתת חומר ותמוכות. בנוסף, גם תמוכות השרשרת קוצרו ב-4 מ"מ. זווית ההיגוי לא שונתה וכך גם צינורות השלדה מאלומיניום 6066, ועדיין יש מיסבי היגוי מעובים בחלק התחתון, ניתוב פנימי לכבלים, תושבת מעביר קדמי וקליפר בלם אחורי מוצקים. כדאי לציין: כל ההלחמות הוחלקו כדי לקבל מראה, ובכן, חלקלק יותר.

     

    מהלך המתלה האחורי עומד על 150 מ"מ והוא מרוסן על-ידי בולם זעזועים של Fox עם בורר CTD climb, trail, descend)) המשנה שסתומים בכל סוג שיפוע וקרקע. בחזית תמצאו מזלג Fox מעודכן, עם מהלך של 150 מ"מ בורר CTD וציר גלגל קדמי שמנמן וחביב בקוטר 15 מ"מ.

     

    מרידה וויתרה על מוט המושב ההידראולי הקודם לטובת מוט מעולה של רוקשוקס עם שליטה מהכידון (השווה כ-2,000 שקלים) ו"על הדרך" גם התקינה סטם קצר כמתבקש משימושי האול-מאונטיין להם מיועדים האופניים, אשר מחדד את ההיגוי. הסטם אוחז בכידון ברוחב 740 מ"מ ועליו גריפים דקיקים (ומעצבנים) של מרידה.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    חבילת האבזור כוללת העברת כוח מלאה של שימאנו SLX (עם מצמד מאחור), שלוש פלטות בחזית ו-30 הילוכים. מושב סאלה איטליה המשובח הוא עתה פריט ממותג מרידה, מעצורי SLX הם עתה M615 טובים למדי משימאנו, עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ בחזית ומאחור. צירי הגלגל חסכוניים יותר ומגיעים מפורמולה.

     

    יש חישוקי DT SWISS ועליהם צמיגי 27.5 משוואלבה עם סוליה שונה לפנים ומאחור ורוחב של 2.35. משקל האופניים כפי שנבחנו - במידה מדיום - עומד על 13.9 ק"ג והמחיר: 11,800 שקלים.

     

    רכיבה

    בסיס גלגלים ארוך (המרחק בין שני צירי הגלגלים) הוא יתרון בכל הקשור לטיפול במורדות טכניים ומסולעים. ואכן, בביקורים בחורשים ובן שמן האופניים האלה זרחו ונסכו בטחון גם בשיפועים התלולים ובגינות הסלעים המרושעות ביותר. הם שמרו יפה על כיוון ואפילו המזלג דק הצינורות אשר זכה לתלונות בעוון פיתול, לא הראה סימני כניעה לכוחות הצד.

     

    כיול המתלים נשמר על הצד הרך יחסית, וכך ניתן היה ליהנות מהפרוגרסיביות של קפיצי האוויר בנחיתות מדרופים, אבל גם משיכוך שיבושים קטנים וחדים יותר. התוצאה מוצלחת משמעותית מבעבר, אז סבל המזלג מהסדרה הזו משיכוך-יתר ונוקשות.

     

    מצד שני, לבסיס גלגלים ארוך וזווית היגוי שטוחה יש גם חסרונות, ואלו הגיעו בשינויי כיוון מהירים. שם צריך היה לתרגל אגרסיביות יחסית כדי להשכיב את האופניים עמוק לתוך הפניה, במטרה לגרום להם לבצע את המוטל עליהם. יותר מפעם אחת מצאתי עצמי נאלץ לנעול גלגל אחורי ולהחליק כדי להקטין את רדיוס הפניה במחיר של אבדן מומנטום יקר.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    מתלה ה-VPK תפקד נהדר בכל המשימות שהוטלו עליו. לא רק באזורי סלעים, אלא גם בטיול שבילים נינוח או גיחה למעיינות עין השופט. הבובינג מינימאלי, האחיזה בטיפוס והורדת הכוח מצוינת, וכך גם בידוד ישבן הרוכב מאבנים קטנות וספיגת נחיתות גדולות.

     

    מוט המושב של רוקשוקס עשה כאן עבודה נהדרת, והפך למכפיל כוח כשעוברים מטיפוס למורד, משביל לבן לסינגל מסולע. לא ברור איך רכבנו ללא מוט כזה בעבר. המושב שעליו מבריק פחות, והכאיב אחרי כשעה של רכיבה.

     

    חבילת ההנעה של שימאנו SLX כבר קיבלה תשבחות בדור האחרון. וגם כאן היא ראויה לכך, עם עבודה נאמנה בכל הילוך ובכל מצב בו תתקלו במסלול אול-מאונטיין

    קשוח. הילוך מהיר לקטע קרוס-קאנטרי על שביל 4X4, הילוכים נמוכים מאד לטיפוסים תלולים וכל מה שבאמצע. העברות ההילוכים מהירות, השילובים איתנים ולא נרשמו פישולים במהלך כל המבחן. העברת הילוך תחת-כוח-דיווש תאתגר אמנם את המעביר הקדמי. אבל הרפיה קלה והשרשרת תדלג מיד בין הפלאטות הנבחרות. השיפטרים אינם מסדרת SLX, ולכן מומלץ לחסל אותם כבר ברכיבות הראשונות ולשדרג מיד לשיפטרים המקוריים של הסדרה.

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

     

    ומה על שינויי השלדה, מורגשים? לא ממש. הפרונט עדיין מרגיש כבד וקשה להרים אותו מעל מכשולים. המשמעות היא ניגוח סלעים שניתן וצריך היה לרחף מעליהם.

    המעצורים? בסדר, לא יותר. הם חסרים עוצמת בלימה ודיוק מינון כפי שיש ל-SLX ומערכות מתקדמות יותר. לידיות אין אפשרות כיוון, ואחד מהם היה ספוגי והגיע עד לגריפ. הם בפירוש לא מיישרים קו עם יתר רכיבי האופניים.

     

    סיכום

    אופני האול-מאונטיין של מרידה עברו אבולוציה אשר הפכה אותם למתאימים יותר למשימה אבל גם הרחיבה את המעטפת לצדדים. לא הייתי פוסל טיול שבילים ארוך מכיוון שהמתלים ארוכי המהלך מרוסנים היטב, ומצד שני, חגיגת סלעים וגריסת סינגלים יעברו עם חיוך רחב

     

     (תומר פדר)
    (תומר פדר)

    .

    הם יתאימו לרוכב שרוצה לעשות הכל על אופניים שעושים הכל טוב, גם אם לא מצטיינים בסוג רכיבה ספציפי. לאור כל אלה ובהתחשב במחיר - האופניים האלו שווים מבט שני.

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן אופניים Merida One-Fourty 7.600: עושים הכל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים