בן כהן (בעלי "בן וג'רי") לקה בלבו, אחרי המכירה
מסתבר שהעִסקה גרמה מתיחות רבה עם הרוכשת, בעניין "המחויבות החברתית"
האם הכסף, אשר אין לו ריח, הוא גם חסר-לב?
מומחה הגלידה, בן כהן (אחד ממייסדיה של "Ben & Jerry"), עומד בפני ניתוח אחרי שלקה במחלת-לב.
בתעשיית המזון בארה"ב יש שמועות, ולפיהן המחלה נגרמה עקב העובדה שכהן "לקח ללב" בצורה קשה את המתיחות בינו לבין חברת Unilever שרכשה את המפעל לפני בערך 9 חודשים. כבר בעת העסקה, כהן אמר כי "המכירה נעשית בלב ולב"; היה זה רמז כי נדחף לכך בידי שותפו.
יונילֶוֶר היא קונצרן ענקי בתחום המזון והמוצרים למשק-הבית, בשליטה של גורמים מבריטניה ומהולנד. כמעט מייד אחרי העסקה בינה לבין כהן ושותפו-המייסד ג'רי גרינפילד (Greenfield), "נוצרו מתחים בעת המיזוג והצד של בן-וג'רי חווה את השותפות באורח קשה" – כפי שאמר ג'ון מקמילין (McMillin), איש חברת הפיננסים Prudential Secutities, אנאליסט של תחום-המזון, שדיבר עם המהדורה המקוונת של יומון העסקים פייננשל-טיימס בבריטניה.
חברת "בן-וג'רי" נוסדה בשנת 1978 במדינת ורמונט שבצפון-מזרח ארה"ב, ורכשה לעצמה מוניטין של בית-עסק יוצא-דופן. היא הקפידה לרכוש חלב מחוואים פרטיים, והעדיפה כאלה שמחויבים לשיקולים אקולוגיים; היא הקדישה חלק מרווחיה שלפני-מס (7.5%) לתרומות בעלות צביון חברתי; הייתה הקפדה על יחסים חברותיים בין המנהלים לבין העובדים.
הסיבות לעסקת הרכישה היו שונות: בן-וג'רי מכרה גלידות – בטעמים שהיו יוצאי-דופן – ואשר נחשבו מעולות במיוחד (Super Premium); למשל, היה בהן חידוש מבחינת הנפח היחסי של הגלידה ושל בועות-האוויר הלכודות בה.
אמנם, יונילוור התחייבה להמשיך את מסורת "התרומות החברתיות" של החברה – אך המנהל איב קואט (Y. Couette), שמינתה על בן-וג'רי, לא היה לטעמו של בן כהן. הוא הודיע בנובמבר כי יתפטר, אם לא ימונה מנהל שיהיה יותר-מזוהה עם המדיניות הזו; האיום שלו לא הניב פרי.
ייתכן כי הלב שלו הגיב יותר מהר מאשר השותף האנגלי–הולנדי הענקי.
http://www.benjerry.com